“Az Országos Mentőszolgálat az 1966-tól gyártott UAZ 452-es típusát használta, és az 1970-es évektől terepjáróként rendszeresítette a nehezebb terepviszonyok leküzdésére. Szerencsés választás volt – ezek az autók az OMSZ járműparkjának elnyűhetetlen darabjai lettek, s egészen a 90-es évek közepéig futottak.

Az UAZ-okat elsősorban nehéz terepviszonyok között megoldandó mentési feladatokhoz rendszeresítette a Mentőszolgálat, olyan időjárási és útviszonyok közt, ahol más mentőgépkocsival csak nehezen vagy egyáltalán nem tudták volna a mentők betegeiket elszállítani. Így az UAZ-ok alkalmanként a mentőtiszti szolgálatot ellátó esetkocsiként is működtek. A terepen kiváló menetteljesítményű gépkocsira minden esetben számíthattak a mentők.

Az autó viszonylag szűk betegterét igyekeztek optimálisan kihasználni, külön fiókokra osztott kötszeres szekrényt, a súlyosan sérült, politraumatizált betegek vákuummatracban történő szállításához pedig vákuumágytartót is beépítettek a járműbe.
Az autó jelenleg is megtekinthető a Kresz Géza Mentőmúzeum garázsában.” – olvasható az OMSZ Facebook oldalán, de talán a kommentek még érdekesebbek. 

“Hát Én csak jót tudok irni róla a téli üzeméről mi nyáron nem használtuk De télen igen klassz volt meleg volt főleg mikor a benzin kályha elkezdett durrogni mindenkit kivert a viz a betegeket is nem kellet félni hogy elakadunk mennél többen voltunk benn annál jobb volt a rugózása nagyon jó autó volt !!!!” – írta az egyik hozzászóló.

16797359_1424720874205627_3822129081160837152_o 16797621_1424720807538967_8110415385362930640_o 16864310_1424720587538989_5339250170134765503_n

Motortípus: Volga ZMZ-451E
Motortérfogat: 2445 cm3
Teljesítmény: max. 70 LE
Maximális sebesség: 90 km/h
Hatótávolság: 540 km