Ez történik a villanyautóval, ha vízbe hajtanak vele

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.06.19. 07.15

Amikor esőzés vagy csőtörés miatt mesterséges tóvá változnak az aluljárók, nem sok mindent tehetnek az autósok, mégis akadnak, akik megpróbálnak átvágni a vízen.

Kazahsztán legnagyobb városát, a másfél millió Almatit a közelmúltban súlyos esőzések, illetve ennek következtében komoly áradások sújtották. Az utakon hömpölygő víztömeggel mindenki másként boldogult: voltak, akik bevásárló kocsit ragadtak, és némi aprópénz ellenében fuvarozták a gyalogosokat a járdák között, mások autóval igyekeztek előre jutni.

Almati, Kazahsztán

A motorizált közlekedésnek nagy ellensége a víz. Ha gyorsan hajtunk bele a mélyedésben megült vízbe, az akár a hűtőt is megrongálhatja, belepréselve abba a ventillátort, de ennél is nagyobb galibát okoz, ha a szívórendszerbe, majd azon át a motorba kerül az éghetetlen, összenyomhatatlan folyadékból.

És vajon mi a helyzet az elektromos járművekkel? A józan ész azt mondatja az emberrel, kerüljön el messzire minden nedvességet, ha nagyfeszültség dolgozik a feneke alatt, ám ha belegondolunk, a villanyautók elektromos hálózatának tökéletesen szigeteltnek kell lennie – egy dolog persze az érintésvédelem, és egészen más az árvízállóság, de a helyzet korántsem olyan egyértelmű, mint gondolnánk.

Szerinted például mi történt azzal a Tesla Model S tulajdonossal,  aki Almaty városában tengeralattjáró üzemmódba kapcsolta  járművét?

A jelek szerint megúszta a dolgot, de a helyében nem örülnénk önfeledten: az, hogy a Tesla járóképes maradt, nem jelenti azt, hogy feltétlenül károsodás nélkül megúszta a kalandot. Ha pedig a szervizben kiderül, hogy vízbe merítkezett a kocsi, alighanem ugrik a gyártó garanciális kötelezettsége.

Aki feltétlenül nedves környezetben szeretne villanyautózni, annak ezt tudjuk javasolni.

Kommentek

Kabrióként is megújult a Ford Mustang

A kupé után a Ford Mustang kabrió kivitele is megújult. A változások megegyeznek a fémtetős változatéval.

Peugeot 3008 – az alakváltó

Hatalmasat változott a Peugeot 3008-as és állítólag mi akartuk így

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.