Az egyszeri Bugatti Chiron-vársárlónak nincs egyszerű dolga, ugyanis 23 alapszín, 8 karbonvariáció, 31 különböző színű bőrkárpit, 8 Alcantara, 30 díszvarrás, 18 különböző szőnyeg és 11 biztonsági öv közül kell választania, amikor leadja rendelését az autóra. Édes teher  ez, amit mindannyian szívesen a nyakunkba vennénk.

Kattints a képre, és nyílik a galéria

De ha valakinek ez nem lenne elég, teljesen egyedi színkombinációkat is álmodhat a Chironra, persze mindezt busás felárért keveri ki a Bugatti. Miután a véglegesített rendelés beérkezett a franciaországi Molsheimbe, onnantól hat hónap, mire kigurul autónk az ezer négyzetméteres összeszerelő üzemből, ahol eddig a Veyron készült.

A Chiront teljes egészében kézzel rakják össze, és mindössze húszan dolgoznak a több mint 1800 alkatrészből álló autón. Csak a kimondottan nagy percizitást igénylő munkákhoz használnak gépi segítséget.

Az összeszerelési folyamat 12 állomáson keresztül halad, de itt nincsenek robotkarok vagy a hagyományos értelemben vett futószalagos gyártás. Első körben a hajtásláncot teszik a helyére, a 8 literes, 1500 lóerős motort a Volkswagen szállítja a Bugattinak a salzgitteri gyárból.

Benjamin A. Monn, BAM Photography, Bugatti Chiron

Mielőtt a Chiron megkapja a végleges fényezést, polírozást és a speciális védőfóliát, a gyári pilóták 300 kilométert tesznek meg vele Colmar repterének területén, ahol huzamosabb időn keresztül tudják 250 km/órával tesztelni az autót. Ezt követi még 50 kilométernyi teszt egy speciális pályán.

A hétfokozatú, duplakuplungos automata váltóval és négykerék-hajtással szerelt járgány 2,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, amely már abszolút versenyautós szint. Pusztító erejéből azonban később sem fogy ki, így 200-ig sem kell több 6,5 másodpercnél, míg a 300-as jelzést 13,6 másodperc után hagyja el a mutató. A Bugatti Chiron végsebessége 420 km/óra, amivel bizonyos metrikák szerint világelsőként indít a modell.

bugatti-chiron-molsheim-atelier-6

Benjamin A. Monn, BAM Photography, Bugatti Chiron

A Normál Veyron (1001 LE) végsebessége 407 km/óra, a Super Sporté (1200 LE) 415 km/óra, ám készült 5 darab World Record Edition, amelyeket nem szabályoztak le és 431 km/órás tempóra képes. Vagyis a „hagyományos Veyronnál” gyorsabb a Chiron, de a cég közleménye kijelenti, hogy ezzel még nem érte el a maximumot a kocsi, így nincs kétségünk afelől, hogy a 431-es rekordot is hamarosan átadja a múltnak.

Alapesetben csak 380 km/óra a Bugatti Chrion csúcssebessége, elődjéhez hasonlóan egy második kulcs – az úgynevezett Speed Key – is kell ahhoz, hogy a kocsi végsebességét próbára tehesse a sofőr. A második kulcs a kocsiban egy kis mágneses tokban van a vezető ülése mellett. A műszerfalon az 500-as az utolsó bejegyzés. A mai trendeknek megfelelően változtatható feszességű futómű (5 előre beállított program szerepel benne) igyekszik az útra ragasztani a kerekeket, amelyek elöl 285/30 R20, hátul 355/25 R21 méretűek.

bugatti-chiron-molsheim-atelier-14

bugatti-chiron-molsheim-atelier-17

Az abroncsok extrém terhelése miatt a fejlesztésük során űrkutatási laborban tesztelte azokat a Michelin. A Chiron lassításáért karbon-kerámia féktárcsák és titán féknyergek felelnek.

Eddig összesen 70 Bugatti Chiron készült el az 500 darabra tervezett szériából.

bugatti-chiron-molsheim-atelier-24