Itt a magyar autós forradalom 12 pontja

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2016.10.04. 10.55

Ezt kívánja a magyar autós nemzet!

A magyar tuningközösség kezdeményezésén felbuzdulva elkészítettük a hétköznapi autósok 12 pontját. A cikk végén lehet szavazni, tegyétek meg minél többen, aztán elküldjük az eredményt az illetékesekhez.

1.- Legyen olcsóbb az üzemanyag!

A MOL az üzemanyagok nagykereskedelmi listaárát a nemzetközi tőzsdei árváltozásból és a forintárfolyam változásból adódó piaci hatások alapján számolja, illetve a mediterrán térségből vasúton történő fuvar, import- és logisztikai költségek és egyéb költségek figyelembevételével alakítja ki. Erre rakódik még a kiskereskedelmi árrés, ami együttesen az üzemanyagárak kb. 50-55%-át teszi ki.

mol-benzinkut-e1460122342243

Az üzemanyagárak másik felét a jövedéki adó (október 1-től a benzin esetében 125 Ft/liter, dízel esetében 120,35 Ft/liter), illetve a készletezési díj (benzin esetében 3,3 Ft/liter, dízel esetében 3,205 Ft/liter) fix tételek, valamint ezek összességére (így a jövedéki adóra is) kivetett 27%-os áfa jelenti. És mennyire gusztustalan az, hogy az adót adóztatják, azaz a jövedéki adót is terheli általános forgalmi adó?!

2.- Vagyonszerzési illeték eltörlése!

Ezt a frappáns megnevezésű adót – kb. 20-40 ezer forint – nemcsak akkor kell kicsengetni, ha új autót veszünk, hanem a magyarországi használtautó-vásárlásnál is, még akkor is, ha csupán tulajdonjogot szerzünk egy jármű felett, de nem helyezzük azt forgalomba. De arról, hogy a magyar autós mekkora fejőstehén, arról itt olvashatsz bővebben.

Az autó korától és teljesítményétől függ a vagyonszerzési illeték összege. Öreg és erős, a piacon potom pénzt érő autók átírása emiatt irreális költség. Táblázat: aktualitások.hu

Az autó korától és teljesítményétől függ a vagyonszerzési illeték összege. Öreg és erős, a piacon potom pénzt érő autók átírása emiatt irreális költség. Táblázat: aktualitások.hu

3.- Legyen 1 napos és hétvégi matrica!

Magyarországon ma a személyautókra kérhető legolcsóbb autópálya-matrica ára 2 975 forint, amiért 10 napig használhatjuk hazánk fizetős útjait. Szóval rohadjon meg, aki csak egyetlen napig szeretné igénybe venni az autópályát, vagy félévente egyszer meglátogatja a pesti rokonokat hétvégén, akkor is megveszi a tíznapos matricát, nincs alternatíva.

Akik rendszeresen használnak egy adott szakaszt, azoknak jó választás lehet a megyei matrica, ami megyénként 5 000 forintba kerül és egész évben érvényes.

4.- Értelmetlen táblák eltakarítása!

Miért néz ki nálunk úgy egy útépítés, hogy a munka első lépcsőjeként sok kilométeren át kitáblázzák 30-as, 40-es limittel az egész utat, és ezeket csak akkor szedik be, amikor hónapok múlva a legutolsó csíkot is felfestették? Rácz Tamás kolléga egész komolyan nekiment a témának néhány hónapja, a cikket itt olvashatod.

33648_250523_784x523

5.-  Hiéna taxisok kiirtása, élhetőbb taxizás megteremtése!

Ne járassák le az országot a pofátlan taxisok azzal, hogy vagyonokat kérnek a külföldiektől, vagy lehúzzák azokat a honfitársaikat, akik ritkán taxiznak, nulla helyismeretük van. Főleg éjszaka lehet hiénákba botlani, de erre is van megoldás: ne szállj be az utcán várakozó taxiba, a minimum, hogy telefonon rendelj fuvart!

9656045_271411_9815c47b217c45aaeadaa6b9f6ce363f_wm

Fotó: Index.hu

Még jobb a taxitársaságok okostelefonra telepíthető applikációjával autót rendelni, így pontosan nyomon tudod követni az utat, a költségeket és megkapod a sofőr minden adatát. Tapasztalat beszél belőlünk, így még soha nem vertek át minket.

6.- Legyen újra ingyenes az M0-s, és minden városi elkerülőút!

Fizetőssé tenni azokat az utakat, amiknek a lényege, hogy az átmenő forgalom elkerülje a várost, az világszinten unortodox húzás.

7.- Ott mérjenek, ahol tényleg sok a baleset!

Nemrég egy interjúban elárulta a rendőrség, hogy vége a sunyi módon, bokorból mérésnek, de az sem lenne hátrány, ha ténylegesen oda állnának ki, ahol a gyorshajtás miatt sok a baleset. Egyszóval ne a pénzbehajtás legyen a cél, arra ott vannak a mindent látó fix traffipaxok.

nagykorosi1-620x414

8.- Kívánjuk a csatornafedelek szintbehozását!

És, ami a legszebb, hogy ezek a csatornafedelek általában pont a kerék nyomvonalán vannak elhelyezve, de úgy, hogy ha az egyiket kikerüljük, akkor tuti jön a másik, amibe pont belerongyolunk. Oké, mókás a szlalom, szeretjük is, de zárt pályán, nem a városban.

9.- A gépjárművezető-képzés kiegészítése vezetéstechnikai tréninggel!

Számos ilyen tréningen vettünk már részt, és nem tudjuk eléggé hangsúlyozni, mennyire nagy szükség lenne rá, hogy a tanfolyam egy ilyen tréninggel záruljon. Tapasztalataink szerint a magyar sofőrök nagy részének fogalma nincs arról, mi az a vészfékezés, és ez csak a jéghegy csúcsa.

10.- Legyen kötelező KRESZ-oktatás általános iskolában!

Az én időmben még a technikaóra keretein belül bizony kőkeményen megtanították velünk a KRESZ alapjait, még felmérőt (vagy mit) is kellett belőle írni. Manapság sajnos ritka az olyan iskola, ahol tananyag a KRESZ, pedig az egyik leghasznosabb dolog, amit tényleg minél előbb meg kellene tanulnia a gyerekeknek.

gyerekek_kresz_diosgyor

Enélkül fogalmatlanul kanyarognak és ugrálnak majd le a bringáról a kereszteződésekben, vagy épp az autók elé sétálnak, mert lövésük sincs, mit jelent az, hogy nézz szét, mielőtt az úttestre lépsz, a elsőbbségadás fogalmáról nem is beszélve.

11.- A pénzzel megváltható műszaki vizsgák visszaszorítása!

Ne vehessen részt olyan jármű a forgalomban, amit már csak az imádság tart össze. Ha vizsgaállomáson dolgozol, és pont te vagy az, aki egy kis kenőpénz ellenében átengedte a fékbetét nélküli, lyukasra rohadt lélekvesztőt, gondolj bele, hogy mi van akkor, ha az asszonyba rongyol bele ez a szerencsétlen, mert nulla a fékhatás.

Ezek elkerülése végett a vizsgaállomások sűrűbb ellenőrzésére lenne szükség, és arra, hogy ha a rendőr friss műszakis autót igazoltat, ami már ránézésre is ramaty állapotban van, ugyan keresse már meg, ki volt az, aki ezt átengedte a vizsgán.

12.- Kívánjuk a motorcsere és más átalakítások legalizálásának egyszerűsítését!

A magyar tunigtársadalom mellett nem lehet szó nélkül elmenni, hiszen sokan vannak, nagyon sokan. Csak ismerőseim köréből nem egyszer hallottam, hogy azért nem állnak neki a legalizálásnak, mert tartanak – jogosan – az orbitális kellemetlenségsorozattól, amivel a motorcserével vagy tuninggal erősebbé tett autójukat le tudnák papírozni.

Nagyobb nyitottságot kíván a nép a szabályozó részéről, főleg márkán belüli módosításokhoz, például hármas Golfba 1,4 helyett 1,8-as vagy VR6-os motor beépítésekor.

Szavazás

Egyetértesz a fent felsoroltakkal?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

Hemzsegnek az 50 ezres kanyarok Budapesten

Mutatjuk, hol kaphatsz súlyos büntetést Budapesten, ha egy kicsit nem figyelsz, vagy nem követed a szabályokat.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

Idén is lazajlott a hazai legnagyobb autós és tuningszeánsz

Idén is megrendezték a legnagyobb, legszínesebb benzingőzös hazai bulit, az AMTS-t, és mi idén is kimentünk egy fényképezőgéppel, hogy lőjünk pár fotót.

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.