Ilyen árajánlat láttán bárkinek remegni kezd a térde, ez 15,5 millió forint, ami nemzetközi szinten is látható összeg. Ezért döntött úgy a tulaj, hogy a ritka unikornisnak számító, német izomautóba oltott családi egyterűt maga javítja, bármeddig is tart.

Nem kis fába vágta fejszéjét a Mazdeuce nicknévvel fórumozó önjelölt szerelő, aki alaposságát fokozva dokumentálta a folyamatot, elejétől a végéig. Igaz, már maga a vásárlás elég nehezen fér bele az ép ésszel hozott döntések kategóriájába.

A legőrültebb Mercedes, 510 lóerő, valódi AMG egy családi batár bőrében

(Már a típus piacra kerülésekor sokan értetlenül álltak a jelenség előtt, R-osztály 6,3 literes V8-as motorral, 510 lóerővel? Maradt raktáron az AMG-nél és már nem volt hova beszerelni? Sejtésünk sincs az okokat illetően, de nincs még egy családi egyterű, ami gyárilag 4,6 másodperc alatt érné el a százas tempót.)

Az eredmény nyolc hónap szerelés, fejvakarás, újraépítés után 102 oldalnyi, képekkel illusztrált bejegyzésfolyam a Grassroots Motorsports fórumán.

Olyan kemény küzdelem volt, és annyira komoly anyag gyűlt össze, hogy inkább nem mennénk bele a részletekbe. A V8-as hengerfej csavarjaival akadt probléma, ezeknél a motoroknál előfordulhat, hogy a csavarok feje egyszerűen leszakad (!) így hengerfej repedéshez hasonló tüneteket produkál a motor, hűtővízzel keveredik az olaj, rengeteg hibakód, jöhet a tréler. A Mercedes műhelyben pedig nem tudtak más megoldást kínálni a problémára, mint a teljes cserét. Egyszerű, de drága. 15,5 millió forint, jóval több, mint az autó eredeti vételára!

A probléma okozója a hengerfej csavar. Állítólag a süllyesztett torx kialakítás miatt szakadnak be, változtattak is a kialakításon a Mercedesnél.

Innen még vett egy érdekes kanyart a történet, pár hónapos huzavona után a helyi műhely beadta a derekát, és vállalták, hogy szétborítják a motort, megnézik mi sérült, és ha javítható, cserélik a hengerfej csavarokat. 11000 dolláros (3 millió forint) árajánlatot kapott, ami kitűnően hangzott, amíg rá nem jött, mennyivel adják neki drágábban az alkatrészeket.

Nos, nem a “nagyker” árhoz képest, hiszen ez az árrés működteti a rendszert, hanem egyéb Mercedes dílerekhez viszonyítva is a dupláját akarták lehúzni róla, hozott alkatrészeket pedig nem voltak hajlandóak beszerelni.

Nyolc hónapig melózott a felújítással

Mivel kezében volt a beszerzendő dolgok listája, innen adta magát az őrült ötlet, miért ne csinálná meg otthon saját maga? Főszereplőnk tehát 15,5 milliós induló összeg kifizetése helyett kivette, szétborította, majd összeszerelte a motort, és amire végül is mindenki kíváncsi, az a spórolás. Mennyit ért nyolc hónap, szabadidőből elcsípett kemény meló?

Mazdeuce így összegzett: “Nos, a szerszámok 3150 dollárba kerültek, nyomatékkulcsok, emelőzsiráf kellett a melóhoz, meg pár Mercedes specifikus dolog. A cserélendő alkatrészek ára 3300 dollárra rúgott, így mire újra útra került a gép 6450 dollár (1,7 millió forint) volt a végösszeg.”