Ma már egyre elterjedtebb az automata sebességváltó, ami érthető is, mert nagyban megkönnyíti a vezetést, ráadásul a mai modern váltóval szerelt autók már takarékosabbak is, mint kéziváltós verzióik. Már az igazán sportos autókban is kész csoda, ha három pedált találunk és míg az európai piacon egyre gyakrabban ikszeljük be az automatát az opciós listán, addig az amerikaiak előszeretettel vásárolnak manuális váltós autókat.

A világ változik és ez így van rendjén, a villámgyors duplakuplungosokkal aligha veheti fel a versenyt holmi ember mozgatta kar, de a vezetés klasszikus értelemben vett élménye mégiscsak a kézivel az igazi. Alább van 5 autó, amibe talán csak valami véletlen folytán kerülhetett bele a harmadik pedál.

Az M6-os BMW aktuális generációjából – és az M5-ből – is készült kéziváltós verzió, amit kizárólag amerikai piacra szántak a bajorok. Ebben az 560 lóerős 4,4 literes biturbó V8-ashoz az 550i váltóját kapcsolták. A tesztek szerint azonban messze nem ez a legjobb választás, mert a kuplung túl kemény és ideges, lehetetlen rángatás nélkül kapcsolni a fokozatokat és a megvezetése sem a régi BMW-ket idézi.

A Ferrari California sem túl gyakori látvány három pedállal, legfőképpen, mert ez talán az egyik legkevésbé sportos gép az olaszok kínálatában, ennek ellenére páratlanul gyönyörű a nyitott kulisszás váltó és a vékony króm pálcika a hatalmas fénylő gombóccal a tetején. A Californiát 4,3 literes szívó V8-as motor hajtja, aminek teljesítménye bő 450 lóerő, maximális nyomatéka pedig 485 Nm.

Furcsán néztük először a Porsche Cayennere, hiszen szokatlanul mutattak a 911-es formai megoldásai egy terepjáró jellegű autón, mára ez lett a márka egyik legnépszerűbb modellje. A kezdeti meglepettségnél csak az a tény érdekesebb, hogy ezt a behemótot is lehetett kéziváltóval kapni és nem csak a GTS változatot, hanem a belépő szintű V6-ost is.

Már messze volt a spártai kiviteltől és a katonai célú felhasználástól a Hummer H3-as modellje, ami tényleg csak az ikonikus H1-es farvizén igyekezett vevőket szerezni magának, akik aligha kapkodtak a manuális sebességváltóval szerelt példányok után.

Hatalmas üvegfalú, parkettás gyártósort készített a Volkswagen a Phaeton számára, ami aztán alig maradt meg a régebben piacon lévő luxusautók között, leginkább kínai piacon hozott sikereket, ezért az utódja is a keleti igényekre szabott lett. A bőrrel és fényes fával gazdagon borított utastérben furcsán is mutat egy kéziváltó és három pedál, alighanem a legritkább Phaetonok lesznek ezek a verziók.