“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Megint oltári kamu terjed, be ne dőlj!

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2017.01.20. 14.15

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

“Megérkezett az új Trabant modell. 1,4 millió forintba kerül, már kapható! 
 
Bemutatták az új Trabant modelljét! Mindössze 1,4 millióba fog kerülni! A bejelentés szerint februártól lehet majd hazánkban is megvásárolni a Traban új modeljét, ami első ránézésre nagyon hasonlít egy mini-re” – olvasom a Facebook-üzenőfalamat beterítő hírt, és forr bennem a méreg.
Mert mindenki osztja ezerrel, nagy lelkesedéssel, hittel, reménnyel, hogy ez egy valós hír, nem csak pletyka, ebből lesz valami, feltámad gyerekkoruk legendás típusa, és formája tovább él majd a jövő generációi számára.

5 millió felett lenne az ára

Csakhogy ez ordas kamu. Sőt, kegyetlen átverés, mert nincs április elseje. A hír pedig sehogy sem ad okot arra, hogy ironikus átverésre gondoljunk. Mert vannak képek, vannak valósnak tűnő adatok, szinte már várnánk a debütálást, ami természetesen el fog maradni.
Ferdít a Mindenegyben.blog.hu, a Staxnet.com, a Poenbomba.eu, és minden lájkvadász, megosztáshajhász oldal.
Az általuk előkapart hír 2009-es, és egy tanulmányról a Trabant Nt-ről vannak benne képek. Amit akkor tényleg a későbbi sorozatgyártás reményében mutattak be a Frankfurti Autószalonon.
A kiállításon szerepeltetett kocsit az ötletgazda, az autómodelleket gyártó és a Trabant jogait birtokló Herpa és a kocsi fejlesztését vállaló Individual Karosseriebau (IndiKar) összefogásával állították talpra. Épp kész lett a szalonra, a gyártás beindítását 2012-re jósolták, feltéve ha akad tőkeerős befektető.
Kollégánk akkor látta a tanulmányt, kérdezhette a fejlesztőket. “Jellegzetes bilikékben pompázik a Trabant nt, amely a sarkokba kitolt, széles kerekeivel olyan jó kiállású, mintha a MINI-re épülne. Erről nincs szó, bár futóműelemeket és más alkatrészeket is átvettek sorozatgyártású kisautókból. Ronald Gerschewski, az autót megépítő cég ügyvezetője hallgat a donorokról, de hangsúlyozza, hogy normál, megvásárolható alkatrészekről van szó.
 
Búcsút mondhatunk a jellegzetes hangnak, mert a kétütemű helyett egy 47 kW (64 LE) teljesítményű villanymotor suttog az orrban. Az aszinkron villanymotorral 130 km/órás végsebességet ad meg a márkatulajdonos, hatótávolságként 160 kilométert, de az elektromos hajtású autók hatótávját minden gyártó erősen optimistán szokta becsülni.”
 
A már említett befektetők érdeklődése elmaradt, a projekt szép lassan leállt, és feledésbe merült. Mindmáig, amikor valaki valahonnan előhúzta a februári sorozatgyártást, és a 1,4 milliós vételárat. Igaz, utóbbi adat lehet az ironikus jelzőlámpa, a vörösen villogó “KAMU” felirat a villanyautók áraival tisztában lévő olvasóknak, hiszen ilyen olcsón egy gyártó sem kínál épkézláb típust, és nem is fog a következő 20-30 évben.
 

Ha Honecker ezt tudta volna...

Természetesen megkerestem a Trabant Nt készítőit, akik készségesen válaszoltak a feltámadást taglaló kérdésre. Tömören: nem, nincs esély jelenleg a Trabi gyártásának beindítására.
Ehhez egyetlen e-mail-váltás elég volt, a válasz két napon belül megérkezett, negyedórányi munkát fordítottam a biztos információ megszerzésére. Remélem, a kissé lelombozó, de igaz hír is annyi emberhez eljut majd, mint a vágyakat valósággá nemesítő pletyka.

Kommentek

  • apu0062

    1,4 millió éppen csak fedezhetné az akku pakkot…

  • dokipapa

    Tudtam, hogy kamu, mert egy 64 LE-s villanymotor+akku, ennyiért lehetetlen.

  • pernye

    Na ja. Ennyiből még akkor sem lehetne kihozni, ha az eredeti kétütemű motorral dobnák piacra. De egyébként kötelező minden új projektet méregdrága villanymotorral utcára küldeni? Miért ne lehetne hagyományos benzinmotor az új Trabiban, mint a többi, sikeres retro modellben?

  • Marcikutya

    Egy jó bicikli ára…

  • javol

    -Ezt a hírt naponta el lehet sütni! Harapnak rá…

  • Kempelen.

    Minden ilyen marhaságra harapnak a prolik.

  • öregszem

    Ez igaz vagycsak hülyitik a népet !!!!!!!

  • ktoni

    Az a baj ezzel a “Trabanttal” hogy egy macsó X5/Q7 szemszőgéből közelítették meg nagyon bután. Inkább tanulnának a KEI autókból és ösztönöznék azt a típusú autózást egy zsúfolt Európában. Japánban klassz kisautókat lehetne Trabanttá átcímkézni. A Fiat meg gyárt (még?) kéthengeres motort hozzá.

  • szaboata

    Ha anno Giugiaro terve bejön az NDK-s pártelvtársaknak,akkor nem lesz ennyire ikonikus a forma.de nem jött be,így lett belőle a Golf I,a Trabi meg maradt régi.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

Szabálytalan előzés egy körforgalomban, van, aki szerint ez még belefér

Az esetet Angliában vették videóra. A BMW türelmetlen sofőrje megunta a kamion mögötti tötyörgést, és szándékosan rossz irányban hajtott be a körforgalomba.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

Alonso benézett az Indycar-futamra

Az idei Indy 500-on induló Fernando Alonso a hétvégén az amerikai versenyszéria egyik fordulóján járt körülnézni. Elmondta, hogy miért vág előbb az Indynek, és miért jöhet később Le Mans.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.