Ha vége a világnak, ez a Lada akkor is menni fog

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.10.16. 12.30

Az ilyen alkotások minden esetben megérdemlik a figyelmet, főleg, ha a szóban forgó kocsi egy Lada Niva.

Ha vége a világnak, ez a Lada akkor is menni fog

Pár évente, elvétve akad egy-egy hobbimérnök, önjelölt feltaláló, aki fagáz-üzeművé alakítja autóját. Ezek az alkotások minden esetben megérdemlik a figyelmet, főleg, ha a szóban forgó kocsi egy Lada Niva.

Fagáz? Az meg mi?

A fagáz magas, legalább 7-800 Celsius-fokos hőmérsékleten, korlátozott mennyiségű oxigén felhasználása mellett lezajló tökéletlen égés mellett jön létre. A folyamat során az égés alapanyagául szolgáló fából (vagy egyéb biomasszából) különféle gázok szabadulnak fel, melyek közül számos éghető, így a keletkezett magas hőmérsékletű keverék a lehűtést és szűrést követően felhasználható a benzinüzemű motorokban.

Kirill Busenius fittyet hány az olcsó üzemanyagra. Szerinte sokkal mókásabb, ha finomított kőolaj helyett farönkök, szemétre való cipők, ruhák, egyéb hulladékok termelik meg a mozgáshoz szükséges energiát.

Hogy igazán poszt-apokaliptikus legyen az összkép, a fagázt termelő alkatrészek nem az autón, hanem egy utánfutón kaptak helyet, így a fura tartályokkal csapató Niva egyértelműen beleillik egy tajgában forgatott Mad Max filmbe.

Kilencvenes tempóval egy kosárnyi, 15 kilogrammot nyomó fa 120 kilométer megtételéhez elegendő. Az építő szerint, a helyi faárak mellett még gazdaságosabb ez a megoldás, mint a kutakon tölthető nafta, de az általa vázolt ködös számításba inkább nem mennék mélyen bele


“Átlagos motor van benne, de a gázgenerátornak köszönhetően bármilyen éghető dolgot üzemanyaggá tudok alakítani. Bedobhatod a régi cipődet is, de a tűzifa azért jobb. Egy mindennapi autóval szemben az enyém akkor is indul, ha nagy a hideg. De a legjobb, hogy az erdőben haladva, ha kifogy az üzemanyag, mindig akad némi utánpótlás az út szélén.” – nyilatkozta a szibériai építő.

 

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért, vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

Idén is lazajlott a hazai legnagyobb autós és tuningszeánsz

Idén is megrendezték a legnagyobb, legszínesebb benzingőzös hazai bulit, az AMTS-t, és mi idén is kimentünk egy fényképezőgéppel, hogy lőjünk pár fotót.

Na ilyen fotókat sem láttunk még magyar használtautó-hirdetésnél

Sok cifra hirdetéssel találkoztunk már, de ilyet még soha nem láttunk.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.