2000 környékén még pendrive és felhő helyett flopilemezt használtunk, amiből rettenet sokra volt szükség ahhoz, hogy minden virtuális kacatunk ráférjen, amit lehorgásztunk a betárcsázós internet segítségével a világhálóról. Azzal együtt, hogy számtalan információt már a számítógép előtt ülve szereztünk meg, még javában gyűltek az autós újságok is, melyeknek közepén mindig volt két A4-es oldalnyi nyálcsorgatást kiváltó gép, mint például ezek itt:

Porsche Carrera GT

Már lassan 15 éves lesz, de ez egy cseppet sem látszik a Porsche egykori csúcsmodelljén, a Carrera GT-n. A kétüléses sportkocsiból csupán 1270 darab készült 2003 és 2007 között. A forma hűen követi a 911-est, de az aerodinamikára igencsak nagy figyelmet fordítottak, így lehetséges az, hogy 330-as végsebességénél 400 kilogrammnyi leszorítóerő ébred a hátsó tengelynél.

A Carrera GT szíve az 5,7 literes lökettérfogatú V10-es szívómotor, melynek teljesítménye 612 lóerő, amit egészen magas 8000-es fordulatnál ad le. 570 Nm-es csúcsnyomatéka viszont már 5750-től a pilóta rendelkezésére áll. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 3,9 másodperc alatt gyorsul.

Szénszál erősítésű műanyag monocoque ad helyet a kabinnak, amit a minimalizmus jegyében rendeztek be. Mindent bőr és karbon borít, a modern környezetből a kéziváltó fa gombja kacsint a múltba. A sportülések egyenként csupán 10,3 kilogrammot nyomnak.

Mercedes-Benz CLK GTR

26 darab készült belőle, tehát meglehetősen ritka jószág a Mercedes-Benz CLK GTR-je, ami tulajdonképpen egy utcára szabadított versenygép. 6,8 literes V12-es motorja a közúti változat esetében 612 lóerős, nyomatékból pedig közel 760 Nm szabadul a hátsó kerekekre. Ennek az autónak nagyjából a nevén és a stílusjegyein kívül semmi köze nincs az utcai CLK-hoz, a versenyautóhoz képest csupán a bőrrel borított beltér, pár apró tárolórekesz, a klímaberendezés és a menetstabilizáló elektronika jelenti a különbséget.

Korának legdrágább megvehető autója volt a CLK GTR, közel 1,5 millió dolláros árcédulája miatt még a Guinness Rekordok Könyvébe is bekerült. A 26 legyártott példányból csupán 6 darab lett nyitott tetős kivitel és öt kapta meg az újabb 7,3 literes motort, mely a Pagani Zondából lehet még ismerős.

Saleen S7

Akárcsak a CLK GTR, úgy a Saleen S7-ese is inkább versenyautó, mint mindennapos nyúzásra tervezett kocsi. 2000-től hat éven át készültek az S7-esek a kaliforniai Irvineban. Karosszériája teljes mértékben szénszálas és saját tömegével (1300 kg) megegyező leszorítóerőt termel nagyjából 260 km/órás sebesség környékén.

A kabint bőr és alumínium borítja, a csomagokat pedig egyedi táskákba pakolhatják a tulajdonosok, melyekre a csomagtartók szokatlan kialakítása miatt volt szükség. A kabin ráadásul a vezetőülés köré épül, ami kicsit beljebb került, hogy a vezető jobban lásson és a súlyelosztás is kedvezőbb legyen.

7 literes alumínium V8-as motor két turbóval 750 lóerőt teljesít. Nyomatéka pedig hatalmas 949 Nm. Később kínáltak hozzá különböző teljesítménynövelő csomagokat, amivel akár 1000 ló fölé is húzhatták a gépet.

Dodge Viper

1992-ben jelent meg az első Dodge Viper és temérdek frissítéssel 10 éven át húzta a modellciklusát. V10-es motorja kezdetben kicsivel több, mint 400 lóerőt teljesített, ami ebben a mezőnyben nem számít igazán sokkolónak, de a Viper rettentően nehezen kezelhető és nyers gép volt, amire nem volt könnyű ráérezni. A frissítések során azonban sokat finomodott és a Motor Trend magazin még a legjobbak közé is beválogatta.

Nyitott tetővel és kupé változatban is kínálták a Vipert, mindkét esetben két személy utazhatott a végtelenül egyszerű anyagokból építkező kabinban.

Jaguar XJ220

A Jaguar csúcsmodellje rangidős ezen a listán, hiszen még a millenniumot sem élte meg, de hírneve bőven kitartott a mai napig. Korának leggyorsabb autója volt, a Nürbugringen 7:46:36-os időt futott, ami távol esett attól, amire utcai autók képesek voltak.

A legenda szerint az XJ220-ast a Jaguar mérnökei szabadidejükben dobták össze, a koncepció azonban csupán formailag valósult meg. Az eredeti tervek még V12-es összkerékhajtású autóról szóltak, mellyel hosszútávú versenyeken verték volna el a világot, ez azonban már csak az emissziós normák szerint sem valósulhatott meg. Végül turbós V6 került az XJ220-asba. Csupán 271 darab készült az autóból és néhány vásárló igencsak csalódott volt, amikor megtudta, hogy drasztikusan lecsökkentették a hengerek számát a motortérben az eredeti elképzeléshez képest.

Végül 3498 köbcentis, két Garrett turbóval felszerelt V6 került hátra, középre az X alakú merevítések alá. Teljesítménye közel 550 lóerő, maximális nyomatéka pedig 644 Nm.

Padlótól plafonig bőr borítja a kétszemélyes kabint, aminek különlegessége, hogy a vezető felé orientálódó műszerfal még az ajtóra is átfolyt, így ott is található négy műszer. Elektromos ablakok, fűthető tükrök és klíma is a felszereltség része volt.

Bőven akadnak még a korszakból bitang szuperautók, a kimaradt vasak jöhetnek kommentben!