Az egyediség nem éppen új jelenség a luxusautók körében, de amíg ma a színek és a kárpitok között válogathatnak kedvükre a jó módban élő tulajdonosok, addig régen akár komplett egyedi karosszériákat is gyártottak megrendelésre a mára márkákba olvasztott vagy teljesen eltűnt műhelyek. Az Aston Martinnál sem volt ez másképpen, az olasz Zagatóval például a mai napig szorosan együttműködnek az angolok.

Ebben az esetben viszont két elszánt férfi faragta kicsit kedvére az Aston Martin DB4-est. 1959-ben Harold Beach és a Ted Cutting úgy gondolta, hogy ha egy hangyányit megkurtítja a sportkocsit, azzal egy olcsóbb és vidámabb GT-t kapnak, így született meg márciusra a DB4GT, melyből aztán nem is készült több.

Nem aprózták el, hiszen az autó korának leggyorsabb angol sportkocsija volt, így kénytelenek voltak egy olyan pilótát a volánja mögé ültetni, mint Sir Stirling Moss. A 3,7 literes sorhatos motor teljesítménye 280 lóerő volt, ami éppen elég volt ahhoz, hogy számos versenyen megmérettesse magát. Kész csoda, hogy az autó folytathatta pályafutását a futamok után. Nyugdíjas éveiben fejlesztéseket segítő és a sajtóban szereplő autóként dolgozott.

Hosszú pályafutása alatt számos tulajdonosa volt, még a Mr. Beant alakító Rowan Atkinson gyűjteményében is megfordult a hibátlanul restaurált Aston Martin DB4GT. A pótolhatatlan formátum, gazdag történet és a tökéletes állapot miatt nem csoda, ha 8 millió dollárra, vagyis körülbelül 2 milliárd forintra becsülik a végső árat az aukció után.

“Remélem, nem az enyém a legjobb kamion”