Így csak a mesékben parkolnak

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2016.06.04. 12.10

Nehéz a párhuzamos parkolás? Itt egy forradalmi megoldás.

Így csak a mesékben parkolnak
Ma már nem számít nagy újdonságnak, hogy egy autó beparkol magától a párhuzamos helyekre, megkönnyítve ezzel a nem túl magabiztos vezetők dolgát, és persze jól feltartva a forgalmat. Ugyanis szépen le kell lassítanunk, hogy a számítógép felmérje a helyeket és bizony mire talál egy megfelelőt, például egy forgalmas út szélén a belvárosban, addigra szép hosszú kocsisort felhalmozhatunk magunk mögött.
Erre a helyzetre – és persze arra is, hogy valaki retteg a párhuzamos parkolástól, mert egyszerűen képtelen rá – próbál megoldást keresni a tanulókból álló mérnökcsoport, és megalkották a tökéletes helykihasználású, egyszerű és gyors párhuzamos parkolási módszert.
 
Az autónak ugyan még nevet nem adtak, de azt jól látni, hogy a prototípus egy Daewoo Matiz alapjain nyugszik. A jármű kerekeit négy különálló elektromos motor hajtja, amik egymástól függetlenül mozognak, így ezekkel gyerekjáték a parkolás, és egy gombnyomásra meg tud fordulni szinte helyben.
Remek kis városi szaladgálós autó válhat a világoskék kicsikéből, hiszen ilyen adottságokkal biztos, hogy nagyon kívánatos lesz a hölgyek körében. Két év múlva tervezik piacra dobni a 100 km/órára képes autót, 1,7 millió forint körüli áron.

Kommentek

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.