Ha azt hitted, hogy lekésted a McLaren F1-est, a világ egykor leggyorsabb autóját, akkor nem jársz messze az igazságtól. Mivel el tudjuk képzelni, hogy nincs is annál rosszabb, mint amikor mások által használt szupersportkocsi ritkaságban kell üldögélni, ezért van egy tippünk számodra. A napokban került elő egy olyan McLaren F1-es, mely hihetetlen módon még annál is újabb, mint amiket a fénykorában adtak át. Hogy hogyan lehetséges ez?

Úgy, hogy a 60-as alvázszámú sárga F1-est még az átadáshoz sem csomagolták ki a gyári védőfóliák és kartonok tengeréből. A belterét teljes egészében beborítják ezek a védőrétegek, így sok nem látható belőle, a fotózás kedvéért is csupán a kormányt csomagolták ki óvatosan, de a lényeg ezzel együtt is látható lett volna. A háromüléses sportkocsi órájában ugyanis hihetetlenül alacsony a futott kilométerek száma, egész pontosan 239. Persze ez nem nulla, de ezt a 239 kilométert mind még a gyárban, a végső tesztelés során tekerték bele a sárga csodába.

Nem ér véget a meglepetések száma az autónál, hiszen jár hozzá az eredeti Facom szerszámkazetta, valamint a szerszámkészlet, melynek minden darabja aranyozott titán, az autó oldalában ott figyel a szintén eredeti csomagolásában a bőröndkészlet, a tartalék kulcsok, minden apró papír, ami valaha az autóhoz tartozott. Nem mellesleg az alvázszámmal ellátott TAG Heuer karóra is a csomag része. Kapott még LM stílusú kipufogóvégeket, GTR kormánykereket és karbon vázú ülést is.

“Mára igazi ikon lett a McLaren F1 szupersportkocsi, melyet hosszas uralkodás után csak a Bugatti Veyron tudott letaszítani a trónról 2005-ben. 1996-ban jelent meg a Gordon Murray által tervezett F1. A csupán 106 példányban készült autót a BMW sokat finomított V12-es motorja hajtja és a mai napig nincs nála bitangabb szívómotoros gép. Ma is meggyőző számokat mutat fel, a 6,1 literes motor közel 630 lóerős teljesítményű, amihez 650 Nm nyomaték társul, ehhez hatsebességes kéziváltót párosítottak. Álló helyzetből 100-as tempóra csupán 3,2 másodperc alatt gyorsul.

Andy Wallace, Le Mans-i győztes pilóta hajtotta meg az egyik prototípust, amivel 388-as tempót sikerült autóznia, de szerinte akadt még mit reszelni a gépen, ezért megkérte a mérnököket, hogy lássanak is hozzá a munkához. Végül 391 km/órás sebességig sikerült gyorsítania a McLaren F1-est. Figyelemre méltó teljesítményre képes és eseménydús múltja is van a világ egyik legjobb szuperautójának, amely a versenypályán is megállta a helyét.” – írtuk korábbi cikkünkben.

A sárga csoda árát természetesen nem közölték és még csak becsléseket sem, hiszen igazán egyedi esetről van szó, melyet bizonyára hajmeresztő áron gurít majd valaki be a gyűjteményébe.