Ha attól sportkocsi lesz valami, hogy körbe van “szpojlerozva” és van alatta egy hatvanas rendszer, akkor ez az amerikai Suzuki, azaz Geo Storm Wagonback bizony kétségívül sportautó. Vagy “sporkocsi”, ahogy tetszik.
85058_707257_1000x700
Íme a hirdetés szövege, egy az egyben, zsepit készítsetek:
“Eladó egy Geo Storm Amerikai sporkocsi. 1991 es gyártású 1.6L Geo Storm. 3 sebességes sportautómataváltó, egyedi kipufogó rendszer(60 as). körbeszpojlerozva. a belsején az első kér ülés szakadt, a szélvédő repedt, de a vezetést nem befolyásolja. bbs színre fújt alufelni. kicker méyláda 500/300 watt, 4 db sal 125watt középmagas hangszóró, 450 watt fejegység(usb/cd/memóriakártya)”
Mondjuk lehet valaki pont ilyet keres, ki tudja…
85058_704991_1000x700 85058_704989_1000x700

De mi is az a Geo?

A Geo egy amerikai autómárka volt, melyet a General Motors alapított a Chevrolet alosztályaként. Az 1989-ben alapított Geo feladata az volt, hogy modelljeivel segítsen a General Motorsnak felvenni a versenyt az 1980-as években nagy népszerűségnek örvendő, külföldről importált kisautókkal.

Miután az 1990-es években a kis méretű autók iránti kereslet folyamatosan csökkenni kezdett, márka az 1997-es modellévben megszűnt, de a modellek gyártása tovább folyt Chevrolet márkanév alatt. A legtovább a Suzuki Vitarán alapuló Tracker maradt fenn, a kisterepjárót 2004-ig gyártották.

A Geo modelljei a General Motors és három japán autógyár együttműködésének eredményeképp jöttek létre. A Geo Prizm a GM és a Toyota közös, NUMMI nevű üzemében készült, Fremontban, Kaliforniában, míg a Metro és a Tracker a Suzukival közös üzemben, a CAMI-ban került összeszerelésre, Ingersollban, Ontarióban. A Spectrum és a Storm nevű modellek nem Amerikában, hanem Japánban, az Isuzu gyárban készültek.

A Metro nyitott tetejű változatai és a korai Trackerek szintén Japánban kerültek gyártásra, a Suzuki üzemeiben. A Geo Storm egy sportos kisautó, mely az Isuzu Impulse alapjaira épül. A kocsi két- illetve háromajtós ferde hátú karosszériával volt kapható, melyek között mindössze annyi volt a különbség, hogy a háromajtós esetében a csomagtérajtóval együtt a hátsó ablak is felnyílt. A Storm az 1990-es modellévben jelent meg a Geo kínálatában és alap valamint GSi felszereltségben volt kapható.

Az alapmodellhez választható volt háromsebességes automata vagy ötsebességes kézi sebességváltó. A GSi változatok négysebességes automata valamint ötsebességes manuális váltóval voltak elérhetőek és az alapmodellhez képest jobb irányíthatóságot, sportos hátsószárnyat, kagylóüléseket és egy erősebb DOHC (dupla hengerfej feletti vezérműtengely) motort kínált a vásárlóknak. 1992-ben mindkét változat modellfrissítésen esett át, melynek keretében kissé átalakult a kocsi eleje és hátulja.

A GSi a korábbi 1,6 literes DOHC motorhoz képest erősebb, 1,8 literes erőforrást kapott és a hátsó légterelő szárny is átalakult. A kedvező eladási statisztikák ellenére a Geo Storm gyártása 1993-ban befejeződött, mivel ekkor az Isuzu felhagyott addigi modelljeinek gyártásával és inkább a terepjárók valamint a tehergépkocsik gyártására helyezte a hangsúlyt a továbbiakban. A Storm gyártása Japánban, az Isuzu üzemében folyt, így elkerülhetetlen volt, hogy a gyártó által bevezetett gyökeres változások ellehetetlenítsék a modell további gyártását. Ez volt az egyetlen teljesítményorientált sportautó a Geo márka történetében.

(forrás: wiki)