2014-ben már körüljártuk a ferihegyi reptéren alkalmazott, ötperces parkolás okozta problémákat. Szűk időkeret a kipattanáshoz, bőrönd előrángatásához, az érkezést pedig már lehetetlen feladat időzíteni.

“Az ötperces budapesti díjmentes időszakot azért is érezzük indokolatlannak, mert a csekély utasmennyiség nemigen igényli a forgalom pörgetését. Frankfurtban, ahol a 2013-as utasszám 58 millió volt, az 5 perc elfogadhatóbb, mint ugyanez a kicsit szerényebb forgalmú budapesti reptéren. A fényes Párizsban pedig, ahol a tavalyi utastömeg elérte a 62 millió főt, mégis kiszorítanak 10 nem fizetős percet. Ha bármilyen okból túlcsúszunk a limiten, 2000 forinttal válthatjuk meg a kihajtást a legfelső, ún. prémium parkolóból” – írta anno Szörényi András kolléga.

Így nincs más lehetősége a fáradt utazóért érkező autósnak, mint várni valahol a közelben, majd az adott jelre nekirugaszkodni. Budapest felől a vecsési bevásárlóközpont parkolója ideális megoldás, de akik a 4-es főútról, az M0-sról közelítenek, nem kerülnek ekkorát. Inkább csak letámasztják a gépet az út széli murván, és várnak.

Szabálytalanul. 

Ez a 2×2 sávos szakasz autóútnak minősül, ezért a KRESZ tiltja az út széli várakozást.

Autópálya és autóút úttestjén – a forgalmi okból szükséges megállást kivéve – megállni tilos. Tilos a leállósávon megállni vagy várakozni, kivéve ha:

a) műszaki meghibásodás miatt a jármű továbbhaladásra képtelen;

b) a jármű a forgalmat ellenőrzi;

c) a jármű útfenntartást, úttisztítást végez;

d) a jármű, a továbbhaladásra képtelen jármű elszállítását vagy a műszaki meghibásodásának elhárítását végzi;

e) a jármű a megkülönböztető jelzést adó berendezését működtetik.

Nem túl nagyvonalú az öt percre szabott ingyenes intervallum, de az is nehezen hihető, hogy bárkit hazavágna az a két kilométer, amit meg kell tenni a legközelebbi ingyenes parkolási lehetőségig. Ráadásul korábban az autópálya-kezelő korábban elmondta, hogy átlagosan nagyjából 20 percnyi ideje van annak, aki a leállósávban várakozik, mielőtt nekiütközne egy másik autó. Szóval igen veszélyes az ilyen mutatvány.