A leghosszabb járműszerelvénynek járó rekordot természetesen egy tehervonat tartja. A BHP Billiton ausztráliai bányaipari vállalat vasércszállító tipikus szerelvényei sem kurták,  általában 268 kocsit kötnek össze 2,8 kilométer hosszan, ami 43 000 tonnás üres tömeget jelent, erre jön még a 24 200 tonna vasérc. Ekkora tömeg mozgatásához már több mozdony dukál, elöl két, középen még kettő SD70ACe típusú géppel.

De egyszer Newman és Port Hedland között mindent beleadtak, és egy 682 vagonból álló, 7,3 kilométer hosszú, 99 732 tonna össztömegű monstrumot engedtek a sínekre. Ehhez már nyolc (General Electric GE AC6000CW) mozdonyra volt szükség.

A leghosszabb személyvonat címért a hollandok versengtek a belgákkal az 1990-es évek elején. A hollandok 60 kocsit kötöttek össze, erre a belgák licitáltak rá 70 kocsival, 1733 méter hosszú járműszerelvénnyel. Ebben a kategóriában nyilvánvaló, miért nincs hosszabb szerelvény, a szénnek nem kell fedett peron és pályaudvar, az embernek viszont igen, és az állomási vágányok hossza sem mindegy. A túl hosszú szerelvény egyszerűen nem fér be az állomásra, így a “kilógó” vége elállja a többi vonat útját. De fontos szempont még a vonalon lévő biztosítóberendezés által kijelölt térköz hossza és a vonaton alkalmazott fékrendszer típusa.