Wartburgok, amiken még ma is meglepődsz

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.08.14. 13.30

Tagadhatatlanul az NDK egyik csodája a Wartburg volt, ami az évek alatt közkedvelt tuningalappá vált. Vannak borzasztó, de egészen szép megoldások is.

Wartburgok, amiken még ma is meglepődsz
A Német Demokratikus Köztársaságban született háromhengeres, kétütemű Wartburg 1000/353-as a keleti blokk egyik legnépszerűbb autójává nőtte ki magát, amit mi sem bizonyít jobban, mint a 1 224 662 legyártott példány.
Az Eisenachi Autógyárban megálmodott forma szerintem alapból szerethető, de vannak, akiknek ez nem elég, és mindent megtesznek, hogy egyedi köntöst dobjanak a Wartburgokra – kisebb-nagyobb sikerrel.
Az 1966-ban megjelent Wartburg 1000 szögletes karosszériájával új korszakot nyitott, ami egészen 1991-ig tartott. Motorja 1000 köbcentis, 50 lóerős, és aki mert, annak akár a 130 km/órás sebesség elérése sem volt lehetetlen. Az utolsó kétütemű kivitel 1988-ban készült el, 1989-ben jelent meg a Wartburg 1.3, Volkswagen licenc alapján készült motorral, egészen 1991-ig, a gyártás megszűnéséig, a négyütemű Wartburgból 152 657 darab készült.
A nevét a gyárnak otthont adó Eisenach városban található, az UNESCO Világörökség részét képező váráról kapta.
Úgy tűnik, ez a kék szörnyeteg megkapta a Volkswagen Golfokra jellemző szakállat, de a tekintetét elnézve nem nagyon örül neki.
Zseniális a Wartburg-utánfutó, családi kirándulásokra tökéletes párosítás. A gyerekek tuti imádják, és nekünk is ez tetszik a legjobban.
Ez a gép még a Dakaron is elboldogulna, de ránézésre nem hiszem, hogy vajon olyan akadály, ami feladná neki a leckét.
És egy videó a végére: Ezres Suzuki motorral szerelt Trabant egy Wartburg ellen. Az aszfaltot nem tépik fel, de szépen csörömpölnek.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

Veszélyes játék az egynapos autópálya-matrica

Nem ért egyet a személygépkocsik és motorkerékpárok esetében a napi autópálya-matrica bevezetésével a Magyar Autóklub, mert azt a jelenleginél lényegesen drágább kilométer-arányos autópályadíj előszobájának tartja.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Új motort kap a Toyota kisautója

A jelenlegi 1,3 literes benzinmotort új fejlesztésű másfél literes váltja a következő generációs Toyota Yaris orrában. Számottevően takarékosabbnak ígérik.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.