Fagyálló nélkül nagy bajban vagyunk

Ha ősszel elmaradt, a benzinkutakon legalább most érdemes megméretni a hűtőközeg fagyáspontját. Mínusz 30 fokig legyen jó, mert a jég szétfeszítheti a motort, ha pedig jégdugó keletkezik a rendszerben, attól felforrhat a hűtővíz, károsodhat a hengerfejtömítés és a hengerfej.

freezeplugs009_zpscabf8a2d

Szivárgó fagydugó, bár itt lehet nem a hideg idő, hanem a rozsda a ludas.

Az ablakmosó is legyen fagyálló

Az a kisebbik gond, ha nem tudunk folyadékot spriccelni az ablakra, mert megfagyott a folyadék, de a jég simán szétrepesztheti az ablakmosótartályt, amit aztán kénytelenek leszünk kicserélni.

ablakmoso-571-379

Lefagyott szélvédő

Bármennyire is jó ötletnek tűnik, ne önts forróvizet a szélvédőre egy fagyos reggelen, mert a hirtelen hőtágulástól bizony könnyen berepedhet az üveg. Főleg akkor, ha néhány kavicsfelverődés már meggyengítette azt. Télen pedig érdemes ezeket az apró repedéseket például átlátszó ragasztószalaggal leragasztani, mert ha a repedésekbe beszivárgó víz megfagy, tovább repeszheti az üveget. Persze az a legjobb, ha ilyen estben mihamarabb kicseréljük a szélvédőt.

cold-mornings

A párától az ajtóhoz fagyhat a gumitömítés

Baj lehet a fémhez fagyó ajtótömítésekkel, de ez megelőzhető. Elég a kédereket megtisztítani, majd áttörölni gyógyszertárban beszerzett glicerinnel vagy befújni szilikonos spray-vel. Jó hír, hogy a gázolaj dermedésétől, a paraffin kiválásától nem kell tartani, a töltőállomásokon kapható gázolajnak bírnia kell a mínusz 20 fokos hideget is.

CarFrostCold2

Hogyan bikázzunk?

A hideg kemény igénybevétel az autóknak, nem véletlenül adják meg magukat ilyen időben az akkumulátorok. Négyéves kor felett végképp ne csodálkozzunk, ha az akku felmondja a szolgálatot. Átmeneti megoldásként a kocsit életre keltheti a bikázás, a hiányzó árammennyiség leszívása egy működő autó akkumulátorából. Először a donor akkumulátorának pozitív pólusát kössük a lemerült akkus kocsi pozitívjához, aztán jöhet a jó akku negatívja és a másik karom mehet a gyenge autó motorblokkjára, talán így beindul.

Ha az akku annyira elhagyta magát, hogy még kerregés sem érkezik az indítómotor felől, a két telep összekötésével a másik kocsi akkumulátoráról felölthetjük a gyengét. 2500 körüli fordulaton érdemes járatni a motort, mert alapjáraton alig termel a generátor és nem jutna áram az összekötött autó telepébe is.

Befagyott a zár?

A távirányítóról nyitható autókhoz már nem, a régiekhez viszont jó, ha van zárolajozó-spray is nálunk. Ezt sokan a kocsiban felejtik, pedig ott kevésbé hasznos, ha pont ez segítene a bejutásban. Azonban ha van nálunk egy öngyújtó, a kulcsot felmelegítve kiolvaszthatjuk a befagyott zárat.

frozen-lock

Mi legyen az autóban?

A teljes téli időszakra igaz, hogy legyen az autónkban jégkaparó, jégmentesítő spray, hóseprű, meleg hálózsák vagy takaró, és öngyújtó, de az inkább a zsebben. Főleg akkor, ha hosszabb útra indulsz, sosem lehet tudni.

Frost-windscreen