A P760 kódjelű típusból egy kisméretű családi autó lehetett volna 1,1 literes motorral, amelyen cseh, szlovák és NDK-s mérnökök vállvetve dolgoztak, legalábbis a pártvezetés így tervezte, két elvtársi csók között. Korszerű konstrukciót terveztek független kerékfelfüggesztéssel, új hajtáslánccal, váltóval, kormánnyal.

W760

Közös KGST fejlesztésnek indult, de mint megannyi terv ez is zsákutcába jutott

Az országhatárokon átnyúló együttműködés 1973-ra megbukott, mert a keletnémet koncepcióban elöl volt a Skoda-motor és a hajtás, a csehszlovák fél viszont ragaszkodott a farmotorhoz. Más források szerint pártközponti döntés okozta a projekt halálát, a nol.hu cikkje szerint “a Német Szocialista Egység Párt PB-tagja, az NDK államtanácsának elnöke döntött: Willi Stoph 1973. március 29-én kelt utasítására az eredeti méretű modelleket megsemmisítették, csak néhány kisebb makett, fotó és tervrajz maradt meg.”

A Trabantnál a képeken is látható háromajtós karosszériát tervezték a közös alapokra.

trabant23b

A gyár dolgozói csüngőhasúnak csúfolták a prototípust.

A gyár dolgozói csüngőhasúnak csúfolták a prototípust.