Az év Suzuki hirdetése a hülyének is megéri

A nap hirdetése

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Forrás: Használtautó.hu
Dátum: 2016.06.11. 05.00

Újabb gyöngyszemre bukkantunk a hazai használt autók mocsarában. Suzuki overkill!

Az év Suzuki hirdetése a hülyének is megéri
Ha attól sportkocsi lesz valami, hogy körbe van “szpojlerozva” és van alatta egy hatvanas rendszer, akkor ez az amerikai Suzuki, azaz Geo Storm Wagonback bizony kétségívül sportautó. Vagy “sporkocsi”, ahogy tetszik.
85058_707257_1000x700
Íme a hirdetés szövege, egy az egyben, zsepit készítsetek:
“Eladó egy Geo Storm Amerikai sporkocsi. 1991 es gyártású 1.6L Geo Storm. 3 sebességes sportautómataváltó, egyedi kipufogó rendszer(60 as). körbeszpojlerozva. a belsején az első kér ülés szakadt, a szélvédő repedt, de a vezetést nem befolyásolja. bbs színre fújt alufelni. kicker méyláda 500/300 watt, 4 db sal 125watt középmagas hangszóró, 450 watt fejegység(usb/cd/memóriakártya)”
Mondjuk lehet valaki pont ilyet keres, ki tudja…
85058_704991_1000x700 85058_704989_1000x700

De mi is az a Geo?

A Geo egy amerikai autómárka volt, melyet a General Motors alapított a Chevrolet alosztályaként. Az 1989-ben alapított Geo feladata az volt, hogy modelljeivel segítsen a General Motorsnak felvenni a versenyt az 1980-as években nagy népszerűségnek örvendő, külföldről importált kisautókkal.

Miután az 1990-es években a kis méretű autók iránti kereslet folyamatosan csökkenni kezdett, márka az 1997-es modellévben megszűnt, de a modellek gyártása tovább folyt Chevrolet márkanév alatt. A legtovább a Suzuki Vitarán alapuló Tracker maradt fenn, a kisterepjárót 2004-ig gyártották.

A Geo modelljei a General Motors és három japán autógyár együttműködésének eredményeképp jöttek létre. A Geo Prizm a GM és a Toyota közös, NUMMI nevű üzemében készült, Fremontban, Kaliforniában, míg a Metro és a Tracker a Suzukival közös üzemben, a CAMI-ban került összeszerelésre, Ingersollban, Ontarióban. A Spectrum és a Storm nevű modellek nem Amerikában, hanem Japánban, az Isuzu gyárban készültek.

A Metro nyitott tetejű változatai és a korai Trackerek szintén Japánban kerültek gyártásra, a Suzuki üzemeiben. A Geo Storm egy sportos kisautó, mely az Isuzu Impulse alapjaira épül. A kocsi két- illetve háromajtós ferde hátú karosszériával volt kapható, melyek között mindössze annyi volt a különbség, hogy a háromajtós esetében a csomagtérajtóval együtt a hátsó ablak is felnyílt. A Storm az 1990-es modellévben jelent meg a Geo kínálatában és alap valamint GSi felszereltségben volt kapható.

Az alapmodellhez választható volt háromsebességes automata vagy ötsebességes kézi sebességváltó. A GSi változatok négysebességes automata valamint ötsebességes manuális váltóval voltak elérhetőek és az alapmodellhez képest jobb irányíthatóságot, sportos hátsószárnyat, kagylóüléseket és egy erősebb DOHC (dupla hengerfej feletti vezérműtengely) motort kínált a vásárlóknak. 1992-ben mindkét változat modellfrissítésen esett át, melynek keretében kissé átalakult a kocsi eleje és hátulja.

A GSi a korábbi 1,6 literes DOHC motorhoz képest erősebb, 1,8 literes erőforrást kapott és a hátsó légterelő szárny is átalakult. A kedvező eladási statisztikák ellenére a Geo Storm gyártása 1993-ban befejeződött, mivel ekkor az Isuzu felhagyott addigi modelljeinek gyártásával és inkább a terepjárók valamint a tehergépkocsik gyártására helyezte a hangsúlyt a továbbiakban. A Storm gyártása Japánban, az Isuzu üzemében folyt, így elkerülhetetlen volt, hogy a gyártó által bevezetett gyökeres változások ellehetetlenítsék a modell további gyártását. Ez volt az egyetlen teljesítményorientált sportautó a Geo márka történetében.

(forrás: wiki)

Kommentek

  • Parttime

    Ezzel a formatervvel lenyűgöző autó, gondolkodás nélkül meg is vásárolnám, ha újra forgalmazásra kerülne. Ehhez képest Suzukiék részéről “design bravúr” az első európai swift, baleno és társai. Tragédia…

  • v_johny

    Én nem értem ezt a “kell a hangos kipufogó minden szarra” vonulatot. Ezeknek nincs szép hangjuk (az a V5 és felfelé esetleg), csak rezonanciájuk meg ordító/brummogó/rekedt csörömpölésük. Mennyi ilyesmi tébolyult közlekedik felénk is… Bőgeti a 80ccm-es épített (khm, tákolt) “cross” motorját az utcában ha jön-ha megy, a csákó a romos Punto I-nek kitolja a szemét miközben majd széthullik a vas és sorolhatnám… Borzalmas a hangjuk, nem sportos vagy élvezhető, egyszerűen csak szar (ettől van merevedése?). Komolyan mondom, egyszer megnézem melyik háztól indulnak ezen buherátorok, majd egy ráérő napomon flex-el és egy két géppel a házuk elé megyek csörömpölni, had hallgassák…

  • ballac_86

    A hifi összteljesítménye több mint a motoré. Egy három sebességes váltó egy 60 lovas motoron (csak??) mitől lesz sportótómata?

  • Calogero

    Azert sportkocsi, mert a Geo Storm egy sport kompakt. Szoval ennyi. Annak lett tervezve. Lehet, hogy nem sikerult jol, de az. Utana kellene olvasni meg mielott hulyesegeirunk.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

Sztrájkbizottság alakult a győri Audinál

Sztrájkbizottságot alakított az Audi Hungaria Független Szakszervezet (AHFSZ), miután bizalmi értekezletén elutasította az Audi Hungaria Zrt. új ajánlatát.

Olasz buszbaleset: eddig nem találtak műszaki hibát

Az olasz rendőrség eddig semmilyen tárgyi bizonyítékot nem talált arra, hogy meghibásodott volna a Veronánál múlt héten súlyos balesetet szenvedett magyar autóbusz – közölte Girolamo Lacquaniti, a veronai közúti rendőrség parancsnoka.

Csökkent a forgalom, de alig javult a levegőminőség

Jelentősen csökkent az autóforgalom, de csak kis mértékben javult hétfőn a levegő minősége a fővárosban, a riasztási fokozat fenntartása ezért továbbra is indokolt.

Használt autó: gyógyítás 6000 forintból

Összesen 6000 forintba került, hogy használt autónk tisztesen működő motorja hirtelen megtáltosodjon. A megoldást sokan ismerhetik, a többiek fontolják meg a mi esetünket.

Bravúrosan tért vissza a Toyota a WRC-be

Másfél évtized kihagyás után őrjítő eredménnyel tért vissza a Toyota a rali-világbajnokságba. Majd később elválik, a mázli vagy a felkészültség dominált.

Megbuktatták a Forma-1 urát, távozik Bernie Ecclestone

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media elmozdította pozíciójából az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t, ezt maga az angol üzletember jelentette be hétfő este.

Sebességkorlátozás jöhet a szmog miatt

Ha nem javul a levegő minősége Budapesten, akár sebességkorlátozást is bevezethetnek.

F1: Vettel már úgy beszél, mint Räikkönen

Sebastian Vettel hamar kiesett a Bajnokok Tornája egyéni versenyében még szombaton.

Egyre több városban van szmogriadó, itt a következő

Debrecenben a szálló por légköri koncentrációjának 24 órás átlagértéke két egymást követő napon, mind a három mérőállomáson túllépte a riasztási küszöbértéket, ezért a város polgármestere hétfő délután elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát.

F1: Verstappen nem akar a legfiatalabb bajnok lenni

Max Verstappent nem különösebben érdekli, hogy akár ő is lehet az F1 történetének legfiatalabb bajnoka, ez a rekord nem motiválja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.