Vannak videók, amiket látva a tartalomgyártó agyban kigyullad a zöld. Ez mehet, érdekes, szórakoztató, tanulságos pár mondatos körítéssel elfér a Vezetünkben. Viszont vannak videók, amiknek utána kell menni. Mert ha nem, akkor éjjel csak a plafont nézem, pókokat számolok, repedés után kutatok. Ki és miért hozta ezt össze? Mégis milyen technikát faragott alá? Nos, ez az érzés marcangolt erősen a következő videót látva.

 

Öt másodperces gyorsulás? Egy faros Skodában? Emberek, ez több mint Sleeper. Ez a Samuel L. Jackson féle monológgal körbeírt Sleeper. Szerencsére könnyen meglett a tulaj, Gábor, aki nem volt szűkszavú az építéssel kapcsolatban, ezúton is köszönet a technikai részletek iránt érdeklődő olvasók nevében. Hiánypótló anyag, de jöjjenek az építő szavai.

 

“A karburátorok 40-es Weber Dcoe-típusúak Maxra átfúvókázva és átdörzsárazva, még a befecskendező nyílások is bővítve. A motor homológ lap alapján épített H csoportos motor. Fabia főtengelyes Hibrid motor 1397 köbcentivel, van benne egy 316/308-as Felicia Kit-Car vezérmű tengely.

Könnyített főtengely ,könnyített lendkerék ékszíjtárcsa és hajtókarok, minden polírozva. Kolbenschmidt versenydugattyúk amik szint fölé járnak bele vannak járatva a hengerfejbe. Hengerfej H csoportos nagycsatornás nagyszelepes, Motorsportos kemény szeleprugós minden maximumra túrva égéstér átalakítva.

13575514_1101834479896939_85944412_o 13582422_1101834516563602_1853466533_o

Vezérlés eltolva/elfokolva négy leömlő átmenő 50-es középdob. Váltó egyenlőre még 1 hétig széria 4.22-es difivel szerelt négyebességes darab, de jövő hónap közepén már egy rövid ötös homológ soros egyenes fogazású váltó lesz benne. Lóerőt nem tudok mondani nincs lemérve, de a rövid difi és a 175/50/13-as kerekek és a 825 kilós karosszéria miatt, hivatalos Gps-el-mérve 4.9 másodpercet gyorsul 100-ra.

Ez a lóerő adat relatív de ha vissza osztjuk súly/lóerő aránya akkor meglepő adat jönne ki. Véletlenül nem gyorsul egy autó 5-másodpercet százra és 11-12 másodpercet 160 km/órára ennyit tudok elmondani róla.

Kivülről minden úgy épült, hogy ne legyen feltűnő mégis egy 911-es Porsche gyorsulását tudja Természetesen a futómű is a motor szintjére van hozva, versenyrugók verseny lengéscsillapítók (Bilstein). A fék is megnövelt teljesítményű elöl hat hátul hét centit van ültetve és oldalanként három centit van szélesítve, szóval az autó be is fordul és meg is áll ha kell.”

13575701_1101834596563594_2137492950_o 13556074_1101836513230069_145425913_o