Amennyiben álmaid 6-os BMW-jét keresed, akkor érdemes egy pillantást vetni erre az E24-esre, melyet a buchloe-i székhelyű Alpina vett kezelésbe. Nem sok ilyet csináltak, mint ez az 1974-es példány, a 3,5 literes motorral szerelt B9-esből csupán 75 darab készült. A 635CSi-n alapuló modell gépházteteje alatt 3453 köbcentis sorhatos motor dolgozik, amiből 245 lovas teljesítményt és 320 Nm nyomatékot hozott ki a bajor gépekkel foglalkozó manufaktúra.

Az eladó példány remek állapotnak örvend, ami leginkább annak köszönhető, hogy japán tulajdonosa nagy gondot fordított arra, hogy megőrizze a gyári állapotot. Bő harminc év alatt 83 ezer kilométert tekertek bele a B9-esbe. A jellegzetes arany csíkokkal díszített hófehér kupéhoz természetesen mindkét gyári kulcs és a teljes dokumentáció is jár. Még az automata váltó mellett is az eredeti figyelmeztető sárga matrica figyel.

Tökéletesen hozza a 70-es évek hangulatát a kék és zöld csíkokkal feldobott barna plüssbelső, melyet állítható laphosszúságú Recaro sportülések és négyküllős sportkormány tesznek egyedibbé. Mi bármikor szívesen látnánk a garázsunkban ezt a nehézbombázót, mely ma is tisztességes menetdinamikára képes. Álló helyzetből 100 km/órára 6,9 másodperc alatt gyorsul fel, a végsebesség pedig 240 km/óra.

A makulátlan állapotú Alpina B9 3,5-nek ritkasága és előélete okán meg is kérik az árát, az új tulajdonosnak több mint 20 millió forintot kell letennie érte.