A legbéemwébb - Autoart BMW M3 Sport Evolution - Zsebgarázs
Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:410.0 Ft
Dízel:420.0 Ft

A legbéemwébb

Autoart BMW M3 Sport Evolution

Szerző: levél küldés
Fotók: szintén,
Dátum: 2012.09.17. 16:00
Bangle-BMW-ken szocializálódott fejemnek nehéz volt befogadni az E30-asok körüli csillapíthatatlan rajongást, de amint megkaparintottam az első 1:18-ast és tudtam mit kell beütni a videómegosztók keresőjébe ahhoz, hogy ne gumifüstbe burkolózó, szakadt 320-asok pörgését dobja ki, megértettem. Nem véletlenül tartják a valaha gyártott BMW-k legjobbikának. Egy szerpentinen haladó M3 élményfaktora hatványozottan nagyobb egy autópályán 250-nel száguldó E65-ösénél. Habár utóbbi is felejthetetlen program.

Hát ez itt meg micsoda?

Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)

Régebbi autókat 1:18-ban sokkal hálásabb feladat megalkotni, mint letisztult formavilágú újakat. Különösen igaz ez, ha egy széles tömeg által kedvelt márka legendás típusáról van szó. Biztosan megtérülő, ám felelősségteljes feladatot vállalt magára az Autoart, amikor nekilátott az E30-as kódjelű M3-as BMW gyártásának. Hogy a leendő gazdája hosszú időkig csodálni tudja, tökéletesen kellett passzolnia az arányoktól kezdve a legapróbb részletekig mindennek. Dobozból is a komolyabbik, hungarocelleset kapta a kicsike hátulhajtós.

A két egyforma is más

Elsőként a piros Sport Evolution került be a gyűjteményembe, aztán a Nogaro ezüst fantázianévre hallgató Cecotto Edition. Ennek oka, hogy a fekete változat hosszú ideig ritkaságnak számított, ám pár éve a gyártó újra kiadta, könnyebben elérhetővé vált. Nekem személyes kedvencem a dögös, pormágnes lakkfekete a piros csíkokkal a lökhárítón, így nem tudtam ellenállni neki.

Szerencsére nem csak egy adott modell sokadik színvariációja, hanem két apró különbséget is felfedeztem a piroshoz képest. Az egyik, hogy a napfénytető nyílása nincs kimarva, valamint az antennája is egy sokkal összetettebb, realisztikusabb, vékony, fémből készült darab. A versenyző nevével fémjelzett változat pedig kapott egy első lökhárítótoldatot, ködlámpákat, más formájú hátsó szárnyat és nagyobb átmérőjű kipufogócső duót, a beltérben pedig másfajta üléseket. Továbbá a motortérben beszürkült a szelepfedél.

BMW M3 Sport Evolution A legbéemwébb
A nagy rivális 190E 2.3-16-ossal

A Mercedes-Benz 190E 2.3-16 ellenfelének szánt M3-ast indították rally és túraautó bajnokságokon is. Utóbbi sportágban érte el népszerűségéhez jócskán hozzájáruló sikereit. Az egyik legnevesebb pilóta a DTM-ben induló Johnny Cecotto, kicsiben is az Ő Schnitzer Motorsport festésű, piros hűtőrácsos versenygépének megszerzésekor kell leginkább a zsebünkbe nyúlni. Utcai változatban M3 Evolution Cecotto Edition néven is elérhető, részleteiben különbözik a Sport Evolution-tól, ami egyébként egy kései limitált széria 238 lóerős, 2.5-ös motorral. Orrán csillagot hordó riválisát is az Autoart alkotta meg hasonlóan kifogástalan minőségben.

Makulátlan sornégy
A motorháztető nyitómechanizmusa is pont úgy működik, mint az 1:1-esen. Alatta meghatóan mesés látvány a két és fél literes, soros, négyhengeres motor. Időigényes elfoglaltság itt nézelődni, felfedezni a különféle helyeken lévő különböző alakú fehér tartályokat, a piros végű gyújtókábeleket, a légszűrőház tetejére nyomott BMW logót és a kék plexi fedelű biztosítéktáblát.
BMW M3 Sport Evolution A legbéemwébb
A sima 3-asnál izmosabb karosszériája van


Kisportolt kasztni

Nemcsak a motorja, de a karosszériája is edzettebb egy átlagos E30-asénál. Az M GmbH edzőtermében eltöltött idő alatt masszívabb lett a C-oszlop, kapott egy állítható hátsó szárnyat, megizmosodtak a kerékjárati ívek, ettől felülről szép homokóra alakja van és a ködlámpák helyére a fékek hűtésére szolgáló nyílás került bizonyos változatokon. Persze, mindez pontosan, precízen, sorjamentesen kivitelezve 18-szor kisebben. Hagyományos, háromdobozos forma, melynek még ablakait nem nyomja el egy szigorúan monoton növekvő függvényhez hasonlatos övvonal.

Megrajzolására első körben bárki vállalkozna, de hamar kiderül, hogy nehéz eltalálni a megfelelő arányokat, a kicsi első és nagyobb hátsó túlnyúlásokat, a hosszú gépháztetőt és hátratolt utascellát. Még a BMW-nek is ritkán jön össze az elejétől a végéig ennyire harmonikus sziluett, pedig náluk van az eredeti recept.
BMW M3 Sport Evolution A legbéemwébb
Gyönyörűek az antracit színű BBS-ek, igazán illenek az autóhoz

Bármilyen szögből szemlélve töményen ömlik az ember retinája felé a rengeteg részlet. Az elején szépen krómozott álló vesék mellett a hűtőrács csak ott lyukas, ahol lyukasnak kell lennie, jobb oldalt pedig atomnyi méretű típusjelölés. A rendszámtábla alatti réseken keresztül látszik a hűtő, csövek, ventilátor. Morcos arcának éke a két pár, bámulatosan valósághű, foncsorozott fényszóró, melyben tisztán látszik még az izzó is. Oldalán leggyönyörűbbek a klasszikus rajzolatú, ezüst peremű, antracit küllős BBS felnik. Mögöttük minden a természetes rend szerint működik, a féknyereg áll, a tárcsa forog együtt a kerékkel. Az ajtón lévő kilincs is külön elem, az alatta lévő zár ugyan csak egy matrica, de a legjobbak közül való. Az állítható hátsó szárny terelőlapja sajnos fix, de valószínűleg csak azért, mert a mozgó szerkezet megvalósítása nem lett volna hibátlan. Pont olyan remekül sikerültek a hátsó lámpák, mint az elsők. A lökhárító egyik végén két káprázatos króm kidörgő, a másikon pedig egy filigrán vonószem kucorog a neki kialakított résben. A csomagtérfedél rendszámtábla felett elhelyezett zárszerkezete is egy jelentéktelennek tűnő, ám figyelemre méltó részlet.

BMW M3 Sport Evolution A legbéemwébb
Igényesen kivitelezett beltér

Aprólékos enteriőr

A sötét - és értelemszerűen kalaptartóig plüssel borított - beltérben szinte virítanak a piros övek és az M színekből álló, mintás ülések, melyeknek szélei a háromküllős kormánnyal együtt ötletes, különös tapintású, szövetet imitáló, de leginkább a hasított bőrhöz hasonlító bevonatot kaptak. Portalanítani nehezebb a fényes műanyagnál, de milliószor jobb látvány.

Példásan kivitelezett a hagyományosan négyórás műszeregység, a realisztikus hatást a matricaórák vékony plexi lappal való lefedése adja. Érthetetlen, hogy ez a filléres, de hatékony megoldás miért nem olyan alapvető lecke, mint a beltér plüssözése vagy a zsanéros ajtómechanizmus. A középkonzolon ne nagyon keressünk wifis, 16:9-es iDrive egérmozit, inkább gyönyörködjünk a szuper kidolgozású tekerő- és tolókapcsolókban, a különféle gombokban és szellőzőrostélyokban, a kalaptartó levegőbefúvóiban és hangszóróiban. Egy-egy pillanatra tényleg el lehet veszni a részletekben. Nyálcsorgatásra még mindenféle nyitható kesztyűtartó, állítható ülés nélkül is maximálisan alkalmas.

BMW M3 Sport Evolution A legbéemwébb
Karakteres ikon

Összegzés

Kívül-belül finom szerkezet. Nem igazán találni fogást rajta, sehol egy kelleténél nagyobb illesztés, festékhiba vagy elnagyolt rész. Mondhatnám azt is, hogy tökéletes, de talán még korai lenne ezt elsütni. Maradjunk annyiban, hogy az a bizonyos léc rettenetesen magasra lett téve. A száz eurót felülről súroló ár egy izmos, hátsókerék hajtású, bajor ikonért erősen sonderangebot.

A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég csak erre a linkre kattintani.
Vezess.hu Top cikkek

Cikk nyomtatása

4 hozzászólás

comment4 hozzászólás

Fogash73 - 2012.09.18   13:52

hát, az igazi E30-M3-ak úgy 20.000 eurótól indulnak, a rendes Evo-k meg ennek kb a négyszeresétől:
http://www.pistonheads.com/sales/3986397.htm

zoldfulu2000 - 2012.09.18   10:08

Na igen, ritka hogy a modell és az eredeti ára ennyire közel vannak egymáshoz :P

Az eredetiről annyit, tény hogy az ezt követő összes BMW sokkal kevésbé "béemvés", de ez csak előnyükre vált.

Szerintem sokkal jobbak a mercedesesített BMW-k (pl F10 5ös) mint a bémevésített Mercedesek. A svábok még mindig nem éreztek rá, hogy mitől döglik a légy.

labdacs - 2012.09.18   09:50

igazi finom műszer ez, majdnem kedvet is kaptam hozzá.

Sermi - 2012.09.17   19:21

Must have! Nagyon szép kis gép pedig nem vagyok BMW fan.

Szólj hozzá Te is!

Suzukit mentett, kettészakadt a szekér

A cím tökéletesen összegzi a következő fél percet, mégis meg kell nézni, mert ilyet még Oroszországban is ritkán látni!

Suzukit mentett, kettészakadt a szekér

A cím tökéletesen összegzi a következő fél percet, mégis meg kell nézni, mert ilyet még Oroszországban is ritkán látni!

F1: Alonso távozik az új főnök miatt?

A Ferrari a héten új csapatfőnököt kapott, egyesek úgy vélik, hogy Marco Mattiacci kinevezése adhat végső lökést Fernando Alonsónak ...

F1: A Mercedes ki akarta csinálni a Red Bullt

A Mercedes nem kispályázott: a Red Bull fellebbezési tárgyalásán a címvédők teljes szezonját lenullázó büntetést szerettek volna ...

F1: Maldonado megúszta a büntetést?

A Lotus Romain Grosjeannal idén először bejutott a Q3-ba, Pastor Maldonado nem is indult, mégis duplán jól járt.

Biodízeles teherautók a Renault-tól

Bár idehaza még rendes biodízelt sem lehet kapni, külföldön egyre nagyobb igény mutatkozik az alternatív üzemanyaggal hajtott ...

F1: Feltámadt és még többet akar a WIlliams

A szezon első két versenyén világosan látszott, hogy az egyébként jó Williams teljesen elveszett az esőben. Kínában fordult a ...

F1: A fékek babráltak ki Rosberggel

Nico Rosberg esett-kelt a Kínai Nagydíj időmérőjének fináléjában, így csak a negyedik helyről indulhat a futamon.

Kompakt szedán a Peugeot-tól

Lépcsőshátú 308? Igen, és nem: a 408 kizárólag a fejlődő piacokon kapható, ott viszont már második generációját mutatja be a ...

F1: Räikkönen a sebességváltó miatt szenvedett

Kimi Räikkönennek újabb rossz hétvégéje van, a finn alatt megint nincs rendben az autó. Fernando Alonso ellenben lelkes, a Red ...

Vettel: Ricciardo jobb nálam

Sebastian Vettel csalódottan vette tudomásul, hogy Daniel Ricciardo a Kínai Nagydíj időmérőjén fél másodperccel porolta el. Levonta ...

F1: Hamilton reméli, holnap is jó napja lesz

Lewis Hamilton nagy örömmel, Sebastian Vettel kissé csalódottan ült be az interjúszobába a Kínai Nagydíj időmérője után.

Méregdrága gyári tuningos Audi

Az Audi amerikai tagozata állította össze azt a látványos RS7-est, amely a gyári kiegészítők választékát hivatott reklámozni, ...


A húsvét így az igazi!

A nyuszi és a hímes tojás az autókat sem kíméli, van aki saját maga díszíti fel járművét húsvét alkalmából, de vannak akik inkább ...


Elgázolták, de ment tovább a rendőr

Számos tanulsága van az alábbi történetnek. Potenciális turisták számára mindenekelőtt az, hogy ha Thaiföldön furcsán alakulnak ...


F1: Ricciardo az élen az esőben

A Kínai Nagydíj utolsó, esős szabadedzésén a Red Bull ausztrál pilótája végzett az élen. Az idők nem mutatnak sokat.


3
Ezért ne parkolj a járdára!

Ezért ne parkolj a járdára!

Sorra karcolta össze a autókat a romániai nő, ezzel fejezve ki nemtetszését a járdára parkolás miatt.


F1: A Red Bull megfizet a fellebbezésért

A Nemzetközi Automobil Szövetség pénteken este közzétette a Red Bull fellebbezési ügyében született ítélet indoklását.


1
Ez még a képernyő előtt is durva, milyen lehet élőben?

Ez még a képernyő előtt is durva, milyen lehet élőben?

Feszülten fogod várni a becsapódás pillanatát, és mikor megtörténik, még a monitor előtt is összerezzensz!


F1: Diszkósláger McLaren módra

A McLaren és a Mobil1 úgy érezte, ha már a pályán nem sikeres az új V6-os motor hangja, legalább a diszkókban jól szólhat.


F1: Sztrájkoló sztárok 1982-ből

Sztrájk miatt 1982-ben került veszélybe a dél-afrikai futam megrendezése, a pilóták valódi sztrájkba kezdtek ebben az évben.


F1: Räikkönenért megőrültek a kínai tinilányok

Kínában már a reptéren komoly sereg tinilány fogadta, mintha csak egy nyálas hangú popsztár érkezett volna az országba.


Fotókon a nyújtott tengelytávú C Merci!

Megérkeztek a Mercedes-Benz C-osztály nyújtott kivitelének első példányai Kínába. A világpremier előtt, a Pekingi Autószalon ...


F1: Nem adja fel az évet új Ferrari-főnök

A Kínai Nagydíj szabadedzésein bemutatkozott a Ferrari új csapatfőnöke, Marco Mattiacci, aki bevallotta, hogy szinte az utolsó ...