A legbéemwébb - Autoart BMW M3 Sport Evolution - Zsebgarázs
Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:383.0 Ft
Dízel:402.0 Ft

A legbéemwébb

Autoart BMW M3 Sport Evolution

Szerző: levél küldés
Fotók: szintén,
Dátum: 2012.09.17. 16:00
Bangle-BMW-ken szocializálódott fejemnek nehéz volt befogadni az E30-asok körüli csillapíthatatlan rajongást, de amint megkaparintottam az első 1:18-ast és tudtam mit kell beütni a videómegosztók keresőjébe ahhoz, hogy ne gumifüstbe burkolózó, szakadt 320-asok pörgését dobja ki, megértettem. Nem véletlenül tartják a valaha gyártott BMW-k legjobbikának. Egy szerpentinen haladó M3 élményfaktora hatványozottan nagyobb egy autópályán 250-nel száguldó E65-ösénél. Habár utóbbi is felejthetetlen program.

Hát ez itt meg micsoda?

Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)

Régebbi autókat 1:18-ban sokkal hálásabb feladat megalkotni, mint letisztult formavilágú újakat. Különösen igaz ez, ha egy széles tömeg által kedvelt márka legendás típusáról van szó. Biztosan megtérülő, ám felelősségteljes feladatot vállalt magára az Autoart, amikor nekilátott az E30-as kódjelű M3-as BMW gyártásának. Hogy a leendő gazdája hosszú időkig csodálni tudja, tökéletesen kellett passzolnia az arányoktól kezdve a legapróbb részletekig mindennek. Dobozból is a komolyabbik, hungarocelleset kapta a kicsike hátulhajtós.

A két egyforma is más

Elsőként a piros Sport Evolution került be a gyűjteményembe, aztán a Nogaro ezüst fantázianévre hallgató Cecotto Edition. Ennek oka, hogy a fekete változat hosszú ideig ritkaságnak számított, ám pár éve a gyártó újra kiadta, könnyebben elérhetővé vált. Nekem személyes kedvencem a dögös, pormágnes lakkfekete a piros csíkokkal a lökhárítón, így nem tudtam ellenállni neki.

Szerencsére nem csak egy adott modell sokadik színvariációja, hanem két apró különbséget is felfedeztem a piroshoz képest. Az egyik, hogy a napfénytető nyílása nincs kimarva, valamint az antennája is egy sokkal összetettebb, realisztikusabb, vékony, fémből készült darab. A versenyző nevével fémjelzett változat pedig kapott egy első lökhárítótoldatot, ködlámpákat, más formájú hátsó szárnyat és nagyobb átmérőjű kipufogócső duót, a beltérben pedig másfajta üléseket. Továbbá a motortérben beszürkült a szelepfedél.

BMW M3 Sport Evolution A legbéemwébb
A nagy rivális 190E 2.3-16-ossal

A Mercedes-Benz 190E 2.3-16 ellenfelének szánt M3-ast indították rally és túraautó bajnokságokon is. Utóbbi sportágban érte el népszerűségéhez jócskán hozzájáruló sikereit. Az egyik legnevesebb pilóta a DTM-ben induló Johnny Cecotto, kicsiben is az Ő Schnitzer Motorsport festésű, piros hűtőrácsos versenygépének megszerzésekor kell leginkább a zsebünkbe nyúlni. Utcai változatban M3 Evolution Cecotto Edition néven is elérhető, részleteiben különbözik a Sport Evolution-tól, ami egyébként egy kései limitált széria 238 lóerős, 2.5-ös motorral. Orrán csillagot hordó riválisát is az Autoart alkotta meg hasonlóan kifogástalan minőségben.

Makulátlan sornégy
A motorháztető nyitómechanizmusa is pont úgy működik, mint az 1:1-esen. Alatta meghatóan mesés látvány a két és fél literes, soros, négyhengeres motor. Időigényes elfoglaltság itt nézelődni, felfedezni a különféle helyeken lévő különböző alakú fehér tartályokat, a piros végű gyújtókábeleket, a légszűrőház tetejére nyomott BMW logót és a kék plexi fedelű biztosítéktáblát.
BMW M3 Sport Evolution A legbéemwébb
A sima 3-asnál izmosabb karosszériája van


Kisportolt kasztni

Nemcsak a motorja, de a karosszériája is edzettebb egy átlagos E30-asénál. Az M GmbH edzőtermében eltöltött idő alatt masszívabb lett a C-oszlop, kapott egy állítható hátsó szárnyat, megizmosodtak a kerékjárati ívek, ettől felülről szép homokóra alakja van és a ködlámpák helyére a fékek hűtésére szolgáló nyílás került bizonyos változatokon. Persze, mindez pontosan, precízen, sorjamentesen kivitelezve 18-szor kisebben. Hagyományos, háromdobozos forma, melynek még ablakait nem nyomja el egy szigorúan monoton növekvő függvényhez hasonlatos övvonal.

Megrajzolására első körben bárki vállalkozna, de hamar kiderül, hogy nehéz eltalálni a megfelelő arányokat, a kicsi első és nagyobb hátsó túlnyúlásokat, a hosszú gépháztetőt és hátratolt utascellát. Még a BMW-nek is ritkán jön össze az elejétől a végéig ennyire harmonikus sziluett, pedig náluk van az eredeti recept.
BMW M3 Sport Evolution A legbéemwébb
Gyönyörűek az antracit színű BBS-ek, igazán illenek az autóhoz

Bármilyen szögből szemlélve töményen ömlik az ember retinája felé a rengeteg részlet. Az elején szépen krómozott álló vesék mellett a hűtőrács csak ott lyukas, ahol lyukasnak kell lennie, jobb oldalt pedig atomnyi méretű típusjelölés. A rendszámtábla alatti réseken keresztül látszik a hűtő, csövek, ventilátor. Morcos arcának éke a két pár, bámulatosan valósághű, foncsorozott fényszóró, melyben tisztán látszik még az izzó is. Oldalán leggyönyörűbbek a klasszikus rajzolatú, ezüst peremű, antracit küllős BBS felnik. Mögöttük minden a természetes rend szerint működik, a féknyereg áll, a tárcsa forog együtt a kerékkel. Az ajtón lévő kilincs is külön elem, az alatta lévő zár ugyan csak egy matrica, de a legjobbak közül való. Az állítható hátsó szárny terelőlapja sajnos fix, de valószínűleg csak azért, mert a mozgó szerkezet megvalósítása nem lett volna hibátlan. Pont olyan remekül sikerültek a hátsó lámpák, mint az elsők. A lökhárító egyik végén két káprázatos króm kidörgő, a másikon pedig egy filigrán vonószem kucorog a neki kialakított résben. A csomagtérfedél rendszámtábla felett elhelyezett zárszerkezete is egy jelentéktelennek tűnő, ám figyelemre méltó részlet.

BMW M3 Sport Evolution A legbéemwébb
Igényesen kivitelezett beltér

Aprólékos enteriőr

A sötét - és értelemszerűen kalaptartóig plüssel borított - beltérben szinte virítanak a piros övek és az M színekből álló, mintás ülések, melyeknek szélei a háromküllős kormánnyal együtt ötletes, különös tapintású, szövetet imitáló, de leginkább a hasított bőrhöz hasonlító bevonatot kaptak. Portalanítani nehezebb a fényes műanyagnál, de milliószor jobb látvány.

Példásan kivitelezett a hagyományosan négyórás műszeregység, a realisztikus hatást a matricaórák vékony plexi lappal való lefedése adja. Érthetetlen, hogy ez a filléres, de hatékony megoldás miért nem olyan alapvető lecke, mint a beltér plüssözése vagy a zsanéros ajtómechanizmus. A középkonzolon ne nagyon keressünk wifis, 16:9-es iDrive egérmozit, inkább gyönyörködjünk a szuper kidolgozású tekerő- és tolókapcsolókban, a különféle gombokban és szellőzőrostélyokban, a kalaptartó levegőbefúvóiban és hangszóróiban. Egy-egy pillanatra tényleg el lehet veszni a részletekben. Nyálcsorgatásra még mindenféle nyitható kesztyűtartó, állítható ülés nélkül is maximálisan alkalmas.

BMW M3 Sport Evolution A legbéemwébb
Karakteres ikon

Összegzés

Kívül-belül finom szerkezet. Nem igazán találni fogást rajta, sehol egy kelleténél nagyobb illesztés, festékhiba vagy elnagyolt rész. Mondhatnám azt is, hogy tökéletes, de talán még korai lenne ezt elsütni. Maradjunk annyiban, hogy az a bizonyos léc rettenetesen magasra lett téve. A száz eurót felülről súroló ár egy izmos, hátsókerék hajtású, bajor ikonért erősen sonderangebot.

A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég csak erre a linkre kattintani.

Cikk nyomtatása

5 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment4 hozzászólás

Fogash73 - 2012.09.18   13:52

hát, az igazi E30-M3-ak úgy 20.000 eurótól indulnak, a rendes Evo-k meg ennek kb a négyszeresétől:
http://www.pistonheads.com/sales/3986397.htm

zoldfulu2000 - 2012.09.18   10:08

Na igen, ritka hogy a modell és az eredeti ára ennyire közel vannak egymáshoz :P

Az eredetiről annyit, tény hogy az ezt követő összes BMW sokkal kevésbé "béemvés", de ez csak előnyükre vált.

Szerintem sokkal jobbak a mercedesesített BMW-k (pl F10 5ös) mint a bémevésített Mercedesek. A svábok még mindig nem éreztek rá, hogy mitől döglik a légy.

labdacs - 2012.09.18   09:50

igazi finom műszer ez, majdnem kedvet is kaptam hozzá.

Sermi - 2012.09.17   19:21

Must have! Nagyon szép kis gép pedig nem vagyok BMW fan.

Szólj hozzá Te is!

Szombattól az Audinál dolgozik Stefano Domenicali

Az Audi megerősítette, hogy november 1-jétől munkába áll náluk a Ferrari volt Forma-1-es csapatfőnöke, Stefano Domenicali.

Nem fogod elhinni, hogy ez Oroszországban történik!

Kalapot emelő idős férfi, keresztet vető nagymama, integető kisgyerekek és még sorolhatnám, de inkább nézd meg a videót!

Így nő ki a földből egy Forma-1-es gyár

A 2016-os Forma-1-es beszállásra készülő amerikai Haas-csapat központjának építése látványos videón.

Az új Fabia megmutatja hogyan spórolhatsz 40 ezret

A ©koda Fabia több újdonságot is tartogat, de mind közül a legmókásabbak a telefonon elérhető alkalmazások.

A családanyák álma, kicsit másként

A családanyák kedvencét olyan köntösbe öltöztették, ami az apukákat is elvarázsolja.

F1: Ricciardo eszement bajusszal arat

Daniel Ricciardo igen stílusosan készül az Amerikai Nagydíjra: a Red Bull ausztrál pilótája elképesztő texasi bajszot villantott ...

Vadító csajok két és négy keréken

Ezek a lányok nem törődnek azzal, hány kerék dolgozik alattuk, csak a száguldás a lényeg!

Ez a szimulátor még Räikkönennek is tetszett

Kimi Räikkönen a Ferrari egyik szponzoránál olyan szimulátorra akadt, amelyik még neki is kedvére volt - a 2007-es bajnok repülőgép-pilótaként ...

Tíznapos autópálya-matrica is lesz a németeknél

Németországban a közlekedési tárca elkészítette a külföldi autósokat terhelő autópályadíj tervét. A németek is fizetnek, de leírhatják ...

F1: Versenyautót tesztelt Vettel öccse

Noha Sebastian Vettel 15 éves öccsét, Fabiant eddig igyekezett távol tartani a család a motorsporttól, a legfiatalabb Vettel ...

F1: Nem javul Bianchi állapota

Friss közlemény a még a Japán Nagydíjon súlyos agysérülést szenvedett Jules Bianchiról: állapota továbbra is kritikus, szállítását ...

F1: A Mercedes nem akarja elengedni Hamiltont

A Mercedes megígérte Lewis Hamiltonnak, hogy addig szóba sem áll más pilótákkal a 2016-os lehetőségekről, amíg közös nevezőre ...

Párizsi újdonságok a Budapesti Autószalonon

Több, a Párizsi Autószalonon bemutatott modell is látható lesz a november 21. és 23. között megrendezett Mobilitás 2014 Autókiállítás ...


F1: Új Bianchit talált a Ferrari?

A Lotus után a Ferrarit is lenyűgözte az idei Forma-3-as Európa-bajnok profizmusa, kiválóan tesztelt a francia ifjonc.


Mindenkinek a hollandok kellenek

Téved, aki azt hiszi, hogy az oroszok csak a jó öreg hazait veszik. Pedig az elmúlt években szépen felfejlődtek az oroszországi ...


1
Konnektoros hibriddel jön a Mercedes M-osztály utódja

Konnektoros hibriddel jön a Mercedes M-osztály utódja

Új néven, új technológiával érkezik a Mercedes felső kategóriás szabadidőjárműve. A GLE a gyár valamelyik plug-in hibrid hajtásláncát ...


Utoljára csap össze Forma-1 NASCAR-ral

A NASCAR texasi versenyszervezője örömmel látja, hogy 2015-ben már nem az ő futamukkal egy időben rendezik a Forma-1-es Amerikai ...


F1: Grosjean újra apa lesz

A Lotus francia pilótája az Amerikai Nagydíj előtt bejelentette második gyermeke érkezését.


2
Jön a dugódíj!

Jön a dugódíj!

2016-tól jöhet a dugódíj, 500-640 forint lehet, az Országgyűlés a jövő tavasszal dönt.


2
Történelmi fordulat a használtautó-piacon

Történelmi fordulat a használtautó-piacon

A hazai használtautó-piac történetében először fordul elő, hogy a dízelmotoros autók kínálata meghaladja a benzinesekét.


Utcai dragstert építettek

A világ leggyorsabbnak mondott autóját megépítő amerikai stáb most a britek büszkeségét vette kezelésbe. Az eredmény meggyőző.


F1: Inkább Räikkönent kéne kirúgni?

Az egykori Ferrari-pilóta Gerhard Berger szerint a Ferrari jobban tenné, ha megtartaná Fernando Alonsót, az érkező Sebastian ...


F1: Vettel fánkokat gyártott Austinban

Sebastian Vettel megadja a módját a búcsúnak: Austinban utcai bemutatóval szórakoztatta a Forma-1 amerikai rajongóit.


Felborult egy katonai teherautó, sérültek

Összeütközött két teherautó a 4-es főút szolnoki elkerülő szakaszán, az utat lezárták.