Hiába kapkodnánk érte két kézzel és rogyásig töltött bankszámlákkal, nagy valószínűséggel a közeljövőben nem érkezik középmotoros sportkocsi a BMW-től, ezért akik ilyenre vágynak, azoknak be kell érniük a 453 darab legyártott M1-es egyik példányával. Fel is bukkant egy kiváló állapotban lévő darab, melyért közel 660 ezer dollárt, tehát átszámítva úgy 172 millió forintot szeretne kapni az eladó.

Az 1981-es évjáratú darab ráadásul sötétkék fényezésű, amilyenből csupán 57 másik akad a világon és 36 év alatt kevesebb mint 13 ezer kilométert tekertek az órájába. Ennél fogva nagy valószínűséggel a gyűjtők fognak kapkodni érte, hogy megőrizzék az alacsony futásteljesítményt és a remek állapotot. Ennek köszönhetően pedig évekkel később a jelenleginél is többet ér majd.

A sötétkék M1-es tökéletes időkapszula, hiszen minden eredeti dokumentáció és aprócska matrica, valamint táska és prospektusok is megvannak hozzá, valamint még új korában került bele utólagosan egy Blaupunkt csodarádió is.

A BMW M1-est 1978-tól kezdték gyártani és igazán kacifántos úton jutott el a sorozatgyártásig. A formát Giugiaro jegyzi és a Lamborghinivel együtt fejlesztették, de idő közben az olaszok pénzügyi gondok miatt nem tudtak teljes mellszélességgel a projekt mögé állni, így a BMW-nek megoldást kellett találnia a gyártásra. Miután az M1-es kiöregedett, az Alpinának ajánlották fel a folytatást, de az ő számításaik szerint nem érte volna meg korszerűsíteni a típust, ezért a ’80-as évek elején már be is fejeződött a gyártása.

Az utaskabin mögött természetesen sorhatos benzinmotor kapott helyet, az M88-as kódjelű, 3,5 literes erőforrás az utcai változatokban 275 lóerőt teljesít és akár 260 km/órás sebességgel repítheti az M1-est. A turbós versenyváltozatok teljesítménye néha elérte a 850 lóerőt is.