9 szupertitkos BMW, amit soha nem gyártottak

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2016.08.19. 10.00

Ez a kilenc autó a BMW egyik garázsában pihen, amit nem sűrűn nyitnak ki a nyilvánosság kedvéért.

Mielőtt a BMW M GmbH egykori vezetője, Kay Segler átkerült volna a MINI-hez 2011 környékén – aki azóta már ismét a BMW-nél van –, előtte feldobott pár fotót a netre a BMW titkos boszorkánykonyhájáról, ahol olyan koncepciókat őriznek, amik az M GmbH durván három évtizedében születtek, de soha nem élték meg a sorozatgyártást.

bmw-5-series-touring-high-roof-102

BMW 5 Touring High-Roof – Ez a családi karaván kimondottan azért készült, hogy bemutassák az M GmbH sokoldalúságát. Akik látták, mind azt kérdezték, hogy mikortól lehet rendelni, annyira szalonképesre sikerült. Sajnos a válasz minden alkalommal az volt, hogy túlságosan költséges lenne a konstrukció gyártása.

BMW 8-series “Der Bolide”

BMW M8 (E31) – Az M8 prototípusa annyira vadra sikerült, hogy sosem láthatta meg a napfényt. A 750-esből származó, két sorhatosból összefűzött V12-es blokkot hat literre fúrták fel, és négyszelepes hengerfejekkel 550 lóerőt préseltek ki belőle. Ne feledjük, a mai turbós korszak elöljárója az F10-es M5 is “csak” 560 lóerőnél jár, hogy hatott volna 550 ló bő két évtizeddel ezelőtt?

BMW E30 M3 pickup

BMW E30 M3 pickup – Az E30 platós változatából állítólag készült néhány darab a görög piacra, de M3 E30 pickupból csupán ez az egy példány.

BMW M3 Compact

BMW M3 Compact – Összes két darab készült a képen látható M3 Compactból. Az egyiket 3,0 literes 286 lóerős motorral szerelték, a másikat a 321 lóerős 3,2 literessel. A BMW óvatos volt ezzel a tanulmánnyal, nem akarták elkapkodni a piacra dobást, végül úgy döntöttek, hogy nem kerül gyártásra. Helyette jött a BMW 1 M Coupe.

BMW M3 Touring

BMW E46 M3 Touring – Az, ami az Audinál megvan például az RS4 Avantban, az nagyon hiánycikk a BMW-nél. Nem kizárt, hogy érzi ezt a BMW is, mert időnként egy-egy ilyen modell eljut a prototípusig, mint a képen látható E46 M3 kombi. A gépháztető alatt természetesen ugyanaz az S54B32-es 3,2 literes, sorhatos dolgozik, mint a szériaváltozatokban, 343 lóerővel, amely durván 5 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órás sebességre az autót.

BMW M5 cabriolet

BMW M5 cabriolet – A bajor gyártó munkatársai tárt karokkal fogadták az ötletet, sokaknak tetszett, hogy a kizárólag kupé verzióban elérhető Nyolcas mellé érkezzen egy nagy és erős kabrió. Végül sajnos elkaszálták a projektet.

M’s BMW Z3 proposal

BMW Z3 M koncepció – Azt hiszem ehhez fogható BMW-t még soha nem készítettek a bajorok, de lehet nem is baj. A szuperkönnyű sportautó örökre a garázs fogságában maradt, túl sok technikai részlet nem derült ki róla.

BMW X5 Le Mans

BMW X5 Le Mans – Az X5 LM V12 tiltásig pörgetett őrület, egy olyan vérengző masztodon, amit látva ma ezerszer vetnének keresztet az emissziós normákat imádó brüsszeli aktatologatók. Az autó történet sokkal érdekesebb és hosszabb minthogy ide bepréseljük, ezért inkább itt olvasd el, megéri!

BMW X5 rear-wheel-drive project

BMW X5 M, ami csak hátul hajt – Kipróbálták, hogy milyen lenne ha az M5-ből származó, 400 lóerős V8-as egy SMG automataváltón keresztül csak a hátsó kerekeket hajtaná. Aztán hamar rájöttek, hogy ekkora testhez bizony összkerékhajtás kell.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

Adnál ennyi pénzt egy Bentley-másolatért?

A Bentley Continental GT-replika Ford Mustang-alapra épült, a kivitelezéssel nincs is nagy gond, de azért látszik, hogy ez csak másolat. Kérdés, hogy megér-e ennyi pénzt.

Itt a Suzuki, hol a Suzuki? A holttér átkozott veszélye videón

A 112 Press ismét hasznos és tanulságos anyagot tett az asztalra, videójuk egy olyan forgalmi szituációt mutat be, ami könnyen balesetek forrása lehet.

A 6 legdrágább új autó itthon

Ezen a listán röpködnek a tízmilliók, szóval ha sok pénzed van, és nem tudod, mire költsd el, van néhány tippünk.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Első vezetés – Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Paddockforradalom a Forma-1-ben

Folytatódik a Forma-1 megújítása, az új tulajdonos, a Liberty Media döntése alapján az idei évtől korlátozott számban a paddockba szóló belépőket is piacra dobnak.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panaszt tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.