Ezek a tipikus magyar átlagautók

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2017.03.20. 17.25

Öregszik a hazai állomány, egyre feljebb kúszik az átlagéletkor. A különböző statisztikák között turkálva pedig könnyű megtalálni a kor és típus halmazainak közös metszetét, vagyis azokat a kocsikat, amelyekkel a legtöbb magyar autózik. Nagy meglepetés nincs.

Ezek a tipikus magyar átlagautók

Összes 3 313 206 személyautó volt forgalomban2016-ban Magyarországon, derül ki a Központi Statisztikai Hivatali (KSH) friss jelentéséből. Ez pedig azt jelenti, hogy tovább nőtt a hazai autópark, hiszen 2015-ben ez a szám 2015-ben 3 196 856 darab volt, 2014-ben 3 107 695, míg 2010-ben csak 2 98 4 063 hazai autót használtak. Sajnálatos azonban, hogy a személyautók-átlagos életkora tovább romlott, immár csak 13,9 év, míg 2015-ben 13,7 volt. Az átlagéletkor tendenciája a 2008-as hitelválság után kezdett romlani, addig hosszan javult. 2002-ben még 11,7 év volt ez a mutató, ami 2008-ig 10,4 évre változott.

header_8549-980x529

Opel Astra G

Fel sem tűnik, pedig vélhetően ebből az Opelből szaladgál a legtöbb az utakon, lévén az Opel a magyarok kedvence 462 ezer darab viselt érvényes magyar rendszámot 2016-ban, nagyjából tízezerrel több, mint egy éve. A 14 éves kategóriában pedig a tipikus reális választás az Opel Astra G kódjelű generációja. Az 1997-ben bemutatott kompakt autó a rendkívül széles karosszéria- és motorválaszték miatt is népszerű. 2004 és 2010 között Lengyelországban készült, Astra Classic II néven.

63223_503951_1000x700

Suzuki Swift

Suzukiból 408 ezer fut az utakon rendszámmal, és a 14 éves határ körül még csak nem is a 3. generációs kivitelt találjuk, hanem a klasszikus, régi Swiftet. Az 1992-től 2003-ig hazánkban is gyártott második generációs Swift megkerülhetetlen szereplője a hazai utaknak, már annyi formában, és terjedelemben írtunk róla, hogy felsorolni is nehéz.

71223_580429_1000x700

Volkswagen Passat

Volkswagenből 318 ezer vesz részt a hazai forgalomban, és ha a tipikus hazai választásra kell tippelni, akkor a Passat eléggé esélyesnek tűnik. Ebből akad a legtöbb eladó is jelenleg a 14 éves korosztályból, az 1996-2005 között gyártott középkategóriás, B5-ös széria limuzin és kombi karosszériával is elérhető, első- vagy összkerékhajtással, tehát a variációk száma itt is sokat dob a népszerűségen. Bőséges a motorválaszték, de itthon főleg a TDI dízelek uralják a piacot,  a kisebb teljesítményű 1,9 TDI-k híre, megbízhatósága legendás.

Kommentek

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.