A mai modern autók nem csak egyre könnyebbek lesznek a nagy szilárdságú acélokkal és a szénszálas elemekkel, hanem jóval erősebbek és alacsonyabb a fogyasztásuk is (elméletben legalábbis), valamint biztonságosabbak. Távol állunk már a közvetlen gépélménytől, így nem újdonság, hogy számos segédrendszer is található az autókban, hogy takarékosabban vagy éppen biztonságosabban működjenek. Ezek a rendszerek viszont nem mindenkinek a tetszését nyerik el, sőt akadnak olyanok, amiket egészen nagy tábor száműzne messzire az autójából.

Ütközést megelőző rendszerek

A balesetek elkerülése igazán fontos és egyre több autóban vizsgázik kiválóan a vészfékező vagy az ütközéseket megelőző rendszer. Vannak azonban olyanok is bőséggel, amik túlzott óvatosságukkal és folyamatos hamis jelzéseikkel, idegesítő pittyegéssel keserítik meg a vezető mindennapjait, így érthető módon az egyik legtöbbet szidott rendszer ma.

Infotainment

Hosszas fejlesztések eredménye szokott lenni a fedélzeti rendszer, ami nem csak átlagfogyasztást és időt ír ki, hanem navigál, telefonhívásokat fogad, szállodában foglal szobát és még rettentő sok feladatot képes ellátni. Mindre azonban hatalmas árnyékot vet a legegyszerűbb okostelefon is, melyről gyorsabban és az applikációk széles választékának köszönhetően gördülékenyebben is mennek ezek a feladatok. Nem véletlen, hogy az autógyártók is kínálnak már bővített csatlakozási lehetőségeket, így a telefon képét a hatalmas képernyőre tükrözhetjük.

Holttérfigyelő rendszer

Míg korábban a holttér ellen ablakokkal és megfelelően elhelyezett tükrökkel vettük fel a harcot, addig ma már másképp van, hiszen az üvegfelületek egyre kisebbek, a tetőoszlopok pedig vastagabbak és akadnak olyan tükrök is, melyek vagy a formaterv vagy az aerodinamika miatt nem igazán használhatóak hatékonyan. A holttérfigyelő rendszerek is óvatoskodóak tudnak lenni és bizonyos esetekben az időjárási körülmények is megzavarhatják.

Start-stop

Nem lefulladt, hanem leállt a motorja a lámpánál várakozó autónak, hogy legalább akkor ne égesse az üzemanyagot, amikor egy árva centimétert sem halad. Alapvetően jó ötlet, de nem ritka a túlbuzgó start-stop rendszer, ami araszolásnál vagy kereszteződésből kibújva is hevesen állítgatja le és indítja újra a motort. Ez és a késlekedő újraindítás éppen elég ok arra, hogy a vezető mihamarabb kikapcsolja ezt is.

Sávtartó automatika

Igyekszik a sáv közepén tartani az autót, de ez nem mindig jó ötlet, hiszen különösen a szűkös városi forgalomban a motoros vagy biciklis nem feltétlenül szereti, ha holmi elektronikus segédlet ráhúz egy egész autót. Többen panaszkodtak arra is, hogy váratlan – irányjelzés nélküli – sávváltásnál is plusz ellenállást kell leküzdeni akár vészhelyzetben a sávtartó miatt.

13+1 cucc, amire nem számítanál egy benzinkúti shopban