A Facebook ladás csoportjában bukkant fel a hirdetés, a hozzászólások között pedig egyből fellángolt a szinte kötelező vita. Megér ennyit, vagy aranyat rejtettek az ajtókba, azért ennyire drága? A végkövetkeztetés persze most is az, hogy minden annyit ér, amennyit adnak érte. Lehet, hogy ez már megér valakinek 1,8 milliót.

“1971.10 havi, 45 éves, szervizkönyves, restaurálatlan veterán Zsiguli eladó.  Az autó a gyártás második, az értékesítés első évéből való, homokszínű. Garantált negyvenezer-hetesszáz kilométert futott.

Új kora óta két és fél karosszéria-eleme lett (kívülről, felületi horzsolás miatt) 20 éve újrafényezve, ezek kivételével a festése gyári. Karosszériája és beltere 100%-ban eredeti, motorja, futóműve és váltóműve bontatlan.  Gumiköpenyei újszerűek, bár 1988-ból valók.

Lada_2101___Zsiguli_1200___elso_modellev___igazolt_40_700km_91447651825972

A képeken látható motortér, alváz és a futómű nincs lemosva, 45 éve megőrzött állapotban van (festésük szintén gyári).  Ősztől-tavaszig a Zsiguli nem futott, Balaton-melletti kis településen, garázsban letakarva -rendszeres indítás, megjáratás mellett- parkolt. Rozsda soha nem volt, nem is lesz.

A futásteljesítmény a legkomolyabb magyarországi Zsiguli-szakértő által megerősítésre került. Az idős első tulajdonos elérhető. Alvázszám a tűzfalon, plakett középen, a motortér-világítás mögött. Motorszám a blokk elején, a váltón ott a plomba. Minden csavarban Fiat-felirat.

Lada_2101___Zsiguli_1200___elso_modellev___igazolt_40_700km_98004651827061

Magyarországon -de Európában, Oroszországban is- kivételes ritkaság az ilyen alacsony futású, első évjáratú Zsiguli.  Halkabb, feszesebb autó, mint a későbbi modellek. A gyári összeszerelést semmi nem pótolja. Gyűjteménybe való, értékes darab.

Az autó megtekintése telefonos egyeztetés után lehetséges.  A sikeres OT-vizsga nem kérdés.”

A teljes hirdetés itt található.

Lada_2101___Zsiguli_1200___elso_modellev___igazolt_40_700km_15882651828189 Lada_2101___Zsiguli_1200___elso_modellev___igazolt_40_700km_39995651833767