Tíz rettentő motorhalál: így jár, aki elfelejti az olajcserét

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.10.21. 13.22

Az elhasznált kenőanyaggal üzemelő motor minden kilométerrel közelebb kerül a kínhalálhoz. Olajcsere nélkül előbb-utóbb borítékolható egy olyan fájdalmas szervizszámla, aminek látványa talán még az olajsárba ragadt szelepvezérlésénél is szörnyűbb.

Hogy előbbit elkerüljük, most utóbbiról gyűjtöttünk össze tíz elrettentő példát. Ezek szélsőséges esetek, de aki teljesen elfeledkezik arról, hogy az autóban nem csak az üzemanyag az egyetlen folyadék, az könnyen így járhat.

6716805905fd24254bcd6e46a9101fb0x

Miért fontos az olaj, illetve a rendszeres, gyártó által előírt periódusonként történő csere?

Az olaj feladata a motor kenése, részben hűtése, ehhez lebegésben kell tartania a kenőanyagba kerülő szennyeződéseket, működés során leváló apró fémszemcséket, amelyek végül az olajszűrőben kötnek ki.

Ahány gyártó, annyi olajcsere-intervallum, de az általánosságban leírható, hogy 1-2 év vagy 30 000 kilométer a használat legfelső határa, az a maximum, amit semmiképp sem léphetünk át, az óvatos tulajok pedig a 10-15 000 kilométerenkénti cserére esküsznek. Sajnos a motorolaj akkor is oxidálódik, ha az autó egy centit sem mozdul, így akkor is muszáj cserélni, ha alig futott az autónk, csak az előírt időintervallumot értük el.

Az olajcsere elmaradásával csökken a folyadék viszkozitása (kenőképessége), ez pedig gyors motorkopáshoz, az olajjáratok eltömődéséhez vezet. Különösen figyelni kell az olaj minőségére és mennyiségére a turbós motoroknál, mert a kenési problémák gyorsan megölik a feltöltőt is, amelynek felújítása vagy cseréje 100-350 ezer forintos tétel. Mindemellett minél régebbi és kopottabb a motorblokk, annál gyorsabban koszolódik az olaj, tehát egy idősebb autóban érdemes lehet a hivatalosnál gyakrabban cserélni.

Ha pedig csere, akkor jobb ha felkészült, profi műhelyre bízzuk a munkát, ahol biztosak lehetünk a beépített alkatrészek, felhasznált kenőanyagok minőségében. Ez akár márkaszerviz is lehet, ma már több gyártónál találhatóak fixáras csomagok, munkadíjjal, gyári alkatrészekkel, garanciával. Erre tökéletes példa a Ford Fix ár és Ford Motorcraft programja. Előbbi a garanciaidő alatti járművek éves szervizére vonatkozik, míg utóbbi az 5 évnél idősebb autók igényeire specializált szervizprogram.

Mindkét program nagy előnye, hogy átlátható árképzést kínál,  a program keretében a Ford-tulajdonosok rejtett költségektől mentesen jutnak hozzá a márkaszervizek magas színvonalú szolgáltatásaihoz és a biztonságot jelentő, gyári minőségű alkatrészekhez. A Ford Motorcraft programban az éves szerviz mellett kedvező műszakivizsga- és gumiabroncs-ajánlatok, valamint olyan gyors karbantartási javítások is szerepelnek, mint például ablaktörlőlapát-csere vagy fékbetétcsere.

Olajteknőben összegyűlt olajsár.

Olajteknőben összegyűlt olajsár.

A rosszul megválasztott  olajtípus is ezt az eredményt hozhatja, törekedjünk mindig a gyári előírásnak megfelelő, eredeti kenőolaj használatára.

A rosszul megválasztott olajtípus is ezt az eredményt hozhatja, törekedjünk mindig a gyári előírásnak megfelelő, eredeti kenőolaj használatára.

dsc00860rvk_8815f582bd2c511f796859725b35c0d6d8fbfd2a

 

002-1

Láttunk már egy-két képet olajsárban fürdő motorblokkokról, de ez a Land Rover mindenen túltesz. Igazi cseppkő lett a kenőanyagból.

bmw_drivers_should_know_640_02

A képen egy E34-es BMW benzines sorhatja szerepel, amely ki tudja, mennyit ment el olajcsere nélkül, mire ez az olajsár ellepte.

bmw_drivers_should_know_640_01

sludge oilpan

Ez nem a menzai pörkölt maradéka, rossz esetben ilyen anyag tömíti el a még valamire való olaj útját a motorban.

12821573_1069653436418998_3622234320498099546_n

A prémium autóban nem kell olajat cserélni, mondta az E60 525i tulaja, majd elment százezret ugyanazzal az olajjal.

2

A feltöltő azt állítja, hogy a fotón egy Audi TT-blokk látható, ami 135 ezer(!) kilométert – még egyszer: 135 ezer kilométert! – ment olajcsere nélkül.

20130719_174035

Meglepetés a szervizben, hangosan, kopogva járt az Audi A8 Quattro motorja. Ezért.

 

 

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Alonso: Ilyen kezdés után nehéz mit mondani

Fernando Alonso a műszaki hibákat hozó első tesztnap után nem tudott sok jót mondani a McLaren-Hondáról. A lehető leggyorsabb javítást kéri a csapattól.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.