Nincs vita: ez az év leghülyébb világcsúcsa (méghozzá rögtön kétszer)

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.11.22. 10.15

Zászlóvontatás teherautóval? Kérdés nélkül is tudjuk, ilyet csak Amerikában találhatnak ki. De hogy a Guinness ezt hogyan és miért ratifikálhatta?!

Egy bolond százat csinál: ha valaki színtiszta marketingmegfontolásból ökörséget művel, egyre inkább biztosak lehetünk benne, hogy konkurensei villámgyorsan még nagyobb marhaságot követnek el.

A Chevrolet még szeptember végén épített egy irgalmatlan kereszttartót, akasztott rá egy közel 300 négyzetméteres zászlót, és a frissen bevezetendő Silverado HD pickuppal (6,6 V8 dízelmotor, 445 LE, 1234 Nm) a rekordhoz megkövetelt 100 méter helyett közel 10 kilométeren át vontatta maga mögött 80 km/órával úgy a lobogót, hogy az nem ért a földhöz (amit egyébként bármely nemzeti zászlónak szigorúan tilos, és ezt szerencsére a szervezők is tudták.)

Ez volt szeptemberben, a Ford pedig most jól megismételte, és persze meg is verte a nagy konkurenst. A Ford F450 hajtáslánca gyakorlatilag ugyanazt tudja (6.7 V8 dízel, 44 LE, 1254 Nm), az autó maximális vontatóképessége 14,4 tonna.

Míg a Chevy egy 40 x 80 láb méretű (12,2 x 24,4 m) zászlót akasztott autója mögé, a Ford 13,7 x 28,0 métereset, ami 380 négyzetmétert meghaladó vászonfelületet jelent.

Ford record 3-001

Hogy melyik márkáé a nagyobb teljesítmény – azé, aki kitalálta ezt a marhaságot, vagy aki ezt lekoppintva megcsinálta nagyobban –, nem tudjuk megítélni. A Guinness-rekord mindenesetre most átköltözik a Fordhoz – ha van autód, szöveted és pályád, fuss neki bátran, hátha sikerül.

BestCars_620x310
;

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.