8 KRESZ-szabály, ami rossz, ahogy van

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2016.11.18. 12.58

Nemrég röppent fel a hír, hogy a jelenleg hatályban lévő KRESZ-t felülvizsgálhatják, és az sem kizárt, hogy újat alkosson a kormány. Most adunk néhány tippet, hogy mivel kellene kezdeni.

8 KRESZ-szabály, ami rossz, ahogy van

Lázár János kancelláriaminiszter szerint 40 éve nem alkottunk új KRESZ-t, ezért megfontolandó, hogy a mostanit felülvizsgálja, és ennek alapján újat alkot a kormány. Nekünk pedig van néhány ötletünk, hogy ezeket a változtatásokat mivel kellene kezdeni.

1.- Számos környező országban, például Ausztriában is, 100 km/óra a megengedett legnagyobb sebesség, lakott területen kívül, országúton. Magyarországon ez 90 km/h, legyen nálunk is 100.

100_km_tabla

2.- A kihelyezett sebességkorlátozó jelzéseket minden esetben tábla oldja fel, ne a következő kereszteződés. A tábla egyértelmű, nem kell azon agyalni, hogy elhaladtam már egy kereszteződés mellett, vagy ez a kis utca, ne adj isten földút, kereszteződésnek számít? Sokan nincsenek tisztában ezzel a szabállyal, a feloldó táblákkal ezt egyértelművé lehet tenni.

esztergom-kanyar2

3.- A jobbra kanyarodás lehetőségét adják meg minden olyan lámpás kereszteződésben, ahol nincs kiegészítő, jobbra kanyarodást engedélyező zöld, de semmi nem indokolja, hogy ne lehetne jobbra, kis ívben elkanyarodni, annak ellenére, hogy piros a lámpa. Az USA-ban például ezt számos államban a lámpás kereszteződés előtt táblával jelzik.

images-cms-image-004608188

4.- A jobbról előzés, a kikerülés és az elhaladás szabályainak tisztázása. Például jelenleg úgy van, hogy ha valaki például megáll vészvillogóval a záróvonal mellett, Te nem kerülheted ki. Ez elég nagy butaság.

maxresdefault

5.- Szabályozzák a mozgáskorlátozottak számára kiadott elektromos mozgássérült-járművek közlekedését. Jelenleg, ha az ilyen járművet igénybe vevő mozgássérült nincs tisztában a KRESZ alapvető szabályaival, akkor bóklászik össze-vissza az úton, járdán vagy bringaúton, és ezzel nemcsak magát, de a többi közlekedőt is veszélybe sodorhatja.

1758425_a6584881e62a3c8a21c86d01400c3ae0_wm

6.- Ahol sebességkorlátozás van érvényben, ott legyen kint valódi tábla, ne azért kapjon az autós büntetést, esetleg okozzon balesetet, mert nem emlékszik pontosan, hogy a lakó-pihenő övezet vagy a gyerekek az úttesten táblánál mennyire is kell lassítani.

ovezet02

7.- Töröljék el a jobbkéz-szabályt, és minden egyenrangú kereszteződésbe kerüljön macisajt, a megfelelő helyre. Jelenleg négy embernek kell figyelnie és lassítania egy ilyen kereszteződésben, ha minden ilyen esetben tábla lenne, akkor csak kettőnek, így sok balesetet meg lehetne előzni.

jobbkez01

8.- Friss jogosítvánnyal ne lehessen 200 lóerő feletti autót vezetni. Senki nem szeretné, hogy egy kezdő sofőr a buszmegállóba csapódjon egy erős autóval, mert még tapasztalatlan. Számos ilyen kisebb-nagyobb baleset történik nap mint nap, hogy nincs kellő rutinja a vezetőnek, az autónak pedig túl nagy a teljesítménye.

De ha már témánál vagyunk, akkor még javasolnánk néhány kiegészítést:

  • Kötelező KRESZ-oktatás minden általános iskolában
  • Kötelező vezetéstechnikai tréning a jogosítvány megszerzésekor
  • A kötelezőbiztosítás ne gépjárműre szóljon, hanem sofőrre. Hiszen ha mondjuk egy másik családtag, esetleg barát autójával okoz baleset, az autó tulajdonosának ugrik a bónusza, nem annak, aki valójában vezetett.
  • Az éves autópálya-matrica a vásárlástól számított 12 hónapig legyen érvényes és nem adott év december 31-ig.

Mivel egészítenéd ki a listát, írd meg kommentben!

Kommentek

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.