Több százezres bírságot kaphat Berki Krisztián

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.08.03. 15.29

Volt annyit esze, hogy videóra vegye a gyorshajtást az M7-esen, és feltöltse közösségi oldalára. Gyönyörű példát mutat ezzel rajongóinak.

Kedves Krisztián, azt tudod-e, hogy hány méter szükséges ahhoz, hogy 254 km/óráról nullára fékezd azt a gyönyörű Porschét, átlagos reakcióidővel, zsír új nyári abroncsokkal, száraz aszfalton? Azt most hagyjuk, hogy éjszaka volt, ami még inkább rontja a látótávolságot.

😱 #porsche #porsche911 #porschecarrrera #porschecarreras #aberki

a berki 🇭🇺 (@berkikrisztian) által közzétett videó, 2016. Aug 1., 15:50 PDT

254 km/órás sebességnél a féktávolság nagyjából 400 méter, ebből a reakcióidő alatt megtett út kb. 140 méter, a fékút pedig kb. 260 méter. Ez lefordítva durván annyit tesz, hogy ha ilyen sebességnél akadály kerül az autó elé, akkor közel négy focipályányi távolság kell, hogy biztonságosan meg tudjunk állni. 130 km/órás sebességnél a féktávolság nagyjából 140 méter, ebből a reakcióidő alatt megtett út kb 72, a fékút 68  méter.

Ha egy hirtelen eléd kerülő akadálynál 130 km/órás sebességgel épp meg tudtál volna állni, 254 km/h sebességgel haladva 140 méter megtétele után 2még pont 254 km/h sebességgel ütközöl vele.

Ez az akadály szempontjából nézve körülbelül olyan, mintha egy emeletes ház 85. emeletéről esett volna le, 256 méter magasból!

A féktávolságot természetesen az autó tömege és fékrendszere is befolyásolja, a fenti számításnál egy átlagos autót vettünk alapul. Talán a Porsche fékrendszere – pláne ha kerámia – jobb hatásfokkal lassítja az autót, de itt néhány méterről beszélünk csupán.

És azt tudtad, hogy 254 km/órás sebességnél másodpercenként 70 métert halad az autó? (mire ezt elolvastad, már 200 méterrel odébb van)

Ez történik egy autóval, ha 200 km/órás sebességnél frontálisan ütközik

Szeretnéd, ha kitérnénk arra is, hogy mennyire veszélyes vezetés közben mobiltelefonnal videózni? Arról nem is beszélve, hogy ekkora sebességtúllépés 300 000 ezer forintos büntetést ér. Erre vajon van szponzor, hogy kifizesse? Persze csak ha bemértek…

Rendőrségi jelentések szerint

a közúti balesetek legfőbb oka továbbra is a gyorshajtás, melyre az első félévi balesetek mintegy egyharmada, 30%-a vezethető vissza. 2016. január 01. és június 30. között összesen 7444 olyan közúti balesetet okoztak hazánk útjain, melyben legalább egy fő megsérült (a személysérüléses balesetek száma tavaly az első félévben 7328 volt).

Lehet, hogy eddig rosszul gyalogoltál

Simán lehet, hogy eddig rosszul használtad a zebrát.

A Wankel-motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok! Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

Szomorú látvány: itt tárolja a VW a dízelbotrány miatt visszavett autókat

A 2015-ben kirobbant VW-dízelbotrány szinte az egész világot érintette, a német gyártó pedig kénytelen volt néhány helyen visszavásárolni a “csaló” autókat.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speedet néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

F1: Kiderült, mit ronthatott el idén a Mercedes

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, hogy az istállónak dolgoznia kell azon, hogy lefaragjon a W08-as súlyából.

Siess, csak májusig adnak ingyenpénzt villanyautóra

Május elsejéig lehet pályázni az elektromos autók beszerzésére, a pályázatra 2016-ban kétmilliárd forintot biztosítottak.

Most autót nyerhetsz, ha biztonságosan közlekedsz

Játékos kampány indult a fiatalok biztonságosabb közlekedéséért, a figyelemfelhívó országos vetélkedősorozat megrendezését a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kezdeményezte.

F1: A híres motorguru is besegít a McLarennek

Mindent megtesz a McLaren annak érdekében, hogy úrrá legyen motorgondjain, beszervezett egy specialistát is.

Újabb rendőrök, akiket lehet utálni

Majd ha a Ferrari is elkezd autókat adományozni a carabinierinek, fáklyával vonulunk az olasz követség elé. Addig csak szúrósan nézünk és csúnya szavakat ismételgetünk magunkban.

Mit tud a Fiat nagy családi kombija?

Jó látni, hogy a szabadidő-autós divatőrület hullámának árjából azért kiemelkedik a józanság sziklájaként néhány olyan valóban praktikus, jó ár-érték arányú családi autó, mint például a Tipo kombi.

F1: Massa nem hiszi, hogy lelépne Alonso

Felipe Massa szerint igen valószínűtlen, hogy volt csapattársa annyira kiábránduljon, hogy a szezon közben elhagyja a McLaren-Hondát.

Áresés jön a hazai benzinkutakon

Jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton a jövedéki adó változása miatt.

F1: Fél másodperc kéne a Red Bullnak

A Red Bull főnöke szerint nagyjából fél másodpercet kellene gyorsulniuk, hogy harcban lehessenek a Mercedesszel és a Ferrarival. A Renault Barcelonára, de főképp a Kanadai Nagydíjra készül fejlesztési lépcsővel.

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csak a belépő igénylésének.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.