A legextrémebb megoldásokat mindig is a hadiipar szülte. Volt egy probléma, kellett egy megoldás. Így született a ZIL 2906-os modell, amely kerekek vagy lánctalp helyett két csavarra hasonlító hengerrel jutott célba.

A feladat az orosz űrhajósok kimentése volt, olyan helyszínről, amely messze volt bármilyen közúttól és helikopterrel sem lehetett megközelíteni, mondjuk fák vagy mocsár miatt. A kéttonnás 2906-os viszont átgázolt mindenen. Havon képes volt akár 45-tel is menni, míg sárban 20, vízen 16 km/óra volt a tempója.

Kemény talajon is mehetett, de az nem tett jót a „a csavaroknak”, éppen ezért tartozott hozzá egy szállítójármű, a ZIL-4906, amely a hátán vitte, ameddig lehetett.

Nem tudni, hogy retróhangulat miatt vagy tisztán üzleti megfontolásból, de egy orosz gyártó feltámasztotta a technikát. Van tapasztalatuk, mert többféle lánctalpas járművet is kínálnak.

A nálunk is ismert UAZ 452-es fülkéjét felhasználva építették újra a szörnyet. Kétfajta dízelmotorral készítik, 119 vagy 135 lóerős kivitelben, a maximális nyomaték 400 vagy 420 Nm. Ezzel havon 25, vízen 10 kilométert tud megtenni óránként. Nem túl sok, de ha a cél csak annyi, hogy bármilyen terepen célba érjünk, elég is.

Az új modell is képes úszni a vízen, de mivel vannak ajtajai, így szivattyúval is felszerelték, amely az utastérbe jutó vizet eltávolítja. Sokféle fülkével készülhet, szállíthat 2, de akár 12 embert is. Másfél tonnával terhelhető.

Magyar siker várható a Hungaroringen