Bármennyire is praktikusak és tágasak, az egyterűek lassan nyom nélkül tűnnek el az autógyártók kínálatából vagy éppen alakulnak át sokkal divatosabb SUV-kká vagy crossoverekké. Fő felhasználási módjuk nem engedett meg sok játékosságot, hiszen az elsődleges szempont a remek helykihasználás és a biztonságos utazás. Ennek ellenére néhányan azért kitartóan próbálkoztak, hogy izgalmasabbá tegyék ezeket a családi bálnákat.

Toyota Previa

Elsőre talán nem tűnik túl izgalmasnak az 1990-ben megjelent Toyota Previa, de a japán egyterű alatt bizony szokatlan technika rejtőzik. Hogy a lehető leghatékonyabb legyen a térkihasználás, ezért a Previa középmotoros és hátsókerék hajtású lett, a négyhengeres motorokhoz az anyósülés kiszerelésével lehetett hozzáférni. A turbós változat 2,4 literes benzinese 158 lóerős teljesítményű, nyomatéka 258 Nm. Fürgének még így sem nevezhető, de szerencsés felépítése okán igazi sleeper varázsolható belőle.

BMW 225i xDrive Active Tourer

A BMW rajongók szinte zokogtak, amikor megjelent a márka első szériagyártású, elsőkerékhajtású autója, ami ráadásul egy egyszerű lett, a 2-es Active Tourer. A bajorok viszont mindent megtesznek, hogy a sportos imidzs fennmaradjon, ezért állítólag 9:30 körüli időt futottak a Nürburgringen a legerősebb, 225i jelzésű változattal. Ebben 2 literes, négyhengeres, turbós benzines dolgozik 231 lóerővel. Az összkerekes változat 6,3 másodperc alatt éri el a 100-as tempót.

Ford S-Max 2.5 Duratec Turbo

A Ford S-Max 2006-ban mutatkozott be a Galaxy divatosabb, dinamikusabb vonalvezetésű testvéreként, de szintén hatalmas belső térrel. Ekkoriban még szorosabb volt a viszont a Ford és a Volvo között, ezért nem csak az olyan sportmodellekbe került 5 hengeres motor, mint a Focus ST és RS, hanem a Mondeo és az egyterűek is megkapták a jellegzetes orgánummal megáldott erőforrást. A 2522 köbcentis öthengeres turbómotor 226 lóerős formájában került az S-Max orrba. A hatalmas, akár 7 személyes családi autót 7,9 másodperc alatt gyorsította 100 km/órás sebességre.

Opel Zafira OPC

Ahogyan a Zafira első generációját, úgy a másodikat is kezelésbe vette az Opel Performance Center, aminek az eredménye nem csak a kék szín miatt lett látványos. A hatalmas felnik, kéken virító féknyergek és a mélyre húzott, nagy légbeömlős lökhárítók, valamint a Recaro ülések is hirdetik a legerősebb Opel egyterűt. 2 liters, négyhengeres turbómotorja 240 lőerős és 320 Nm nyomatékú. A 100-as sprint 7,8 másodpercig tart.

Mercedes-Benz R63 AMG

Gyártását villámgyorsan beszüntették, így a Mercedes R63 AMG-ből igazi ritkaság vált már most is. Nem kérdés, hogy ennél bitangabb egyterű kevés van a Földön. Az AMG által kezelt bálnát 510 lóerős, 6,3 literes V8-as motor hajtja. 5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre a bitang R-osztály.