A Golf III-ast 1992 és 1998 között gyártotta a német vállalat. Ennél a szériánál jelent meg először a VR6-os változat 174 lóerővel. A VR6-os motorok tulajdonsága a szűk hengerszögű V6-os motor. 1992-ben a hármas széria elnyerte az év autója díjat. 1993-ban jelenik meg a Golf III Variant kombi verzió és a Cabriolet is.

Már éppen lefelé tartottunk az 54 méter magas Pyramidenkogel kilátóról – aminek a csúcsa egyébként 851 méteres tengerszint feletti magasságon áll -, mikor magyar szó ütötte meg a fülem. Egy három fős társaság haladt el mellettünk, akiket naná, hogy megállítottam, és hamar kiderült, hogy ők sem mezei turisták, hanem kőkemény Volkswagen-fanok, akik szintén a GTI találkozóra jöttek. Bodnár Ádám és két útitársa egy VW Golf III kabrióval érkeztek Tiszaújvárosból, szóval több mint 700 kilométert utaztak, oda-vissza 1400-at, hogy csobbanjanak egyet a VW-örültek Mekkájában. Megkértem Ádámot, hogy ha már így összefutottunk mutassa meg a verdát. 5

– Kattints a képre és nyílik a galéria –

Amíg a parkolóhoz értünk többször átfutott az agyamon, hogy Istenem csak ne valami Halálos iramban, sufnituning-szökevény legye, de mikor rámutatott a Golfra hatalmas kő esett le a szívemről, és szertefoszlott minden sztereotípiám, amit az ország keleti végén eddig tuning-néven ismertem (tisztelet a kivételnek). Higgyétek el, félelmem nem volt alaptalan, 30 éve Szabolcsban élek, láttam már mindent, de ezúttal több mint kellemesen csalódtam. Midig is imádtam a nyitott tetős autózást, ez a ’97-es Golf pedig teljesen rendben van, fejvakarás nélkül bevállalnám. 9 Kiderült, hogy Ádám nem mezei autóbuzi, nemrég még Zsigulival verette a BAZ-ralin, annak megszűnése után pedig a Magyar Amatőr Rallye Bajnokságban folytatta. Sajnos az egyre szigorúbb követelmények, egyre több pénzt kívántak az amatőr csapatoktól is, ezért úgy döntött, hogy szögre akasztja egy időre a bukósisakot. Ezek után vásárolta 800 ezer forintért a Golfot, aminek az órája 208 ezer kilométert mutatott, azóta eltelt egy év, jelenleg 220 van benne. A motor az 1,9 literes, gyárilag 90 lovas TDI, aminek a vezérlésén módosítottak kicsit. Mióta Ádám tulajdonában van az autó kapott egy ültetőszettet, Audi A8 Winter felniket, két új első lámpát és teljesen felújították a futóművet és a fékeket.

Nem gyors, ahogy záródik a tető, viszont szexi

Eddig egyetlen meghibásodás volt mióta nála van az autó, ami természetesen a GTI találkozó felé tartva jelentkezett: a turbónyomás-szabályzó megadta magát, így néha újra kellett indítani. Kíváncsiságból megkérdeztem Ádámot, ha rászakadna a lottóötös, milyen autókkal töltené meg a garázst, és a válaszból kiderült, hogy a német vonalat preferálja: állólámpás kupé Mercedes, VW Polo WRC, Brabus Rocket és egy Audi RS6 Avant. 18 Végezetül még annyit, hogy a srácok már tavaly is készültek a Wörthi-tóhoz, de akkor még nem volt meg a Golf, és egy széria Passattal nem akartak bemenni a reifnitzi GTI-találkozó területére. Azt hiszem ez mindent elárul…

Előző cikkünk a témában: 40 éves az autó, ami kultuszt teremtett