A gazdag zsaruk saját autóval járnak

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2016.11.20. 07.15

Emlékeztek még mivel járt Cobretti hadnagy vagy Derrick felügyelő? Ha nem, akkor ezt mindenképp olvassátok el!

A gazdag zsaruk saját autóval járnak
Valamirevaló akciófilmben, pláne ha az bűnügyi, és nem valamikor 2542-ben játszódik, a főszerepeket alakító rendőrök, nyomozók, detektívek, egyszóval a jófiúk, bizony nem a kötelékben szolgálatba helyezett járművekkel közlekednek. Hiszen, hogy nézne már ki, ha Don Johnson egy leharcolt, fényhidas 1985-ös Dodge Diplomat-al hasította volna Miami utcáit fehér zakójában, fittyet hányva az inkognitóra.
Azzal tették még vonzóbbá a készítők ezen filmeket és sorozatokat, hogy rendre jobbnál jobb autókat válogattak főhőseik alá, ennek köszönhetően még gyorsabban és hatékonyabban csaphattak le a bűnözőkre. Főleg akkor tud a néző örülni az ilyen autóknak, mikor komoly üldözési jelenetekkel van tarkítva a film, hullanak az alkatrészek, robbannak a tartálykocsik és pusztul a város, de rendőrünk autóját még a golyók is elkerülik, mint például a Bad Boys második részében. Azonban nincs ezzel semmi gond, többek között ezért szeretjük őket, na meg persze az adrenalin fröccsért és a gyönyörű nőkért, akik a legtöbb esetben menetrendszerűen tűnnek fel a vásznon, és végül tűnnek el a főszereplő paplanja alatt.
Lássuk csak melyek azok a moziban vagy tévében vetített szórakoztató műsorok, amikben igazán nem mindennapi autókkal közlekednek a rend, semmitől vissza nem riadó őrei. Persze nem hagyom ki a magyar szálat sem!

Miami Vice

Még most is itt cseng a fülemben az 1984-től 1990-ig gyártott amerikai sorozat főcíme, amiben két titkos detektív göngyölítette fel a különböző ügyeket Miami fülledt utcáin.  Don Johnson (James “Sonny” Crockett) és Philip Michael Thomas (Ricardo “Ricco” Tubbs) játszotta a főszerepet.

Ferrari Daytona Spyder 365 GTS/4

Két Ferrari is nagyon népszerűvé vált a sorozatban. Az első két évadban és a harmadik évad két epizódjában, Sonny egy 1972-es Ferrari Daytona Spyder 365 GTS/4-et használt, amit végül leváltottak, mivel nem volt teljesen Ferrari-modell, több autó alkatrészét is hozzáadták, amit végül perek követtek, ezért a stúdió hajlandó volt lecserélni. A Ferrari viszont a rendelkezésükre bocsátott két vadonatúj 1986-os fehér Ferrari Testarossát és egy harmadikat is, amelyet kaszkadőr kocsinak használtak.

1986 Ferrari Testarossa

Nem akármilyen üldözés, Ferrari kerget Lamborghinit:

Sonny partnere, Ricco egy 1963-os Cadillac Coupe de Ville kabriót vezetett.

Bad Boys

A film első részét 1995-ben mutatták be, rendezője Michael Bay, akinek ezzel az akcióvígjátékkal kezdődött sikeres karrierje. A második részt is ő rendezte, 2003-ban, és mindkettő hatalmas sikert aratott. A főszereplők Martin Lawrence és Will Smith akik két, a Miami Rendőrség drogosztályán dolgozó nyomozót alakítanak.
A Will Smith által játszott Mike Lowrey igazi piperkőc és nem utolsósorban gazdag is. Nem szereti a szolgálati autókat, így inkább saját járgányával dolgoznak, ami az első részben egy 1994-es Porsche 911 (964) Turbo modell, a másodikban pedig a Ferrari 575M Maranello.

Derrick

A híres nyugat-német televíziós bűnügyi filmsorozat, melyet a tv csatornák 1974 és 1998 között sugároztak. A sorozat főszereplői Stephan Derrick rendőr-főfelügyelő (Horst Tappert) és Harry Klein segédnyomozó (Fritz Wepper), akik gyilkossági ügyeket oldanak meg Münchenben és környékén.
Derrick felügyelő sokáig szintén nem mindennapi autóval közlekedett, bár ha jól tudom ez az e38-as hetes BMW szolgálati autó volt.

 

Starsky és Hutch (a sorozat)

A sorozat két főszereplője egy dél-kaliforniai rendőr páros, a brooklyni David Starsky (Paul Michael Glaser) és a Minnesota államból származó Kenneth “Ken” Hutchinson (David Soul). Mind ketten a fiktív Bay City nevű város rendőrkapitányságán dolgoznak nyomozóként.
A készítők elhatározták, hogy a párosnak egy, a korban népszerű autót adnak, így esett a választás egy 1976-os Ford Gran Torinora melyet Hutch gúnyosan “csíkos paradicsom” néven hívott.

Kobra

Sylvester Stallone számomra egyik legemlékezetesebb és legkedveltebb karaktere Marion ‘Cobra’ Cobretti hadnagy. A filmet 1986-ban késztették, ami nem nyerte el túlságosan a kritikusok tetszését, de az 1990-es évek folyamán a film lassacskán egyfajta kultusz-státuszba került, köszönhetően hamisítatlan ’80-as évekbeli hangulatának.
Cobretti hadnagy autója, az 1950-es Mercury coupé volt, melynek eredeti példánya Stallone saját autóinak egyike. A Mercury több példánya is rendelkezésre állt, mivel az üldözéses jeleneteknél sokat összetörtek.

Lopott idő

Igazán friss alkotásról van szó, 2011-ben került a mozikba a híres popzenész, Justin Timberlake főszereplésével. A történet szerint 2161-ben járunk és a genetikai fejlődés lehetővé teszi, hogy az emberek csak 25 éves korukig öregedjenek, ám azután mindössze 1 évet kapnak, így szükségük van arra, hogy több időt keressenek. A pénzt ez az új “életidő” váltotta fel, amely egyének között is átvihető. Az emberek munkájukért időt kapnak fizetésként, vásárolni is idővel tudnak.
Természetesen a filmben megjelennek a rendfenetartók is, “időrendészek” szerepében, akiknek a kapitánya egy 1970-es Dodge Challenger alapjain nyugvó jövőautóval közlekedik.

Magnum

Ugyan Thomas Magnum nem hivatásos rendőr, csak magánnyomozó, de úgy éreztem semmiképp nem maradhat ki a Ferrari 308 GTS.
A sorozat nyolc éve alatt háromféle GTS is megkapta a ROBIN-1 rendszámot. Az első évadban egy 1978-as GTS-t használtak, háromliteres V8-as motorral, 240 lóerővel. Ezt arról lehet felismerni, hogy csak a bal oldalon van visszapillantója, nincs rajta hátsó szárny, se szellőző az orrán, és a lámpák fölötti rács is piros a későbbi fekete helyett. A következő két évadra egy 1980-as GTSi váltotta fel, melynek már két tükre volt, és fekete szellőzőrácsa.
A végső modell az 1984-es GTSi Quattrovalvole volt, mely a nevéből adódóan hengerenként négy szeleppel rendelkezett.

GTSi Quattrovalvole

A pogány madonna

Ígéretemhez híven nem marad ki a magyar vonal sem. Ötvös Csöpi (Bujtor István) legendás üldözési jelenetében 1976-os Opel Asconát használt. A filmet 1980-ban készítették, főszereplői Bujtor István és Kern András (Kardos doktor). A történet Bujtor István novellájának filmre írásából született meg.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmód-családja.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.