Ford Focus, amitől retteghetsz a pirosnál

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.08.14. 11.00

Ez úgy aláz meg a piros lámpánál, hogy nem csak elsírod megad, de vissza is állsz a garázsba.

Ford Focus, amitől retteghetsz a pirosnál
Magabiztosan állsz meg a pirosnál, tiéd az első hely, a hangszórókból a kedvenc számod tesz rá a hangulatra, és elhiteti, hogy ma este jöhet bármi, nincs ellenfél. Ekkor szép lassan melléd gurul egy méregzöld Ford Focus. Óvatos pillantást vetsz a sofőrre, de ő nem viszonozza ezt, unottan bámul maga elé.
Óvatos gázfröccsel hozod a tudtára, hogy mikor átvált a lámpa, itt elszabadulnak a lóerők, esélye sem lesz. Sárga után zöld, rálépsz a gázra, de a Focus már messze jár. Pislogva szorítod a kormányt, homlokodon megjelennek az első verítékcseppek, és hazaérve leszegett fejjel állsz be a garázsba. A legnagyobb hibát akkor követted el, mikor nem húztad le az ablakot, így nem hallottad a Fordban gurgulázó V8-as pokoli hangját.
A fenti történet főszereplője az 1998-2004 között gyártott Ford Focus egyik példánya, ami kegyetlen átalakításon ment keresztül. Az autó floridai (USA) tulajdonosa egy helyi tuningműhely segítségével építette át az első generációs Focust: a motortérbe 340 lóerős, 5,0 literes V8-as blokk került, de ez még semmi, a pokoli erő bizony a hátsó kerekeket segíti abban, hogy feltépjék az aszfaltot.
Az egészben pedig az a gyönyörű, hogy kívülről semmi feltűnő nincs a járgányon, így óriási meglepetést okozhat egy-két nagyképű taknyosnak a pirosnál. A tulaj állítása szerint 34 ezer dollárjába (8,3 millió forint) került a képen látható állapot elérése. Ami az élvezeti faktort tekintve nem olyan vészes, de ennyi pénzből akár egy Mustangot is vehetnénk – még Magyarországon is -, persze használtan.
Az első generációs Focusok természetesen elsőkerék-hajtású autók voltak, az európai piacra készült modellek motorválasztékában az 1,4 literes benzines volt a leggyengébb (75 lóerő), és 215 lóerős RS a legerősebb változat.

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

Ismét csökken az üzemanyagár

A Mol szerdán is csökkenti az üzemanyag árát.

Versenyműszerfal a Fordtól

Minimalista, motorsport ihletésű műszeregység tájékoztatja a Ford GT szerencsés tulajdonosait a pillanatnyi állapotokról.

F1: A McLaren idén sem célozza a bajnoki címet

Fernando Alonso ugyan már nagyon szeretne a győzelmekért, a bajnoki címért versenyezni, de a McLarennél idén az első négybe jutás a cél.

F1: “Azt hittem, Nico még mindig részeg”

A Forma-1-es legenda Gerhard Berger még most sem igazán fogta fel, hogy Nico Rosberg világbajnokként a visszavonulást választotta.

Trump megfenyegette a német autógyártókat

A nagy német autógyárak részvényei egy-másfél százalékkal gyengültek a hétfői tőzsdei kereskedés kezdetén, miután a rövidesen hivatalba lépő, megválasztott amerikai elnök 35 százalékos importvám kivetéséről tett említést egy hétvégi lapinterjúban.

Ezek az év legjobb új autói

A brit autós sajtó egyik meghatározó oszlopa, a What Car? minden évben megválasztja a legjobb újdonságokat. Így tettek idén is.

F1: A Red Bull csak álmodhat a bajnoki címről?

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a Red Bullra csalódás vár, ha azt hiszik, 2017-ben már legyőzhetik a Mercedest. Az aerodinamika nem minden.

A magyarok kételkednek az önvezető autókban

A magyarok nagy része reálisan látja a közlekedésben várható technológiai fejlődést – derül ki a K&H biztos jövő indexéből.

F1: A Williams elengedi Bottast

A Williams csapatvezetője félhivatalosan bejelentette, hogy Valtteri Bottas lesz Nico Rosberg utódja a Mercedesnél. Napok kérdése, hogy végleg lezáruljon a kérdés.

Vízen jár a legerősebb Lexus

Két darab Lexus V8-as motor hajtja a japán luxusmárka legújabb tanulmányát, amely ha megvalósulna, a márka legdrágább terméke lehetne.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.