Ez a Ferrari lehet minden idők legdrágább autója

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.11.12. 12.56

A brit Talacrest kereskedés a 3387-es alvázszámú, a gyár által másodikként elkészített 1962-es Ferrari 250 GTO-t kínálja eladásra.

A 250 GTO az autógyűjtő milliárdosok Szent Grálja. Egyszerűen bármilyen összeget képesek kifizetni, amikor valaki úgy dönt, árúba bocsájtja a tulajdonát képező darabot. Nem csoda, hiszen ez a hatvanas évekbeli Ferrari az olasz márka egyik leghíresebb, ikonikus versenygépe, összesen 36 darabot készítettek, és a szóban forgó darab még ebben a szériában is különlegesnek számít.

Krétával írták rá a próbarendszámot, 1962. március 16-án állt forgalomba, New Yorkba adták el. Kategóriát nyert Sebringben, Phil Hill vezetésével, Le Mans-ban hatodik lett összetettben, ez volt az első 250 GTO, amit versenykörülmények között tettek próbára.

4615c6118d087532great

1962 és 1965 között több versenyen végzett előkelő helyen, eredetileg kék volt, majd vörös, majd újra kék a sok tulajdonosváltás során. 1968-ban Bernard Stayman 2500 dollárért vásárolta meg, majd 1969-ben 5400 dollárért adta tovább. Kézről kézre járt az évtizedek során, és árcédulája kis gömböcként dagadt, míg elérte ezt az 56 millió dolláros szintet.

ferrari2

Az eddigi rekorder szintén egy Ferrari 250 GTO, amelyet 2014-ben árvereztek el 30 415 000 fontért, körülbelül 11 milliárd forintért, tehát csak úgy repkednek a milliárdok, átlagemberként felfoghatatlan az összegek növekedése, pár év alatt pár milliárdod lehet keresni egy ilyen Ferrarin, szóval akinek akad ekkora befektetésre váró összege, most nagyot kaszálhat.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.