Több százezres bírságot kaphat Berki Krisztián

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.08.03. 15.29

Volt annyit esze, hogy videóra vegye a gyorshajtást az M7-esen, és feltöltse közösségi oldalára. Gyönyörű példát mutat ezzel rajongóinak.

Kedves Krisztián, azt tudod-e, hogy hány méter szükséges ahhoz, hogy 254 km/óráról nullára fékezd azt a gyönyörű Porschét, átlagos reakcióidővel, zsír új nyári abroncsokkal, száraz aszfalton? Azt most hagyjuk, hogy éjszaka volt, ami még inkább rontja a látótávolságot.

😱 #porsche #porsche911 #porschecarrrera #porschecarreras #aberki

a berki 🇭🇺 (@berkikrisztian) által közzétett videó, 2016. Aug 1., 15:50 PDT

254 km/órás sebességnél a féktávolság nagyjából 400 méter, ebből a reakcióidő alatt megtett út kb. 140 méter, a fékút pedig kb. 260 méter. Ez lefordítva durván annyit tesz, hogy ha ilyen sebességnél akadály kerül az autó elé, akkor közel négy focipályányi távolság kell, hogy biztonságosan meg tudjunk állni. 130 km/órás sebességnél a féktávolság nagyjából 140 méter, ebből a reakcióidő alatt megtett út kb 72, a fékút 68  méter.

Ha egy hirtelen eléd kerülő akadálynál 130 km/órás sebességgel épp meg tudtál volna állni, 254 km/h sebességgel haladva 140 méter megtétele után 2még pont 254 km/h sebességgel ütközöl vele.

Ez az akadály szempontjából nézve körülbelül olyan, mintha egy emeletes ház 85. emeletéről esett volna le, 256 méter magasból!

A féktávolságot természetesen az autó tömege és fékrendszere is befolyásolja, a fenti számításnál egy átlagos autót vettünk alapul. Talán a Porsche fékrendszere – pláne ha kerámia – jobb hatásfokkal lassítja az autót, de itt néhány méterről beszélünk csupán.

És azt tudtad, hogy 254 km/órás sebességnél másodpercenként 70 métert halad az autó? (mire ezt elolvastad, már 200 méterrel odébb van)

Ez történik egy autóval, ha 200 km/órás sebességnél frontálisan ütközik

Szeretnéd, ha kitérnénk arra is, hogy mennyire veszélyes vezetés közben mobiltelefonnal videózni? Arról nem is beszélve, hogy ekkora sebességtúllépés 300 000 ezer forintos büntetést ér. Erre vajon van szponzor, hogy kifizesse? Persze csak ha bemértek…

Rendőrségi jelentések szerint

a közúti balesetek legfőbb oka továbbra is a gyorshajtás, melyre az első félévi balesetek mintegy egyharmada, 30%-a vezethető vissza. 2016. január 01. és június 30. között összesen 7444 olyan közúti balesetet okoztak hazánk útjain, melyben legalább egy fő megsérült (a személysérüléses balesetek száma tavaly az első félévben 7328 volt).

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.