Ugrásszerűen fejlődik a magyarországi kávékultúra, vagyis egyre többen már útközben is gondosan megválogatják, hogy milyen frissítő italt fogyasztanak. A tudatos vásárlók ma már nem kizárólag a minőségre és az ízélményre fordítanak figyelmet, hanem arra is, hogy a termékek fenntartható forrásból származzanak. A változás tetten érhető abban is, ahogy a nagy cégek átalakítják termékkínálatukat. A kávé esetében a FAIRTRADE minősítés garantálja, hogy az elfogyasztott frissítő nem egyszerűen finom és kiváló minőségű, de a távoli országok termővidékeit sem merítik ki gyorsan.

omv-viva-fairtarde-1000-3

Könnyű belátni: az alacsony áron átvett kávé a termelő számára nem feltétlenül teszi lehetővé, hogy megfelelő szakértelemmel és technológiával dolgozzon. A FAIRTRADE rendszere ugyanakkor magasabb átvételi árat, illetve hosszú távú partnerséget szavatol a termelő és a felvásárló között – a távoli, hátrányosabb helyzetű régióban működő gazdák így biztos megélhetéshez jutnak, módjuk nyílik fejlettebb technológia és jobb munkakörülmények alkalmazására. A végeredmény pedig a kiváló minőség és a vásárló számára is lelkiismeret-furdalástól mentes ízélmény.

omv-viva-fairtarde-1000-4

Az egyre tudatosabb vásárlók életük minden szegmensében, így útközben, például egy autópályás pihenő során is a minőséget és a fenntarthatóságot keresik. Az ország legnagyobb kávézóláncában, az OMV magyarországi hálózatában található 101 VIVA kávézóban idén nyártól kizárólag FAIRTRADE minősítésű alapanyagokból származó kávét kínálnak.

További információk!