“Megérkezett az új Trabant modell. 1,4 millió forintba kerül, már kapható! 
 
Bemutatták az új Trabant modelljét! Mindössze 1,4 millióba fog kerülni! A bejelentés szerint februártól lehet majd hazánkban is megvásárolni a Traban új modeljét, ami első ránézésre nagyon hasonlít egy mini-re” – olvasom a Facebook-üzenőfalamat beterítő hírt, és forr bennem a méreg.
Mert mindenki osztja ezerrel, nagy lelkesedéssel, hittel, reménnyel, hogy ez egy valós hír, nem csak pletyka, ebből lesz valami, feltámad gyerekkoruk legendás típusa, és formája tovább él majd a jövő generációi számára.

5 millió felett lenne az ára

Csakhogy ez ordas kamu. Sőt, kegyetlen átverés, mert nincs április elseje. A hír pedig sehogy sem ad okot arra, hogy ironikus átverésre gondoljunk. Mert vannak képek, vannak valósnak tűnő adatok, szinte már várnánk a debütálást, ami természetesen el fog maradni.
Ferdít a Mindenegyben.blog.hu, a Staxnet.com, a Poenbomba.eu, és minden lájkvadász, megosztáshajhász oldal.
Az általuk előkapart hír 2009-es, és egy tanulmányról a Trabant Nt-ről vannak benne képek. Amit akkor tényleg a későbbi sorozatgyártás reményében mutattak be a Frankfurti Autószalonon.
A kiállításon szerepeltetett kocsit az ötletgazda, az autómodelleket gyártó és a Trabant jogait birtokló Herpa és a kocsi fejlesztését vállaló Individual Karosseriebau (IndiKar) összefogásával állították talpra. Épp kész lett a szalonra, a gyártás beindítását 2012-re jósolták, feltéve ha akad tőkeerős befektető.
Kollégánk akkor látta a tanulmányt, kérdezhette a fejlesztőket. “Jellegzetes bilikékben pompázik a Trabant nt, amely a sarkokba kitolt, széles kerekeivel olyan jó kiállású, mintha a MINI-re épülne. Erről nincs szó, bár futóműelemeket és más alkatrészeket is átvettek sorozatgyártású kisautókból. Ronald Gerschewski, az autót megépítő cég ügyvezetője hallgat a donorokról, de hangsúlyozza, hogy normál, megvásárolható alkatrészekről van szó.
 
Búcsút mondhatunk a jellegzetes hangnak, mert a kétütemű helyett egy 47 kW (64 LE) teljesítményű villanymotor suttog az orrban. Az aszinkron villanymotorral 130 km/órás végsebességet ad meg a márkatulajdonos, hatótávolságként 160 kilométert, de az elektromos hajtású autók hatótávját minden gyártó erősen optimistán szokta becsülni.”
 
A már említett befektetők érdeklődése elmaradt, a projekt szép lassan leállt, és feledésbe merült. Mindmáig, amikor valaki valahonnan előhúzta a februári sorozatgyártást, és a 1,4 milliós vételárat. Igaz, utóbbi adat lehet az ironikus jelzőlámpa, a vörösen villogó “KAMU” felirat a villanyautók áraival tisztában lévő olvasóknak, hiszen ilyen olcsón egy gyártó sem kínál épkézláb típust, és nem is fog a következő 20-30 évben.
 

Ha Honecker ezt tudta volna...

Természetesen megkerestem a Trabant Nt készítőit, akik készségesen válaszoltak a feltámadást taglaló kérdésre. Tömören: nem, nincs esély jelenleg a Trabi gyártásának beindítására.
Ehhez egyetlen e-mail-váltás elég volt, a válasz két napon belül megérkezett, negyedórányi munkát fordítottam a biztos információ megszerzésére. Remélem, a kissé lelombozó, de igaz hír is annyi emberhez eljut majd, mint a vágyakat valósággá nemesítő pletyka.