Ez a Ferrari lehet minden idők legdrágább autója

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.11.12. 12.56

A brit Talacrest kereskedés a 3387-es alvázszámú, a gyár által másodikként elkészített 1962-es Ferrari 250 GTO-t kínálja eladásra.

A 250 GTO az autógyűjtő milliárdosok Szent Grálja. Egyszerűen bármilyen összeget képesek kifizetni, amikor valaki úgy dönt, árúba bocsájtja a tulajdonát képező darabot. Nem csoda, hiszen ez a hatvanas évekbeli Ferrari az olasz márka egyik leghíresebb, ikonikus versenygépe, összesen 36 darabot készítettek, és a szóban forgó darab még ebben a szériában is különlegesnek számít.

Krétával írták rá a próbarendszámot, 1962. március 16-án állt forgalomba, New Yorkba adták el. Kategóriát nyert Sebringben, Phil Hill vezetésével, Le Mans-ban hatodik lett összetettben, ez volt az első 250 GTO, amit versenykörülmények között tettek próbára.

4615c6118d087532great

1962 és 1965 között több versenyen végzett előkelő helyen, eredetileg kék volt, majd vörös, majd újra kék a sok tulajdonosváltás során. 1968-ban Bernard Stayman 2500 dollárért vásárolta meg, majd 1969-ben 5400 dollárért adta tovább. Kézről kézre járt az évtizedek során, és árcédulája kis gömböcként dagadt, míg elérte ezt az 56 millió dolláros szintet.

ferrari2

Az eddigi rekorder szintén egy Ferrari 250 GTO, amelyet 2014-ben árvereztek el 30 415 000 fontért, körülbelül 11 milliárd forintért, tehát csak úgy repkednek a milliárdok, átlagemberként felfoghatatlan az összegek növekedése, pár év alatt pár milliárdod lehet keresni egy ilyen Ferrarin, szóval akinek akad ekkora befektetésre váró összege, most nagyot kaszálhat.

Kommentek

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.