Patent magyar Golf, ami után megfordulsz az utcán

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2016.05.25. 11.25

Nemrég ellátogattunk a 35. Wörthersee GTI találkozóra, a helyszínen pedig összefutottunk egy tiszaújvárosi csaptattal, akik egy Golf III kabrióval érkeztek, amit mindenképp látnotok kell.

A Golf III-ast 1992 és 1998 között gyártotta a német vállalat. Ennél a szériánál jelent meg először a VR6-os változat 174 lóerővel. A VR6-os motorok tulajdonsága a szűk hengerszögű V6-os motor. 1992-ben a hármas széria elnyerte az év autója díjat. 1993-ban jelenik meg a Golf III Variant kombi verzió és a Cabriolet is.

Már éppen lefelé tartottunk az 54 méter magas Pyramidenkogel kilátóról – aminek a csúcsa egyébként 851 méteres tengerszint feletti magasságon áll -, mikor magyar szó ütötte meg a fülem. Egy három fős társaság haladt el mellettünk, akiket naná, hogy megállítottam, és hamar kiderült, hogy ők sem mezei turisták, hanem kőkemény Volkswagen-fanok, akik szintén a GTI találkozóra jöttek. Bodnár Ádám és két útitársa egy VW Golf III kabrióval érkeztek Tiszaújvárosból, szóval több mint 700 kilométert utaztak, oda-vissza 1400-at, hogy csobbanjanak egyet a VW-örültek Mekkájában. Megkértem Ádámot, hogy ha már így összefutottunk mutassa meg a verdát. 5

– Kattints a képre és nyílik a galéria –

Amíg a parkolóhoz értünk többször átfutott az agyamon, hogy Istenem csak ne valami Halálos iramban, sufnituning-szökevény legye, de mikor rámutatott a Golfra hatalmas kő esett le a szívemről, és szertefoszlott minden sztereotípiám, amit az ország keleti végén eddig tuning-néven ismertem (tisztelet a kivételnek). Higgyétek el, félelmem nem volt alaptalan, 30 éve Szabolcsban élek, láttam már mindent, de ezúttal több mint kellemesen csalódtam. Midig is imádtam a nyitott tetős autózást, ez a ’97-es Golf pedig teljesen rendben van, fejvakarás nélkül bevállalnám. 9 Kiderült, hogy Ádám nem mezei autóbuzi, nemrég még Zsigulival verette a BAZ-ralin, annak megszűnése után pedig a Magyar Amatőr Rallye Bajnokságban folytatta. Sajnos az egyre szigorúbb követelmények, egyre több pénzt kívántak az amatőr csapatoktól is, ezért úgy döntött, hogy szögre akasztja egy időre a bukósisakot. Ezek után vásárolta 800 ezer forintért a Golfot, aminek az órája 208 ezer kilométert mutatott, azóta eltelt egy év, jelenleg 220 van benne. A motor az 1,9 literes, gyárilag 90 lovas TDI, aminek a vezérlésén módosítottak kicsit. Mióta Ádám tulajdonában van az autó kapott egy ültetőszettet, Audi A8 Winter felniket, két új első lámpát és teljesen felújították a futóművet és a fékeket.

Nem gyors, ahogy záródik a tető, viszont szexi

Eddig egyetlen meghibásodás volt mióta nála van az autó, ami természetesen a GTI találkozó felé tartva jelentkezett: a turbónyomás-szabályzó megadta magát, így néha újra kellett indítani. Kíváncsiságból megkérdeztem Ádámot, ha rászakadna a lottóötös, milyen autókkal töltené meg a garázst, és a válaszból kiderült, hogy a német vonalat preferálja: állólámpás kupé Mercedes, VW Polo WRC, Brabus Rocket és egy Audi RS6 Avant. 18 Végezetül még annyit, hogy a srácok már tavaly is készültek a Wörthi-tóhoz, de akkor még nem volt meg a Golf, és egy széria Passattal nem akartak bemenni a reifnitzi GTI-találkozó területére. Azt hiszem ez mindent elárul…

Előző cikkünk a témában: 40 éves az autó, ami kultuszt teremtett

Kommentek

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

Egy film, amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

Jövőre minden eddiginél nagyobb Seat jön

A Škoda kölcsönadja a Kodiaqot a Seatnak, így nekik is lesz középkategóriás szabadidőjárművük. Első részletek a leendő óriásról.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

Így gyorsul 350-re a Bugatti Chiron

Nem sokan vezethették a Bugatti Chiront, de Jeremy Clarkson köztük volt. Az autós újságírás fekete báránya ízelítőnek az autó gyorsulási képességeit demonstrálta.

F1: A Ferrarinak hálás Grosjean

Romain Grosjean csupán két másodperccel maradt le az első helyet megszerző Hamiltontól, így igazán lelkesen vág neki az Ausztrál Nagydíjnak.

Alonso: A McLaren nem jó a pontszerzésre, szomorú a helyzet

Fernando Alonso ugyan problémamentes időmérő végén a vártnál talán jobb 13. helyet szerezte meg Melbourne-ben, de egyáltalán nem elégedett.

F1: Perezt beidézték a versenybírók

A Force Indiá-s Sergio Perezt az Ausztrál Nagydíj kvalifikációja után vizsgálat alá vonták, büntetés miatt elúszhat a 11. rajthely.

Hihetetlen módon úszta meg a balesetet ez a motoros

Lendületből ült fel az autó tetejére a motoros, amin valószínűleg ő is meglepődött az ütközés után.

Világrekordra készül a Jaguar

Idén 25 éves a Jaguar XJ220, és ebből az alkalomból monstre felvonulást terveznek, méghozzá Guinness-esélyes részvétellel.

Hamilton: Bottas nagyon jól teljesített

Lewis Hamilton indul az élről Melbourne-ben, Sebastian Vettel a második, Valtteri Bottas a harmadik rajthelyet fogta meg az időmérőn. Az első három nyilatkozatai.

Videó: Így vágta falnak a Red Bullt a helyi hős

A Red Bull-os Daniel Ricciardo nem lehet elégedett, hiszen hazai közönsége előtt szúrta el az időmérőt, a Q3-ban a falban végezte.

F1: Hamiltoné az év első pole-ja

A szezonnyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíj időmérőjén a mercedeses Lewis Hamilton magabiztos pole-t hozott, mögötte a ferraris Sebastian Vettel, Valtteri Bottas csak a 3. A hazai sztár a falban végezte.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.