Ha vége a világnak, ez a Lada akkor is menni fog

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.10.16. 12.30

Az ilyen alkotások minden esetben megérdemlik a figyelmet, főleg, ha a szóban forgó kocsi egy Lada Niva.

Ha vége a világnak, ez a Lada akkor is menni fog

Pár évente, elvétve akad egy-egy hobbimérnök, önjelölt feltaláló, aki fagáz-üzeművé alakítja autóját. Ezek az alkotások minden esetben megérdemlik a figyelmet, főleg, ha a szóban forgó kocsi egy Lada Niva.

Fagáz? Az meg mi?

A fagáz magas, legalább 7-800 Celsius-fokos hőmérsékleten, korlátozott mennyiségű oxigén felhasználása mellett lezajló tökéletlen égés mellett jön létre. A folyamat során az égés alapanyagául szolgáló fából (vagy egyéb biomasszából) különféle gázok szabadulnak fel, melyek közül számos éghető, így a keletkezett magas hőmérsékletű keverék a lehűtést és szűrést követően felhasználható a benzinüzemű motorokban.

Kirill Busenius fittyet hány az olcsó üzemanyagra. Szerinte sokkal mókásabb, ha finomított kőolaj helyett farönkök, szemétre való cipők, ruhák, egyéb hulladékok termelik meg a mozgáshoz szükséges energiát.

Hogy igazán poszt-apokaliptikus legyen az összkép, a fagázt termelő alkatrészek nem az autón, hanem egy utánfutón kaptak helyet, így a fura tartályokkal csapató Niva egyértelműen beleillik egy tajgában forgatott Mad Max filmbe.

Kilencvenes tempóval egy kosárnyi, 15 kilogrammot nyomó fa 120 kilométer megtételéhez elegendő. Az építő szerint, a helyi faárak mellett még gazdaságosabb ez a megoldás, mint a kutakon tölthető nafta, de az általa vázolt ködös számításba inkább nem mennék mélyen bele


“Átlagos motor van benne, de a gázgenerátornak köszönhetően bármilyen éghető dolgot üzemanyaggá tudok alakítani. Bedobhatod a régi cipődet is, de a tűzifa azért jobb. Egy mindennapi autóval szemben az enyém akkor is indul, ha nagy a hideg. De a legjobb, hogy az erdőben haladva, ha kifogy az üzemanyag, mindig akad némi utánpótlás az út szélén.” – nyilatkozta a szibériai építő.

 

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Idén még nem parkoltak bunkóbb módon Budapesten

Egy diplomata-rendszámos Audit hanyagul a buszmegállóban hagyott gazdája. Mert miért ne? Úgysem vár senki a buszra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.