A Párizsi Autószalonra igyekezve, taxiban ülve vettem észre, hogy sofőrünk nem használja a biztonsági övét. Ennek ellenére elmaradt a lármázás a Toyota Priusban, pedig a japánok idegölő hanghatással kényszerítenek mindenkit az övhasználatra. A megoldás a neten könnyen elérhető, filléres műanyag kamucsat, amit bedugva elhallgat a rendszer, az öv pedig munka nélkül lóg a B-oszlopon.

40423_311479_1000x700

Ha megéri legyártani ezt a fröccsöntött semmit, akkor annak komoly piaca is van, tehát autósok tömegei mondanak még mindig nemet az őket ülésbe szorító boszorkányságra.

Pedig egy olyan balesetben, mint ez a Kínában történt bukfenc, csak az öv ment. Nagy erejű ütközés, aminek nagy részét elnyeli a szalagkorlát elé telepített ütközőzóna, de így is kegyetlen a lassulás. Övek nélkül az utasok szétkenődnek a műszerfalon, vagy kirepülnek az aszfaltra. De mivel bekötötték magukat, apró sérülésekkel megúszták a durva balesetet.

Mit mond a KRESZ, ki és mikor utazhat öv nélkül?

48. § (5) Nem kell becsatolni a biztonsági övet:
a) a hátramenetben közlekedő gépkocsi vezetőjének;
b) a taxi gépkocsi vezetőjének, ha taxi üzemmódban utast szállít;
c) a mentő gépkocsi betegellátó terében utazóknak, ha a becsatolás a beteg állapotának romlását okozhatja, a betegellátást akadályozza;
d) a lakott területen menetrend szerinti személyszállítást végző autóbuszban;
e) a lakott területen kívül menetrend szerinti személyszállítás végző autóbuszban, ha álló utasokat is szállíthat;
f) az autóbuszban szállított 3. életévét még be nem töltött gyermeknek;
g) annak, aki külön jogszabályban meghatározott orvos által kiállított igazolással rendelkezik.