8 KRESZ-szabály, ami rossz, ahogy van

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2016.11.18. 12.58

Nemrég röppent fel a hír, hogy a jelenleg hatályban lévő KRESZ-t felülvizsgálhatják, és az sem kizárt, hogy újat alkosson a kormány. Most adunk néhány tippet, hogy mivel kellene kezdeni.

8 KRESZ-szabály, ami rossz, ahogy van

Lázár János kancelláriaminiszter szerint 40 éve nem alkottunk új KRESZ-t, ezért megfontolandó, hogy a mostanit felülvizsgálja, és ennek alapján újat alkot a kormány. Nekünk pedig van néhány ötletünk, hogy ezeket a változtatásokat mivel kellene kezdeni.

1.- Számos környező országban, például Ausztriában is, 100 km/óra a megengedett legnagyobb sebesség, lakott területen kívül, országúton. Magyarországon ez 90 km/h, legyen nálunk is 100.

100_km_tabla

2.- A kihelyezett sebességkorlátozó jelzéseket minden esetben tábla oldja fel, ne a következő kereszteződés. A tábla egyértelmű, nem kell azon agyalni, hogy elhaladtam már egy kereszteződés mellett, vagy ez a kis utca, ne adj isten földút, kereszteződésnek számít? Sokan nincsenek tisztában ezzel a szabállyal, a feloldó táblákkal ezt egyértelművé lehet tenni.

esztergom-kanyar2

3.- A jobbra kanyarodás lehetőségét adják meg minden olyan lámpás kereszteződésben, ahol nincs kiegészítő, jobbra kanyarodást engedélyező zöld, de semmi nem indokolja, hogy ne lehetne jobbra, kis ívben elkanyarodni, annak ellenére, hogy piros a lámpa. Az USA-ban például ezt számos államban a lámpás kereszteződés előtt táblával jelzik.

images-cms-image-004608188

4.- A jobbról előzés, a kikerülés és az elhaladás szabályainak tisztázása. Például jelenleg úgy van, hogy ha valaki például megáll vészvillogóval a záróvonal mellett, Te nem kerülheted ki. Ez elég nagy butaság.

maxresdefault

5.- Szabályozzák a mozgáskorlátozottak számára kiadott elektromos mozgássérült-járművek közlekedését. Jelenleg, ha az ilyen járművet igénybe vevő mozgássérült nincs tisztában a KRESZ alapvető szabályaival, akkor bóklászik össze-vissza az úton, járdán vagy bringaúton, és ezzel nemcsak magát, de a többi közlekedőt is veszélybe sodorhatja.

1758425_a6584881e62a3c8a21c86d01400c3ae0_wm

6.- Ahol sebességkorlátozás van érvényben, ott legyen kint valódi tábla, ne azért kapjon az autós büntetést, esetleg okozzon balesetet, mert nem emlékszik pontosan, hogy a lakó-pihenő övezet vagy a gyerekek az úttesten táblánál mennyire is kell lassítani.

ovezet02

7.- Töröljék el a jobbkéz-szabályt, és minden egyenrangú kereszteződésbe kerüljön macisajt, a megfelelő helyre. Jelenleg négy embernek kell figyelnie és lassítania egy ilyen kereszteződésben, ha minden ilyen esetben tábla lenne, akkor csak kettőnek, így sok balesetet meg lehetne előzni.

jobbkez01

8.- Friss jogosítvánnyal ne lehessen 200 lóerő feletti autót vezetni. Senki nem szeretné, hogy egy kezdő sofőr a buszmegállóba csapódjon egy erős autóval, mert még tapasztalatlan. Számos ilyen kisebb-nagyobb baleset történik nap mint nap, hogy nincs kellő rutinja a vezetőnek, az autónak pedig túl nagy a teljesítménye.

De ha már témánál vagyunk, akkor még javasolnánk néhány kiegészítést:

  • Kötelező KRESZ-oktatás minden általános iskolában
  • Kötelező vezetéstechnikai tréning a jogosítvány megszerzésekor
  • A kötelezőbiztosítás ne gépjárműre szóljon, hanem sofőrre. Hiszen ha mondjuk egy másik családtag, esetleg barát autójával okoz baleset, az autó tulajdonosának ugrik a bónusza, nem annak, aki valójában vezetett.
  • Az éves autópálya-matrica a vásárlástól számított 12 hónapig legyen érvényes és nem adott év december 31-ig.

Mivel egészítenéd ki a listát, írd meg kommentben!

Kommentek

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.