7 tipp autóvásárláshoz irdatlanul gazdagoknak

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.11.19. 16.50

Idén minden eddiginél szélesebb választékból szemezgethetnek azok is, akik keveslik azt az exkluzivitást, amit egy átlagos luxusautó nyújthat.

Amikor minden szomszéd felhajtóján áll egy Porsche 911 Turbo S vagy éppen egy piros Ferrari 488 GTB foglalja el a helyet a Rolls-Royce Ghost elől, akkor ott már nem segít egy meghökkentő színű felni vagy egyedi fóliázás. Ilyenkor komoly ritkaságra van szükség, amiért bizony mélyen zsebbe kell nyúlni. Szerencsére az utóbbi időkben egyre több gyártó igyekszik kielégíteni ezeket az igényeket, a klasszikusokra fogékonyabbaknak pedig az idei év tökéletes alkalom, hogy valamelyik neves aukciósház árverésén az autózás történetének egy kiemelkedő darabjával térjenek haza.

Ha szuperautókról van szó, akkor a Bugatti megkerülhetetlen szereplője ennek a piacnak. Épp mostanában rukkoltak elő legújabb modelljükkel, a Chiron-nal, ami szintén a szédítő számokról szól. Motorja 8 literes, 16 hengeres, négy turbója van, teljesítménye 1500 lóerő, míg maximális nyomatéka 1600 Nm. Százra 2,5 másodperc alatt gyorsul. Ehhez mérten az árcédula is vastag ceruzával írott, az alapár 740 millió forint.

Összeállításunk talán legstílusosabb darabja a Porsche 911 Targa by Singer. Réginek látszik, pedig friss és ropogós, egyedi rendelés alapján készítik kézzel. Az autó farában egy 4 literes lökettérfogatú hathengeres boxermotor kapott helyet, amihez 6 sebességes kéziváltót társítottak. Állítható futóművel és minden finomsággal közel 170 millió forintnak megfelelő összeget is kérhetnek érte.

Összeállításunk talán legstílusosabb darabja a Porsche 911 Targa by Singer. Réginek látszik, pedig friss és ropogós, egyedi rendelés alapján készítik kézzel. Az autó farában egy 4 literes lökettérfogatú hathengeres boxermotor kapott helyet, amihez 6 sebességes kéziváltót társítottak. Állítható futóművel és minden finomsággal közel 170 millió forintnak megfelelő összeget is kérhetnek érte.

600 millió forintnak megfelelő összeget kértek érte, de ettől csak vonzóbb lett a vevők számára a Lamborghini alapítójának 100. születésnapjára készült, Centenario Roadster névre keresztelt modell. Az autót 770 lóerős V12-es szívómotor hajtja és csupán 2,9 másodpercig tart elérni a 100 km/órát. A temérdek karbon elem mellett az autó egyik különlegessége az utastérben lévő kamera, amivel az utasok reakcióit is fel lehet venni - aztán feldobni a YouTube-ra.

600 millió forintnak megfelelő összeget kértek érte, de ettől csak vonzóbb lett a vevők számára a Lamborghini alapítójának 100. születésnapjára készült, Centenario Roadster névre keresztelt modell. Az autót 770 lóerős V12-es szívómotor hajtja és csupán 2,9 másodpercig tart elérni a 100 km/órát. A temérdek karbon elem mellett az autó egyik különlegessége az utastérben lévő kamera, amivel az utasok reakcióit is fel lehet venni – aztán feldobni a YouTube-ra.

A képen az első 1962-es Shelby Cobra látható, amit maga Caroll Shelby használt és különféle fényezésekkel hordta kiállításról kiállításra a kezdeti időkben. A könnyű sportkocsit szűk 5 másodperc alatt repítette 100 km/órás sebességre a 4,2 literes V8-as motor. Ára azonban igencsak borsos, közel 4 milliárd forinttal a legdrágább amerikai autó lett.

A képen az első 1962-es Shelby Cobra látható, amit maga Caroll Shelby használt és különféle fényezésekkel hordta kiállításról kiállításra a kezdeti időkben. A könnyű sportkocsit szűk 5 másodperc alatt repítette 100 km/órás sebességre a 4,2 literes V8-as motor. Ára azonban igencsak borsos, közel 4 milliárd forinttal a legdrágább amerikai autó lett.

A Ferrari csúcsmodelljének, a LaFerrari-nak zárt változatából már minden darab elkelt, de most érkezik a nyitott Aperta változata. Természetesen ebben is a 6,3 literes V12-es motor dolgozik majd a KERS rendszerrel együtt, így garantált a 3 másodperc alatti 100-as gyorsulás. A hibrid rendszer összteljesítménye közel ezer lóerő. Az autóhoz szénszálas keménytető és vászontető is jár a bő 600 millió forintos vételár ellenében, ami valószínűleg pillanatokon belül többszörösére duzzadhat.

A Ferrari csúcsmodelljének, a LaFerrari-nak zárt változatából már minden darab elkelt, de most érkezik a nyitott Aperta változata. Természetesen ebben is a 6,3 literes V12-es motor dolgozik majd a KERS rendszerrel együtt, így garantált a 3 másodperc alatti 100-as gyorsulás. A hibrid rendszer összteljesítménye közel ezer lóerő. Az autóhoz szénszálas keménytető és vászontető is jár a bő 600 millió forintos vételár ellenében, ami valószínűleg pillanatokon belül többszörösére duzzadhat.

Pár hete talált magának új gazdát hajmeresztő 11 milliárd forintnak megfelelő összegért ez az 1962-es évjáratú Ferrari 250 GTO. A típus egyébként is mindig a középpontban van, ha drága veteránokról van szó, ám a konkrét darab élettörténete is figyelemre méltó. Ez volt az első 250 GTO, amit versenykörülmények között tettek próbára. Egyik tulajdonosa, Bernard Stayman 2500-ért vásárolta és 5400 dollárért adta tovább az akkor éppen piros színű sportkocsit '69-ben.

Pár hete talált magának új gazdát hajmeresztő 11 milliárd forintnak megfelelő összegért ez az 1962-es évjáratú Ferrari 250 GTO. A típus egyébként is mindig a középpontban van, ha drága veteránokról van szó, ám a konkrét darab élettörténete is figyelemre méltó. Ez volt az első 250 GTO, amit versenykörülmények között tettek próbára. Egyik tulajdonosa, Bernard Stayman 2500-ért vásárolta és 5400 dollárért adta tovább az akkor éppen piros színű sportkocsit ’69-ben.

Eredetileg 25 darabot gyártott a Jaguar a világ első szuperautójának tekinthető XKSS-ből, amely a Le Mans-i győztes D-type utcai változata volt, ám 9 darab sajnos porrá égett a gyárban kitört tűzben. Ezeket a példányokat pótolják most az angolok, amihez az '50-es években használatos gyártási eljárásokat alkalmazzák. A 10 ezer munkaóra után tökéletesen újragyártott múltért  370 millió forintot kérnek.

Eredetileg 25 darabot gyártott a Jaguar a világ első szuperautójának tekinthető XKSS-ből, amely a Le Mans-i győztes D-type utcai változata volt, ám 9 darab sajnos porrá égett a gyárban kitört tűzben. Ezeket a példányokat pótolják most az angolok, amihez az ’50-es években használatos gyártási eljárásokat alkalmazzák. A 10 ezer munkaóra után tökéletesen újragyártott múltért 370 millió forintot kérnek.

BestCars-Cikk-620x310

Kommentek

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.