A 2012-es Párizsi Autószalonon mutatták be a McLaren legújabb csúcsgépét, a P1-est, majd 2013 októberében meg is kezdődött az értékestés. A 375 példányra limitált szupersportkocsi minden darabját egy hónap alatt elkapkodták, pedig az ára már új korában is meghaladt az 1 millió eurót, tehát legjobb esetben is 310 millió forintnyi pénzt kellett az angoloknál hagyni annak, aki a Porsche 918 Spyder és a LaFerrari mellé vagy helyett keresett autót.

A P1-es motorja 3,8 literes biturbó 737 lóerővel és 720 Nm nyomatékkal, ami önmagában is elég lenne ahhoz, hogy tisztességes dinamizmust produkáljon a könnyű, karbon testben, de ehhez még jön a villanyos hajtás 178 lovas ménese és 260 Nm nyomatéka. A rendszerteljesítmény 916 ló és 980 Nm nyomaték. A legtöbben egyedi fényezést és apróságokat rendeltek a csúcsgéphez, így aztán ilyen kombinációval is találkozhattak az utcán:

Az olyasmi autókat, mint a P1-es McLaren néha utoléri a vég, ami vagy egy felelőtlen gázadás miatt következik be, vagy rosszabb esetben lángra kap a kihegyezett technika. Éppen ez történt a V8 MCL rendszámú példánnyal is a közelmúltban, az esetről videó is készült: