7 tipp autóvásárláshoz irdatlanul gazdagoknak

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.11.19. 16.50

Idén minden eddiginél szélesebb választékból szemezgethetnek azok is, akik keveslik azt az exkluzivitást, amit egy átlagos luxusautó nyújthat.

Amikor minden szomszéd felhajtóján áll egy Porsche 911 Turbo S vagy éppen egy piros Ferrari 488 GTB foglalja el a helyet a Rolls-Royce Ghost elől, akkor ott már nem segít egy meghökkentő színű felni vagy egyedi fóliázás. Ilyenkor komoly ritkaságra van szükség, amiért bizony mélyen zsebbe kell nyúlni. Szerencsére az utóbbi időkben egyre több gyártó igyekszik kielégíteni ezeket az igényeket, a klasszikusokra fogékonyabbaknak pedig az idei év tökéletes alkalom, hogy valamelyik neves aukciósház árverésén az autózás történetének egy kiemelkedő darabjával térjenek haza.

Ha szuperautókról van szó, akkor a Bugatti megkerülhetetlen szereplője ennek a piacnak. Épp mostanában rukkoltak elő legújabb modelljükkel, a Chiron-nal, ami szintén a szédítő számokról szól. Motorja 8 literes, 16 hengeres, négy turbója van, teljesítménye 1500 lóerő, míg maximális nyomatéka 1600 Nm. Százra 2,5 másodperc alatt gyorsul. Ehhez mérten az árcédula is vastag ceruzával írott, az alapár 740 millió forint.

Összeállításunk talán legstílusosabb darabja a Porsche 911 Targa by Singer. Réginek látszik, pedig friss és ropogós, egyedi rendelés alapján készítik kézzel. Az autó farában egy 4 literes lökettérfogatú hathengeres boxermotor kapott helyet, amihez 6 sebességes kéziváltót társítottak. Állítható futóművel és minden finomsággal közel 170 millió forintnak megfelelő összeget is kérhetnek érte.

Összeállításunk talán legstílusosabb darabja a Porsche 911 Targa by Singer. Réginek látszik, pedig friss és ropogós, egyedi rendelés alapján készítik kézzel. Az autó farában egy 4 literes lökettérfogatú hathengeres boxermotor kapott helyet, amihez 6 sebességes kéziváltót társítottak. Állítható futóművel és minden finomsággal közel 170 millió forintnak megfelelő összeget is kérhetnek érte.

600 millió forintnak megfelelő összeget kértek érte, de ettől csak vonzóbb lett a vevők számára a Lamborghini alapítójának 100. születésnapjára készült, Centenario Roadster névre keresztelt modell. Az autót 770 lóerős V12-es szívómotor hajtja és csupán 2,9 másodpercig tart elérni a 100 km/órát. A temérdek karbon elem mellett az autó egyik különlegessége az utastérben lévő kamera, amivel az utasok reakcióit is fel lehet venni - aztán feldobni a YouTube-ra.

600 millió forintnak megfelelő összeget kértek érte, de ettől csak vonzóbb lett a vevők számára a Lamborghini alapítójának 100. születésnapjára készült, Centenario Roadster névre keresztelt modell. Az autót 770 lóerős V12-es szívómotor hajtja és csupán 2,9 másodpercig tart elérni a 100 km/órát. A temérdek karbon elem mellett az autó egyik különlegessége az utastérben lévő kamera, amivel az utasok reakcióit is fel lehet venni – aztán feldobni a YouTube-ra.

A képen az első 1962-es Shelby Cobra látható, amit maga Caroll Shelby használt és különféle fényezésekkel hordta kiállításról kiállításra a kezdeti időkben. A könnyű sportkocsit szűk 5 másodperc alatt repítette 100 km/órás sebességre a 4,2 literes V8-as motor. Ára azonban igencsak borsos, közel 4 milliárd forinttal a legdrágább amerikai autó lett.

A képen az első 1962-es Shelby Cobra látható, amit maga Caroll Shelby használt és különféle fényezésekkel hordta kiállításról kiállításra a kezdeti időkben. A könnyű sportkocsit szűk 5 másodperc alatt repítette 100 km/órás sebességre a 4,2 literes V8-as motor. Ára azonban igencsak borsos, közel 4 milliárd forinttal a legdrágább amerikai autó lett.

A Ferrari csúcsmodelljének, a LaFerrari-nak zárt változatából már minden darab elkelt, de most érkezik a nyitott Aperta változata. Természetesen ebben is a 6,3 literes V12-es motor dolgozik majd a KERS rendszerrel együtt, így garantált a 3 másodperc alatti 100-as gyorsulás. A hibrid rendszer összteljesítménye közel ezer lóerő. Az autóhoz szénszálas keménytető és vászontető is jár a bő 600 millió forintos vételár ellenében, ami valószínűleg pillanatokon belül többszörösére duzzadhat.

A Ferrari csúcsmodelljének, a LaFerrari-nak zárt változatából már minden darab elkelt, de most érkezik a nyitott Aperta változata. Természetesen ebben is a 6,3 literes V12-es motor dolgozik majd a KERS rendszerrel együtt, így garantált a 3 másodperc alatti 100-as gyorsulás. A hibrid rendszer összteljesítménye közel ezer lóerő. Az autóhoz szénszálas keménytető és vászontető is jár a bő 600 millió forintos vételár ellenében, ami valószínűleg pillanatokon belül többszörösére duzzadhat.

Pár hete talált magának új gazdát hajmeresztő 11 milliárd forintnak megfelelő összegért ez az 1962-es évjáratú Ferrari 250 GTO. A típus egyébként is mindig a középpontban van, ha drága veteránokról van szó, ám a konkrét darab élettörténete is figyelemre méltó. Ez volt az első 250 GTO, amit versenykörülmények között tettek próbára. Egyik tulajdonosa, Bernard Stayman 2500-ért vásárolta és 5400 dollárért adta tovább az akkor éppen piros színű sportkocsit '69-ben.

Pár hete talált magának új gazdát hajmeresztő 11 milliárd forintnak megfelelő összegért ez az 1962-es évjáratú Ferrari 250 GTO. A típus egyébként is mindig a középpontban van, ha drága veteránokról van szó, ám a konkrét darab élettörténete is figyelemre méltó. Ez volt az első 250 GTO, amit versenykörülmények között tettek próbára. Egyik tulajdonosa, Bernard Stayman 2500-ért vásárolta és 5400 dollárért adta tovább az akkor éppen piros színű sportkocsit ’69-ben.

Eredetileg 25 darabot gyártott a Jaguar a világ első szuperautójának tekinthető XKSS-ből, amely a Le Mans-i győztes D-type utcai változata volt, ám 9 darab sajnos porrá égett a gyárban kitört tűzben. Ezeket a példányokat pótolják most az angolok, amihez az '50-es években használatos gyártási eljárásokat alkalmazzák. A 10 ezer munkaóra után tökéletesen újragyártott múltért  370 millió forintot kérnek.

Eredetileg 25 darabot gyártott a Jaguar a világ első szuperautójának tekinthető XKSS-ből, amely a Le Mans-i győztes D-type utcai változata volt, ám 9 darab sajnos porrá égett a gyárban kitört tűzben. Ezeket a példányokat pótolják most az angolok, amihez az ’50-es években használatos gyártási eljárásokat alkalmazzák. A 10 ezer munkaóra után tökéletesen újragyártott múltért 370 millió forintot kérnek.

BestCars-Cikk-620x310

Kommentek

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban-i magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak az a kár, hogy ez nem egy filmben történt.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.