A ’90-es években még bármi megtörténhetett az autóiparban. Akár az is, hogy egészen picike autókba cipőkanállal beletuszkolják a legnagyobb motorjukat szívó vagy turbós változatban. Nagy teljesítmény és könnyű karosszéria pedig garantált élményt adott. Ezek az autók ma vágyott youngtimerek, amiket kész bűn a garázs mélyén tartani, annál jobb viszont elvinni őket egy körre, abból is a lehető leghosszabbra.

BMW 323ti Compact - Nem éppen a leglelkesítőbb kinézetű bajor gép az E36-os kurtított Compact verziója, de a motorpaletta csúcsán trónoló 170 lóerős teljesítményű és 245 Nm csúcsnyomatékú 2,5 literes sorhatossal az orrában már igazán potens gép.

Ford Escort RS2000 4×4 – Ebben a méretosztályban ma sem túl gyakori az összkerékhajtás, így igazi kuriózum a rallys gyökerekkel rendelkező Escort sportos változata, amit öt duplaküllős felnijeiről és küszöbtoldatairól ismerhetünk fel. Motorja 2 literes és nagyjából 150 lóerős.

Honda Civic VTI – 1,6 literes motorjából 160 lóerőt facsartak ki a japánok és ehhez még csak turbófeltöltőre sem volt szükségük. Maximális teljesítményét ráadásul 7600-as fordulat mellett adja le. Egy lóerőnek kevesebb, mint 8 kilogrammot kell cipelnie.

Fiat Bravo HGT – Ma már szinte elképzelhetetlen, hogy 4 hengeresnél nagyobb motor legyen egy kompakt autóban, a Bravo HGT-t viszont 2 literes öthengeres motor 155 lóereje hajtotta. akár 213 km/órás sebességgel.

Citoren ZX Volcano – Dízel változat is akadt a sportos ZX-ből, de a 152 lóerőt és 183 Nm-t tudó francia bizonyára sokkal lelkesítőbb darab a diszkrét spoilerekkel és piros csíkkal.

Nissan Almera GTi – Alig néhány apró spoiler különböztette meg a mezei Almeráktól a GTi csúcsváltozatot. A 2 literes, négyhengeres szívó benzines 143 lóereje ügyes váltásokkal 8 másodperc alatt lökte 100-as tempóra a japán gépet.

Renault Clio Williams – Csupán limitált szériának szánták, az első sorszámozott plakettel ellátott darabokból 3800 talált gazdára, amivel így is túlteljesítették a tervet. Később kénytelenek voltak folytatni a franciák a F1-es Williams csapatról elnevezett autó gyártását. Előrefelé nyíló motorházteteje alatt 2 literes szívó benzines található közel 150 lóerős változatban. Ez elég volt ahhoz, hogy 7,8 másodperc alatt érjen százra az izmos Clio.

SEAT Ibiza GTi Cupra – Élénk színéről, fehér alufelnijeiről és piros féknyergeiről ismerhető fel leginkább az 1,8 literes motorral hajtott legsportosabb Ibiza. A gépháztető alatt 152 lóerő lapult, ez a ménes pedig akár 200-ig is húzhatta az Ibizát.

Peugeot 106 XSi – Nem tűnik veszedelmes jószágnak a mérgesített 106-os, 1,4-es motorjának 95 lóereje sem hajmeresztő adat, de egy csupán 895 kilogrammos autóban már ennyi is elég, hogy hatalmas élményt adjon.

Mazda 323 GT-R – Számos sportos változat készült a 323-asból, a GT-R-t hatalmas ködlámpáiról és három helyen lyukasztott maszkjáról ismerhető fel könnyen. A turbómotor bő 180 lóerős teljesítménye és 236 Nm nyomatéka akár 7 másodperces 100-as sprintidőt is adhatott a kis Mazdának.