Az év Suzuki hirdetése a hülyének is megéri

A nap hirdetése

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Forrás: Használtautó.hu
Dátum: 2016.06.11. 05.00

Újabb gyöngyszemre bukkantunk a hazai használt autók mocsarában. Suzuki overkill!

Az év Suzuki hirdetése a hülyének is megéri
Ha attól sportkocsi lesz valami, hogy körbe van “szpojlerozva” és van alatta egy hatvanas rendszer, akkor ez az amerikai Suzuki, azaz Geo Storm Wagonback bizony kétségívül sportautó. Vagy “sporkocsi”, ahogy tetszik.
85058_707257_1000x700
Íme a hirdetés szövege, egy az egyben, zsepit készítsetek:
“Eladó egy Geo Storm Amerikai sporkocsi. 1991 es gyártású 1.6L Geo Storm. 3 sebességes sportautómataváltó, egyedi kipufogó rendszer(60 as). körbeszpojlerozva. a belsején az első kér ülés szakadt, a szélvédő repedt, de a vezetést nem befolyásolja. bbs színre fújt alufelni. kicker méyláda 500/300 watt, 4 db sal 125watt középmagas hangszóró, 450 watt fejegység(usb/cd/memóriakártya)”
Mondjuk lehet valaki pont ilyet keres, ki tudja…
85058_704991_1000x700 85058_704989_1000x700

De mi is az a Geo?

A Geo egy amerikai autómárka volt, melyet a General Motors alapított a Chevrolet alosztályaként. Az 1989-ben alapított Geo feladata az volt, hogy modelljeivel segítsen a General Motorsnak felvenni a versenyt az 1980-as években nagy népszerűségnek örvendő, külföldről importált kisautókkal.

Miután az 1990-es években a kis méretű autók iránti kereslet folyamatosan csökkenni kezdett, márka az 1997-es modellévben megszűnt, de a modellek gyártása tovább folyt Chevrolet márkanév alatt. A legtovább a Suzuki Vitarán alapuló Tracker maradt fenn, a kisterepjárót 2004-ig gyártották.

A Geo modelljei a General Motors és három japán autógyár együttműködésének eredményeképp jöttek létre. A Geo Prizm a GM és a Toyota közös, NUMMI nevű üzemében készült, Fremontban, Kaliforniában, míg a Metro és a Tracker a Suzukival közös üzemben, a CAMI-ban került összeszerelésre, Ingersollban, Ontarióban. A Spectrum és a Storm nevű modellek nem Amerikában, hanem Japánban, az Isuzu gyárban készültek.

A Metro nyitott tetejű változatai és a korai Trackerek szintén Japánban kerültek gyártásra, a Suzuki üzemeiben. A Geo Storm egy sportos kisautó, mely az Isuzu Impulse alapjaira épül. A kocsi két- illetve háromajtós ferde hátú karosszériával volt kapható, melyek között mindössze annyi volt a különbség, hogy a háromajtós esetében a csomagtérajtóval együtt a hátsó ablak is felnyílt. A Storm az 1990-es modellévben jelent meg a Geo kínálatában és alap valamint GSi felszereltségben volt kapható.

Az alapmodellhez választható volt háromsebességes automata vagy ötsebességes kézi sebességváltó. A GSi változatok négysebességes automata valamint ötsebességes manuális váltóval voltak elérhetőek és az alapmodellhez képest jobb irányíthatóságot, sportos hátsószárnyat, kagylóüléseket és egy erősebb DOHC (dupla hengerfej feletti vezérműtengely) motort kínált a vásárlóknak. 1992-ben mindkét változat modellfrissítésen esett át, melynek keretében kissé átalakult a kocsi eleje és hátulja.

A GSi a korábbi 1,6 literes DOHC motorhoz képest erősebb, 1,8 literes erőforrást kapott és a hátsó légterelő szárny is átalakult. A kedvező eladási statisztikák ellenére a Geo Storm gyártása 1993-ban befejeződött, mivel ekkor az Isuzu felhagyott addigi modelljeinek gyártásával és inkább a terepjárók valamint a tehergépkocsik gyártására helyezte a hangsúlyt a továbbiakban. A Storm gyártása Japánban, az Isuzu üzemében folyt, így elkerülhetetlen volt, hogy a gyártó által bevezetett gyökeres változások ellehetetlenítsék a modell további gyártását. Ez volt az egyetlen teljesítményorientált sportautó a Geo márka történetében.

(forrás: wiki)

Kommentek

  • Parttime

    Ezzel a formatervvel lenyűgöző autó, gondolkodás nélkül meg is vásárolnám, ha újra forgalmazásra kerülne. Ehhez képest Suzukiék részéről “design bravúr” az első európai swift, baleno és társai. Tragédia…

  • v_johny

    Én nem értem ezt a “kell a hangos kipufogó minden szarra” vonulatot. Ezeknek nincs szép hangjuk (az a V5 és felfelé esetleg), csak rezonanciájuk meg ordító/brummogó/rekedt csörömpölésük. Mennyi ilyesmi tébolyult közlekedik felénk is… Bőgeti a 80ccm-es épített (khm, tákolt) “cross” motorját az utcában ha jön-ha megy, a csákó a romos Punto I-nek kitolja a szemét miközben majd széthullik a vas és sorolhatnám… Borzalmas a hangjuk, nem sportos vagy élvezhető, egyszerűen csak szar (ettől van merevedése?). Komolyan mondom, egyszer megnézem melyik háztól indulnak ezen buherátorok, majd egy ráérő napomon flex-el és egy két géppel a házuk elé megyek csörömpölni, had hallgassák…

  • ballac_86

    A hifi összteljesítménye több mint a motoré. Egy három sebességes váltó egy 60 lovas motoron (csak??) mitől lesz sportótómata?

  • Calogero

    Azert sportkocsi, mert a Geo Storm egy sport kompakt. Szoval ennyi. Annak lett tervezve. Lehet, hogy nem sikerult jol, de az. Utana kellene olvasni meg mielott hulyesegeirunk.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

Gokarttal autózott az éjszakában

Amikor azt gondolnánk, már nem érhet meglepetés, jön egy ilyen videó, mi pedig fejet hajtunk az emberi ostobaság előtt.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.