A net tele van hidegindítós videókkal, a modern autók megfelelő erőben lévő akkumulátorral szinte bármilyen, lakott területen előforduló hideggel megbirkóznak. Már a dízeleknek sem jelent problémát az indítás, minimális vajákolás nélkül kelnek életre.

Régebben azért akadtak gondok. A hatvanas években megjelent, téli közlekedésről szóló cikkben még a hasznos tanácsok sorát gyarapította a motor alá történő tűzrakás. “Bizonyos esetekben a karter alá fűtünk, ezt ilyenkor százával csinálják is az emberek. Veszélyes azonban amikor a lángnyelvek szabadon csaponganak, mert lehet, hogy a motorolaj hígítására szánt intézkedés a kocsi kigyulladását okozza. Épp ezért, ha ilyen módszerhez folyamodunk, legyen kéznél egy rostély, amely a lángot visszafogja és csupán a tűz melegét bocsátja át” – Autó-Motor, 1964/1.

Úgy tűnik, a módszer a belsőégésű motorok fejlődésével sem halt ki, a felvételen látható orosz autós nagy elszántsággal fűt alá a kocsijának, ami azért a mai konstrukciók műanyag-fém arányát figyelembe véve tényleg rizikós ötlet.

Vagy nem? Ki mit gondol, van értelme ezzel próbálkozni, vagy csak egy látványos tűz lehet a legkomolyabb eredmény?