Makulátlan Lada VFTS-replikát árulnak Amerikában, hihetetlen áron

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2017.02.06. 09.28

Egy ilyen állapotú Lada még nálunk is ritkaságszámba megy, csakhogy ez nem Pest megyében, hanem Floridában keres gazdát, igencsak borsos áron.

A gép 1987-es gyártás, de 2016-ban teljes felújításon esett át, mint a képek is bizonyítják, az utolsó csavarig tökéletes az állapota.

Motorja kétezer köbcentis, míg a valódi VFTS-ek motorja 1600-as. Tehát a pontosság kedvéért ez az autó nem a VFTS (Vilniuszkájá Fábriká Transzportnyih Szregysztv), a vilniuszi versenyváltozat, amely megfelelne az akkori FIA-homologizációnak, de egy nagyon komolynak tűnő és izgalmas versenygép. Két Weber karburátor és a legjobb minőségű versenyalkatrészek növelik teljesítményét. A leírás szerint ez az egyetlen eladó Lada VFTS-hasonmás az Egyesült Államokban, és ára is ehhez méltó, 40 000 dollár, vagyis 11,5 millió forint. Bár a képek nem sokat árulnak el, a szélvédőn lévő felirat magyar származásra enged következtetni, így gyors keresés után sikerült megtalálni a hazai interjút Mester István tökéletesre csiszolt orosz technikájáról a Ladaracing.hu oldalán.

Először is kezdjük a motorral, amit Bodnár Attila készített: a kocsi erőforrása 2000 köbcentis, és tartalmaz minden olyan alkatrészt, ami a maximális teljesítmény elérését szolgálja. Az autó elég sok újítást tartalmaz, többek között a motortartó bakokat, az egyedi futómű- és fékalkatrészeket.

Az autón, egy helyén egyeses aszinkron váltó van, s most készül még hozzá egy más áttételű pót sebességváltó is, amellyel többféle végsebesség és gyorsulási eredmény érhető el, s ehhez társul még egy választható 4.7-es vagy egy 4.3-as áttételű sperr differenciálmű.

Az első futómű tartalmazza a legtöbb újítást: az egyedi állítható GE szemes felső lengővillákat, speciális duplasoros golyóscsapágyas első agyakat, alumínium féknyeregtartó konzolokat, 290 mm-es féktárcsákat. Persze az első lengőkarok 40 mm-rel hosszabbak az eredetihez képest, ami még inkább hozzájárul a nyomtáv szélességének növeléséhez. Mester István autóján az összes gyártott alkatrész lézervágott és CNC-zett, ezzel kiküszöbölve az összes hibát és felesleges súlytöbbletet, így ezek segítségével az autó súlya minimálisra csökkenthető.”

00t0t_icBx8czXVlv_1200x900 00u0u_6uKqryuBKLQ_1200x900 00g0g_hw3l2STHGGd_1200x900 00202_93mq58QBNLf_1200x900 00K0K_lezRhYGxipL_1200x900 00h0h_lxHVnW58vhw_1200x900 00v0v_izrK7tu0SJL_1200x900

Az eredeti hirdetés itt található.

Kommentek

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

Egy film, amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

F1: Videón a szezon első autótörése

Aki lemaradt a közvetítésről, most megnézheti a 2017-es Forma-1-es idény első autótörését és azt, hogyan úszott meg egy potenciálisan nagy bukást a Red Bull-os Max Verstappen Melbourne-ben.

F1: Hamilton uralta az idény első edzésnapját

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj mindkét pénteki szabadedzésén fél másodperc feletti előnnyel zárt a mercedeses Lewis Hamilton. A Ferrari egyelőre hátrébb van.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.