David Maughan elég megviselt állapotban lelt rá az egyik legritkább BMW-re, amit valaha gyártottak, így halványan sem merült fel benne, hogy ebből ne legyen tökéletesre restaurált példány. Az E3 Touring változata rettentő ritka és már a maga idejében sem volt piaca, ezért nem is igazán árulták, csak különleges felhasználásra.

Ahogyan ma is elképzelhetetlen, hogy a 7-es sorozat egy puttonyos taggal bővüljön, úgy a ’70-es években is furcsán nézhettek azon a megbeszélésen, ahol felröppent a márka zászlóshajójából alkotott kombi ötlete. Volt azonban egy mód arra, hogy teszteljék a modell létjogosultságát, hiszen ekkoriban is a motorsport számos ágában ott tevékenykedett a BMW, a versenycsapatoknak pedig szükségük volt egy praktikus, nagy utazóautóra.

Pár éven belül meg is építettek 19 darabot a gyári versenycsapatok támogatására, egy ilyet lelt fel David is. Ráadásul az általa megmentett példányban a legerősebb motor szolgál, ami természetesen 3 literes sorhatos benzines. Nagyjából 200 lóerős teljesítménnyel és 272 Nm csúcsnyomatékkal. Ezzel álló helyzetből 100 km/órás sebességre kb. 8 másodperc alatt gyorsult fel – üresen – a BMW nagy Touringja, végsebessége pedig 200 km/óra volt.

Végül a projekt nem futott tovább, a legyártott 19 példányból pedig alig pár vészelte át az elmúlt bő negyven évet. Azóta sem készült a BMW-nél zászlóshajóból Touring változat és jó eséllyel ez így is marad még rettentő hosszú ideig.