Ennyire durva Ford Focus nem született még

Szerző: Vezess levél küldés 
Dátum: 2016.06.17. 10.20

A Ford Focus RS sem játékszer, de egy ausztrál csapat olyan szörnyet épített, amely mellett unalmas bevásárlókocsinak tűnhet.

Ennyire durva Ford Focus nem született még

Június végén rendezik a 2016-os Pikes Peak-i hegyi versenyt, a legendás futamra készült ez a versenyautó is. Az ausztrál csapat (Pace Innovation), amely ezt a bitang gépet építette, a korábbi Ford Focus kasztniját vette alapul. A formát részben megtartották, de azon kívül szinte semmit, csővázas alapra építették fel a kocsit, amelynek kasztniját műanyagból készítették el.

Így is nehéz azonosítani Ford Focusként a kocsit, mert a karosszériáját a nagysebességű pályához igazítva alakították ki, így érték el azt, hogy 190 km/órás tempónál akkora leszorítóerőt termelnek a spoilerek, mint az autó súlya.

 

Ez azonban kevés lenne a sikerhez, ahhoz kell még egy erős motor is. Ezzel sincs gond, hiszen a Nissan GT-R 3,8 literes motorját vetik be. Persze nemcsak úgy simán, hanem durván felhúzva, a turbós hathengeresből 850 lóerő és 975 Nm támadja a kereket.

A hajtásláncot a GT-R-ben megszokotthoz képest fordítva szerelték be, azaz a motor került hátra, a váltó viszont a pilóta elé. A hatfokozatú szekvenciális versenyváltóból aztán az első és hátsó tengelyekhez szalad a nyomaték.

577379

Szükség is van ilyen örült technikára, ha valaki Sebastien Loeb és a Peugeot rekordját akarja megdönteni.

Kommentek

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.