A Veterán Zsiguli Egyesült például nem csak egyszerűen hozott pár Oldtimer orosz típust, hanem szemléletes bemutatójukkal eloszlatnak egy a márka körül évtizedek óta keringő tévhitet, a Fiat motoros Zsiguli legendáját.

A Fiat-motoros Zsiguli pletyka alapjait korai Zsigulik rejtett alkatrészein kell keresni. A gyár berendezései ugyanis Nyugat-Európában készültek, sokszor a Fiatnál lévők pontos lemásolása útján. Így például a csavarok zömítőformáiban is sokáig benne maradt a Fiat-felirat, így amíg azokat fel nem újították, ilyen jelzésű kötőelemeket gyártottak velük.

FIAT 124 Berlina - Második gazdás RAvenna mellől, 170 000 kilométer van benne. Ez a típus az "Ős Lada", az Év Autója volt 1967-ben. VAZ 2101 - 1972-es a gyártás krai szakaszára, az első szériára jellemz őmegodlásokkal. Feltűnő a fehér indexbúra, és a sárvédőre rögzítettt körtükör. A lökhárítókat nagyméretű ütközőbakkal szerelték, az utastérben pedig sűrűbordás műszerfal, szürke keretes visszapillantó tükör, és álló gázpedál található.

A képen balról-jobbra: VAZ 2101 – 1972-es a gyártás krai szakaszára, az első szériára jellemző megoldásokkal. Feltűnő a fehér indexbúra, és a sárvédőre rögzített körtükör. A lökhárítókat nagyméretű ütközőbakkal szerelték, az utastérben pedig sűrű bordás műszerfal, szürke keretes visszapillantó tükör, és álló gázpedál található. FIAT 124 Berlina – Második gazdás Ravenna mellől, 170 000 kilométer van benne. Ez a típus az “Ős Lada”, az Év Autója volt 1967-ben.

Ezek a csavarok indították el a Fiat motor történetét, pedig a Zsiguliba szánt verzió eleve egy modernebb, robosztusabb fejlesztésű konstrukció, mégis a legenda része, hogy azok a Zsigák “mentek csak igazán”.

Így működik a nosztalgia.

A VAZ 2101 motortere

Ha kíváncsi vagy a veterán Ladákra, bivalyerős amerikai izomautókra, vagy megnéznél testközelből egy Ferrarit, akkor nézz ki a Hungexpóra, az idei AMTS rendezvényre a hétvégén.