Az autóipar mindenre fel van készülve, még azokra a többgyerekes családokra is, ahol apuka nem bír a vérével és még az egyterűből is a legbitangabbra fáj a foga. Akik számára viszont egy Ford Mustang vagy BMW M4-es is kompromisszumnak minősül, már jóval kisebb merítésből válogathatnak, ha olyan sportkocsit szeretnének, amivel legalább a sulijárat megoldható, mielőtt megkergetnék a pályán.

Toyota GT86

Igazi mókás kis sportkocsit alkotott hosszú idő után a Toyota, a GT86-os 2012-ben lépett piacra és nem túl rég frissítették a Subaruval közösen fejlesztett élményautót. Vezetésének minden perce öröm, mert a GT86-ban minden a lehető legjobb helyen van ehhez. A picike sportkocsi ráadásul négy személy számára ad ülőhelyet. Természetesen a hátul utazók mosolya nem lesz őszinte, ha hosszabb távra helyezzük el őket a második sorba. A 2 literes szívó boxermotor 200 lóerős teljesítményt és 205 Nm nyomatékot ad.

Audi TT RS

Némi túlzással a legerősebb magyar autónak is nevezhetjük az Audi TT RS-t, mely Győrben készül. A legszebb audis hagyományokhoz hű öthengeres turbómotor 400 lóereje hajtja, ami mellé 480 Nm nyomaték társul. 3,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A második sorban lévő ülésekről sokat elárul, hogy a csomagtérajtón jelzik, hogy könnyen fejbe vághatjuk vele az itt utazókat, ha lendületesen csapjuk le.

BMW i8

Távolról sem hagyományos sportkocsi a BMW i8-asa, hiszen konnektorról tölthető hibrid hajtásláncához nem valami hatalmas motor, hanem egy 1,5 literes háromhengeres, turbós benzines csatlakozik, ami 231 lóerővel veszi ki a részét a hajtásból. A 131 lovas elektromotor az első tengelyt hajtja. A hátsó ülések tényleg csak rettentő rövid távra ajánlhatóak.

Lotus Evora 400

A legtöbben az Elise alapján azonosítják a Lotust, pedig akad más modell is a kínálatban. Az Evora például akkora, hogy be mertek passzírozni a motor elé még két szükségülést. Számos változata akad, így természetesen bitang kemény, kétüléses pályagép is. A képen a hétköznapi felhasználásra alkalmas Evora 400 látható, melyben a 3,5 literes, kompresszoros V6-os – milyen meglepő – 400 lóerőt teljesít, mellé 410 Nm nyomaték társul. Az Evora fontos szerepet játszik abban is, hogy a Lotus minden eddiginél több autót adhasson el.

Nissan GT-R

Nem véletlenül hívják Godzillának a Nissan GT-R-t, hiszen a hasonló teljesítményre képes sportkocsik közül messze kitűnik hatalmas méretével, de ez távolról sem a tágas utastér miatt van, inkább csak az izmos külső adja a távolról is jól látható termetet, ennek megfelelően ebbe sem ültetnék jó szívvel kettőnél több embert, hiába van rá lehetőség. Az orrában elhelyezett 3,8 literes V6-ost két turbó lélegezteti, a teljesítménye 570 lóerő. Hála összkerékhajtási rendszerének állítólag 3 másodperc alatti százas sprintre is képes.

Porsche 911

Minden idők egyik legismertebb és legsikeresebb sportkocsija már több, mint 50 éve a piacon van, a Porsche 911-es már a kezdetektől szeretettel várja a családosan utazókat. Ferry Porsche is többször gondolkodott a 911-esnél sokkal családiasabb sportkocsiban, így már csak a tradíciók – és a helyenként változó adózás miatt – marad meg a két hátsó ülés a 911-esben.