Az egyik magyar autós Facebook-csoportban bukkantunk a képekre és a hozzá tartozó kommentcunamira. Zsolt osztotta meg a bejegyzést, amiben az alábbiakat taglalta:

“Kb 50 évig nem volt probléma Újpesten az Istvántelki útról (StopShop mögötti utca) felkanyarodni a hídra, ami átvisz Palotára a XV. kerületbe. Gondolom elfogyott a pénz vagy a VEDA nem hoz eleget nem tudom, de az utóbbi 1-2 hétben egyre több ismerősöm kapta meg az alábbi levelet és mellé az 50.000 Ft-os csekket.

Nem vitát szeretnék elindítani sem, hogy mi mennyire szabályos ott, meg hogyan kellene, meg kinek van igaza, illetve háborúzzunk és gyűjtsünk lájkokat. A LÉNYEG AMIÉRT FELTETTEM, HOGY JUSSON EL HOZZÁD ÉS MINDENKIHEZ AKI ARRA JÁR.

NE TE, VAGY VALAMELYIK BARÁTOD FÉLHAVI FIZETÉSÉBŐL LEGYEN A KARÁCSONYI JUTALOMOSZTÁS AZ ILYEN ÉS HASONLÓ ****** MINT AKI EZT MOST KITALÁLTA ÉS BOLDOGAN ÖRÜL A TE KÁRODON!!!

Szép napot!”

lead

A fő probléma ennél a kereszteződésnél az, hogy a kötelező haladási irányt jelző tábla nem egyértelmű. Hiszen mivel nem tiltja egyértelműen záróvonal a felüljáróra való felhajtást, és az is jobbra van, így az autósok joggal hihetik azt, hogy oda, és a jobbra lévő szervizútra is nyugodtan felhajthatnak. De inkább mutatom:

Így érkezünk meg a kereszteződésbe:

A következő képen én úgy látom, hogy ugyan kopott, de vastag, szaggatott vonal van a felüljáróra vezető út irányába, amire akár fel is hajthatna az innen érkező autós, ha kikerüli a forgalom elől elzárt területet. Plusz jobbra, a szervizútra is lekanyarodhat:

És ez így is zajlik a hétköznapokban. Az autósok jönnek és felkanyarodnak jobbra a felüljáróra. Na ezért mostanában 50 ezer forintos csekk jár.

De miért is büntetnek pontosan?

Sokan, sok mindent írtak kommentben a fotók alá, de abban megegyezhetünk, hogy ez a kereszteződés nem egyértelmű az autósok számára.

 Csaba: “Itt lakom a közelben! Tévedés van! Ki lehet kanyarodni a felüljáróra. CSAK! A fotók akkor készülnek ha szűken fordulsz, és ráhajtassz a felüljáró és a szervízút közötti 2,5m forgalom elöl elzárt felfestésre! Ennyi.”
Tony: “Szoktam arra jarni. Kovetlenul a kis utcaba kanyarodhatsz..ra a feluljarora nem :) amugy a feluljarorol is rendszeresen kanyarodnak be balra zarovonalon..”
Dénes: “Ez akkor sem így megy. Ha záróvonal miatt büntetnének akkor nem értem a fotót. Ha a fotó alapján kanyarodási irány megszegése miatt büntetnek még annyira se értem. Jobbra kanyarodott a kolléga és pont. Ez egy vicc ebben a formában. Kötelezően elkanyarodott JOBBRA.”

Utána jártunk a dolognak, és kiderítettük, hogy csak a tábla nem lenne elég, hogy az autósoknak egyértelmű legyen, melyik jobbra lehet kanyarodni és melyikre nem. De a forgalomtól elzárt terület útburkolati festésével együtt már okés a dolog, hiszen így nem lehet jobbra, kis ívben kanyarodni, ha pedig máshogy mész, akkor megszeged a szabályt.

A forgalomtól elzárt terület kikerülésével már megszeged a kötelező jobbra kanyarodást jelző tábla szabályát, hiszen egyenesen gurulsz be a kereszteződésbe, hogy felhajthass a felüljáróra. Na ezért jár az 50 ezres büntetés, vagy azért, mert áthajtasz a forgalom elől elzárt területen.

A Vezess javaslata, hogy legyen beton terelőelem, ami nemcsak egyértelművé teszi, hanem meg is akadályozza a jobbra, a felüljáróra való kanyarodást, és senki nem kap csekket, nem szeg szabályt, sem szándékosan, sem pedig azért, mert nem egyértelmű a kereszteződés. De ha ez nem is valósul meg, az útburkolati jelek újrafestését mindenképp szorgalmaznánk, hiszen nagyon le vannak kopva.

Az üggyel kapcsoltban megkerestük az Újpesti Közterület-felügyeletet, amint választ kapunk, frissítjük cikkünket.