1980-ban mutatták be a franciák a Renault R5-ös legbrutálisabb, középmotoros változatát, mellyel a Lancia Stratosnak szerettek volna méltó ellenfelet állítani. Már a tervezését is egy igazi legendára bízták, a formát a Bertone stúdióban alkotta meg Marcello Gandini. Nem kevés sikert halmozott fel karrierje során az R5-ös, ráadásul a francia autóversenyző, Jean Ragnotti a mai napig elképesztő trükköket képes kivitelezni a közel 40 éves gép volánja mögött.

Az árverésen kalapács alá kerülő Renault R5 Turbo 2 Evolution ráadásul a lehető legerősebb kiadás, melyet még utcán használhat a szerencsés tulajdonos. A 200-as limitált szériából a 117-es sorszámú darab. Ez a kiadás ráadásul rendkívül különleges abból a szempontból, hogy a gyártási ideje végén készült és a lehető legtöbb modell Belgiumban talált gazdára, az Egyesült Államok piacára pedig igazán kevés jutott már el. A motorja 1,4 literes, négyhengeres és persze turbós, ami a kevesebb mint 1 tonnás – alumínium elemekkel könnyített – autót 6,9 másodperc alatt gyorsította 100 km/órás tempóra, ha ügyesen bánik a pilóta az ötsebességes kézi váltóval. Sokszor nem próbálhatták ezt ki, hiszen az autóban csupán 29018 kilométer van.

A csomag része az eredeti felni készlet is, de bizonyára sokaknak jobban tetszik a képeken is látható háromrészes Gottival, melyen elől 195/60 Dunlop Direzza DZ-102 abroncsok, hátul pedig Michelin TB-12-es, klasszikus versenygumik feszülnek. A motorháztetőt is lecserélték, hogy közelebb álljon a versenyautóhoz, ezért akad az orrán bőven fényforrás, a két fényszórót hat darab Cibié Super Oscar lámpával toldották meg.

Az autó állapota kétségkívül tökéletes, mellé pedig még bármikor be is vethető, hiszen nem túl régen átfogó felújításon esett át, ahol többek között új kuplungot, üzemanyag-szivattyút, olajszivattyút és ventilátorokat, valamint számos apróságot kapott. A makulátlan francia legendáért 95 ezer dollárt fizetett ki új tulajdonosa, tehát úgy 25 millió forinttal lett könnyebb a bankszámlája.