270 milliót érő kincs rohad elhagyva egy erdőben

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.11.04. 17.58

Michael Fröhlich nevét könnyű megjegyezni, nem azért mert általános, hanem mert olyan sztori tartozik hozzá, ami azonnal az ember agyába ég.

270 milliót érő kincs rohad elhagyva egy erdőben

Fröhlich egymillió dollár értékben gyűjtött össze ötven autót, a németországi birtokán, de fűtött hangár helyett a szándékos rohasztás volt a célja. Az 1950-es évekből származó autókat szabad ég alatt hagyta, némelyiket összetörte, és úgy rendezte el, mintha csak egy valódi roncsautó kiállításon járnánk, ahol a rozsda lepte lemezek művészi mondanivalót kapnak.

Rothadó Porsche 356, mellette egyJaguar XK120 amivel maga Michael is versenyzett, sőt veterán futamot is nyert 1984-ben a Nürburgringen. De már sohasem akarja újra vezetni, a cél, hogy minél rusnyább, roncsszerűbb legyen a kocsi, aminek a fényezését yoghurttal kezelte. Ez segítette a mohásodást. (via topgear.com)

10-81

Citroën 2CV, Buick Special, Rolls Royce, csak hogy párat említsünk az erdővel lassan eggyé váló ismert márkákból.

Nehéz szívvel nézzük a képeket, autórajongó szemmel ez valódi szentségtörés, ha másnak nem, legalább donornak megfelelnének ezek a ritkaságok, de így egy különös, eszement gyűjtemény darabjaiként fognak végleg elporladni.

Hozzá kell tenni, itthon is akad pár udvar, ipartelep, ahol a félig földbe temetett autók tetemeitől semmi pénzért sem válna meg a tulajdonos. Inkább rohasztja csendben, mert jó lesz az még valamire, vagy mert ragaszkodik hozzá, és elhessegeti a tettre kész roncsmentőket.

11-71 5-122 4-130 3-136 2-139 7-99 6-105 13-54 12-63

 

Kommentek

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbáljál magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.